Subject: Teid on kaasatud menetlusse arvamuse avaldamiseks
From: "Ehitisregistri menetluskeskkond" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 23 Apr 2026 15:26:26 +0300

Türi Vallavalitsus menetleb praegu projekteerimistingimuste taotlus nr 
2611002/03343 aadressile (asub mitmel aadressil) (L022 Paide - Türi 110 kV 
õhuliin, L133A Türi - Vändra 110 kV õhuliin, L345 Paide - Mustaru 330 kV, 
L134 Paide - Suure-Jaani 110 kV ja L133A Türi - Vändra 110 kV õhuliin) ja 
soovib teid kaasata menetlusse.

Kaasamise kutse põhjus: Projekti eesmärk on demonteerida vana ja püstitada 
uus õhuliin, mis kulgeb juba olemasolevas trassikoridoris. Elektripaigaldise 
kaitsevöönd tegevuse käigus ei muutu. Asjaõigusseadus § 158 prim kohaselt on 
kinnisasja omanik kohustatud taluma oma kinnisasjal tehnovõrku või -rajatist 
ja lubama selle ehitamist kinnisasjale, kui tehnovõrk või -rajatis on 
vajalik avalikes huvides ja puudub muu tehniliselt ning majanduslikult 
otstarbekam võimalus tehnovõrguga või -rajatisega liituda sooviva isiku 
tarbimiskoha ühendamiseks tehnovõrguga või -rajatisega või tehnovõrgu 
või -rajatise arendamiseks. Kui universaalteenuse osutamise leping lõpeb, 
siis ei lõpe talumiskohustus juhul, kui vastava tehnorajatise kaudu 
kõikidele isikutele pakutavat teenust üldistel alustel edasi osutatakse. 
Käesolevas lõikes sätestatud talumiskohustus tekib kinnisasja avalikes 
huvides omandamise seaduses sätestatud korras sundvalduse seadmisega. 
Tehnovõrk või -rajatis on ehitatud avalikes huvides, kui selle kaudu 
osutatakse avalikku teenust ja see kuulub isikule, kellele laieneb 
elektrituruseaduse § 65 lõikes 1 sätestatud kohustus või kes on 
vee-ettevõtja ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni seaduse tähenduses või 
võrguettevõtja kaugkütteseaduse või maagaasiseaduse tähenduses või vastavas 
piirkonnas tegutsev võrguettevõtja kaugkütteseaduse tähenduses.

Palun avage menetlus e-ehituse keskkonnas 
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/adminOperation/27823454> . E-ehituse 
keskkonda saab sisse logida ID-kaardi, mobiil-ID ja smart-ID-ga.

Arvamust ootame kuni 04.05.2026 (k.a). Pärast selle tähtaja möödumist loeme, 
et teil ei ole menetluse osas vastuväiteid.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva asutuse 
(Türi Vallavalitsus) või menetleja (JAANUS KASK) poole.