Subject: Küsimused veeanalüüside kohta
From: "Kadi Orm" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Mar 2025 09:38:07 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Maardu Linnavalitsus soovib veenduda, et Ridvat tee 2 (Jõelähtme vald) 
puurkaevust saavad Maardu linna Aarde piirkonna tarbijad tervisele ohutut 
vett. Puurkaevu omanik on tellinud veeanalüüsid (manuses).

Veendumaks, et elanikele võimaldatakse tervisele ohutut vett, kas piisab 
sellest, et veeanalüüsid tehakse sotsiaalministi määrus 24.09.2019 määruse 
nr 61 ,,Joogivee kvaliteedi- ja kontrollinõuded ja analüüsimeetodid ning 
tarbijale teabe esitamise nõuded” (edaspidi määrus) § 10 lg 3 nimetatud 
ainete osas? Samas, ei kontrollitud alumiiniumit, nitriti ja jääkkloori 
järgneval põhjusel:

*	alumiiniumi proovivõtu vajaduse tingimus: Näitajat tuleb uurida, kui 
alumiiniumi või selle ühendeid kasutatakse veepuhastuskemikaalidena. Muudel 
juhtudel uuritakse näitajat süvakontrolli käigus. Veepuhastuse kemikaale 
rajatud veetöötluses hetkel  ei kasutata.
*	Nitriti proovivõtu vajaduse puhul Näitajat tuleb uurida, kui kasutatakse 
kloorimist. Muudel juhtudel uuritakse näitajat süvakontrolli käigus. Hetkel 
kloreerimist ei kasutata. Kloreerimise vajadus tekib, kui puurkaevu satub 
mikrobioloogia. Hetkel seda tuvastatud ei ole.
*	Jääkloori proovivõtu vajaduse tingimus: Näitajat tuleb uurida, kui 
kasutatakse kloorimist. Muudel juhtudel uuritakse näitajat süvakontrolli 
käigus.  Hetkel kloreerimist ei kasutata.

Kas analüüsid on teostatud õigete ainete osas või tuleks midagi juurde 
uurida (et KOV oleks veendunud, et vesi vastab määruse nõuetele)? Mis on 
Teie seisukohad/ arvamus analüüsidest?

Lisaks on veeanalüüsidelt näha, et analüüsid on teostatud hiljem, kui 24h 
(Esimene proov võeti 29.11 ja analüüsiti 2.12; teine proov võeti 4.12 ja 
analüüsiti 5.12.), kas analüüsid on õigel ajal teostatud? Kas need analüüsi 
tulemused võib aktsepteerida?

Lugupidamisega

   Kadi Orm

   +372 6030 894

    [email-masked] <mailto:[email-masked]>

   Kallasmaa tn 1, Maardu  74111

   🌐  <http://www.maardu.ee/> www.maardu.ee