Subject: Kaasamiskiri eelnõule 344 SE
From: "Helin Leichter" <[email-masked]>
To: "RAM Info", "Mariel Kivi"
Date: Mon, 18 Mar 2024 15:36:43 +0200

Rahandusministeerium

Teie 13.02.2023 nr 1.1-11/441-2

Riigikogu valimise seadus ja

sellega seonduvalt teiste

seaduste muutmise seadise eelnõu (344 SE)

Täname teid arvamuse esitamise eest Riigikogu  menetluses olevale
Vabariigi Valitsuse algatatud Riigikogu valimise seaduse muutmise ja
sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõule 344 SE.

Saatsime arvamuse avaldamiseks Vabariigi Valimiskomisjoni üldised
ettepanekud, mis ei olnud konkreetselt sõnastatud. Kuna praeguseks on
riigi valimisteenistus ja Vabariigi Valimiskomisjon esitanud 15.03.2024
kirjaga nende ettepanekute pinnalt sõnastanud konkreetsed
muudatusettepanekud eelnõule 344 SE, edastame need teile riigieelarvet
puudutavate ettepanekute osas seisukoha andmiseks.

Ettepanekutega sätestatakse Riigi Infosüsteemi Ameti (RIA) ülesanded
seaduses. RIA tagab Valimiste infosüsteemi tehnilist arendamist,
haldamist, majutamist ja küberturvalisust ning elektroonilise hääletamise
süsteemi koguja komponendi majutamist. Samuti sätestatakse, et RIA
eelnimetatud ülesannete täitmise kulud kaetakse Riigikogu Kantselei
valimiste ettevalmistamise ja korraldamise eelarve osas selleks ettenähtud
vahenditest.

Loobutud on ettepanekust millega sooviti ühtlustada Vabariigi
Valimiskomisjoni liikme tasu järgmise koosseisu volituste ajaks
Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjoni liikme tasuga.

Ettepanekuga nr 7 sätestatakse selgelt võimalus kasutada tulevikus
m-hääletamist, samuti selle kasutuselevõtmise otsustusprotsess. Selgituses
on toodud selle muudatusega riigi valimisteenistusele kaasnevate kulude
hinnang. Kulude analüüs samade rahasummadega oli ka kooskõlastusringil
olnud eelnõu seletuskirjas, kuid riigi valimisteenistusele kaasnevaid
kulusid ei kajastu enam eelnõu 344 SE seletuskirjas.

Palun  Rahandusministeeriumi seisukohta eelnimetatud ettepanekute osas
hiljemalt 26. märtsiks 2024 meiliaadressil
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Eelnõu 344 SE menetlusteabe ja -dokumentidega saab tutvuda Riigikogu
kodulehel eelnõu kaardil (
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/aeb27fa7-e2b3-47a7-b096-5
4da0ea85730/riigikogu-valimise-seaduse-muutmise-ja-sellega-seonduvalt-teis
te-seaduste-muutmise-seadus> 344 SE).

Lugupidamisega

Helin Leichter

Riigikogu põhiseaduskomisjoni nõunik

T:  +372 631 6443, 5323 2622

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee

Lisa: Riigi Valimisteenistuse ja Vabariigi Valimiskomisjoni kiri Riigikogu
põhiseaduskomisjonile (15.03.2023 nr12-19/23-40/4)