Subject: Tehisarulahenduste ja privaatsuskaitse tehnoloogiate toetus
From: "Kaido Sipelgas" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Jun 2026 16:34:33 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Seoses võimaliku ettevalmistatava taotlusega teemareal mainitud meetmesse
küsimus – kuidas täpsemalt tõlgendate määruse järgmist punkti:

§ 8. Toetuse taotlemine

(1) Toetust taotletakse jooksvalt §-s 5 nimetatud tegevuste rahastamise
eelarve ammendumiseni /../

Kas „eelarve ammendumiseks“ loetakse seda, kui on laekumise järjekorras
hinnatud ja heaks kiidetud 2 MEUR eest projekte või suletakse taotlemine
juba varem, kui esitatud on mingi hulk taotlusi, mille puhul võib olla
suhteliselt kindel, et täiendav taotluste vastuvõtt tähendaks vaid
ühistööd taotlejatele? A la siis kui laekunud on taotlusi 4 MEUR eest?

Miks see on taotleja vaatest oluline – küsimus meie jaoks on, kas
valmistada projekt põhjalikumalt ette ning riskida sellega, et nõrgemad,
kuid kiiremini esitatud projektid tühjendavad eelarve enne seda, kui
hindamiseni jõutakse või esitada kindlasti võimalikult kiiresti
minimaalselt vastavuskriteeriumitele vastav projekt.

Samuti – kas saan õigesti aru, et taotluste hindamiseks te omale määruse
tasemel ajaraami seadnud ei ole?

Kui selles osas on kusagil siiski info, siis see oleks projekti ajakava
planeerimisel abiks. sest saaks teoreetiliselt arvutada, millal võib olla
selgus, kas toetus tuli ning millal seega saab hanke vajalikeks
tegevusteks lõpetada.

Parimate soovidega,

Kaido Sipelgas
välisrahastuse koordinaator
liikuvuse kavandamise osakond
strateegilise planeerimise teenistus
+37253417569
 <http://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee