Subject: Selgituse küsimine universaalse postiteenuse ja postiteenuse eristamise kohta
From: Merike Tõnsau <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet Info - KA" <[email-masked]>
Cc: Triin Tõnismäe <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Jul 2026 15:16:55 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palume Teie abi seoses universaalse postiteenuse ulatuse ning selle
eristamisega muudest posti- ja kullerteenustest.

Eestis on universaalse postiteenuse osutajaks määratud AS Eesti Post
(Omniva). Samas on tekkinud küsimus, millised teenused kuuluvad
universaalse postiteenuse hulka ning milliseid teenuseid võivad osutada ka
teised turuosalised?

Palume selgitada järgmisi küsimusi:

*	Kas universaalne postiteenus ja postiteenus on postiseaduse mõttes
erinevad mõisted ja teenused?
*	Kas asjaolu, et Omniva on universaalse postiteenuse osutaja,
tähendab, et üksnes Omniva võib osutada universaalse postiteenuse hulka
kuuluvaid teenuseid või võivad samu teenuseid osutada ka teised
tegevusluba omavad postiteenuse osutajad?
*	Maaeluministeeriumi (agri.ee) veebilehel on avaldatud teave, et
Eestis on postiteenuste osutamiseks tegevusluba kahel ettevõttel – AS
Eesti Post (Omniva) ja NOVA POST Estonia OÜ-l. Kas postiteenuseid võivad
Eestis osutada üksnes tegevusluba omavad organisatsioonid või on teatud
posti- või kullerteenuste osutamine võimalik ka muudel alustel?
*	Mida täpselt hõlmab universaalne postiteenus?

Meie arusaama kohaselt hõlmab universaalne postiteenus muu hulgas:

*	kirisaadetise edastamist liht-, täht- ja väärtsaadetisena kaaluga
kuni 2 kilogrammi;
*	postipaki edastamist täht- ja väärtsaadetisena kaaluga kuni 20
kilogrammi;
*	nii riigisiseseid kui ka rahvusvahelisi vastavaid saadetisi.

Samuti palume selgitada, kas kahe kindla osapoole vahelist regulaarset
kirjade, dokumentide või muude saadetiste edastamise teenust saab käsitada
universaalse postiteenusena või on tegemist tavapärase posti- või
kullerteenusega, mida võivad pakkuda ka teised turuosalised.

Küsimuste eesmärk on saada selgust, kas kahepoolse kirjavahetuse teenus
kuulub universaalse postiteenuse mõiste alla või on tegemist sellest
eristatava posti- või kullerteenusega ning millistest õiguslikest alustest
tuleks sellise teenuse hankimisel lähtuda.

Täname Teid ette vastuse eest!

Lugupidamisega

Merike Tõnsau

ostujuht

ostude grupp

Politsei- ja Piirivalveamet

5884 5312 | 77548

 <https://www.facebook.com/politseijapiirivalveamet>
<https://www.instagram.com/eesti_politsei/>
<https://ee.linkedin.com/company/eesti-politsei>