Subject: FW: 23-75-51. Lagedi tee 26 elektrivarustus
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Jul 2026 15:25:45 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/15222-6

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Irina Gering <[email-masked]>
Sent: Friday, July 17, 2026 3:21 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: FW: 23-75-51. Lagedi tee 26 elektrivarustus

Tere.

Kuna tegelesite meie projektiga 23-75-51. Lagedi tee 26 elektrivarustus,
siis pöördume taas Teie poole. Nimelt soovime teha projektlahenduse
muudatust, et liikuda projektiga edasi.

Klient ootab liitumist, kuid meil on probleem 11 Tallinna ringtee T37
kinnistu omanikuga ( Kinnistusraamatu järgi on omanik Aktsiaselts TREF
Nord), kes tahab oma kinnistu üle anda Transpordiametile ja tegeleb
sellega juba pikemat aega ning hetkel ei ole teada, kui palju aega see
võtab veel. Ootame juba veebruari kuu algusest. Kuna meie projekti
realiseerimine seisab maavõõrandamise protsessi tõttu. Soovime teha
muudatust oma projektis, et saaksime projektiga edasi minna.

Muudatus on selles, et nihutame trassi olemasoleva kaabli kõrvale 11
Tallinna ringtee T33 kinnistul. Seega kinnistule 11 Tallinna ringtee T37
kinnistule kaablit ei paigalda ja meil ei ole vaja oodata maavõõrandamise
protsessi lõppu.

Kuidas arvate, kas saame seda muudatust teha? Asendiplaanil Muudatus C.

Lugupidamisega

Irina Gering

Kliendihalduse spetsialist

mob +372 5919 7247 | e-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

OÜ Pluvo Eesti | Värvi tn 4, 10621 Tallinn |  <http://www.pluvo.ee/>
www.pluvo.ee

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 19. november 2025 11:14
To: Irina Gering <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 23-75-51. Lagedi tee 26 elektrivarustus

Tere

Täname esitatud materjalide eest.

Lahendus on sobiv.

Juhime tähelepanu, et esitatud materjalide hulgas ei olnud uue lahenduse
osas IKÕ plaane.

Palume esitada juurde ka vastavad IKÕ plaanid TRAM maaüksuste kohta.

Palume edastada allkirjastatud komplektne projekt, kas minu e-mailile või
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Irina Gering <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: Monday, November 10, 2025 10:51 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 23-75-51. Lagedi tee 26 elektrivarustus

Tere.

Saadan projekteerija selgitused Teie küsimustele ja parandatud joonised.

-              Palume selgitada, miks ristumisel riigiteega rajatakse
kaabel olemasolevast kaablitrassist niipalju eemale. Palume võimalusel
kaaluda ikkagi olemasoleva trassi lähistele antud ristumine teostada (või
nihutada oluliselt lähemale ol. ol trassile). Samuti on võimalik kaaluda
ristumist teisele poole olemasolevat trassi.

Selgitus trassi valikule: ei saa paigaldada kaablit olemasolevas trassis
või lähedam kui projekteeritud trass, sest ühel poolel on olulise puu
kaitsevöönd ja nõlv. Kui ma nihutan trassi siis puurimiskaevik on täiesti
puu kaitsevööndis ja nõlvani jääb vähem kui 0,6m, kui nihutada kaeviku
siis puurimine lõpetakse kaablites, see ei ole ohutult.

-              Ristmevälja joonisel palume kajastada tee piirded ning
antud piirete all tuleb maakaabel rajada min 2,5m sügavusele, kajastada ka
vastavad min sügavused.

Täiendatud. Et tee piirde all trass ka oleks paigaldatud sügavusel 2,5m,
puurimine on vaja alustada varem kui oli, seoses sellega trass oli
muudetud.

Lugupidamisega

Irina Gering

Kliendihalduse spetsialist

mob +372 5919 7247 | e-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

OÜ Pluvo Eesti | Värvi tn 4, 10621 Tallinn |  <http://www.pluvo.ee/>
www.pluvo.ee

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 28. oktoober 2025 14:58
To: Irina Gering < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 23-75-51. Lagedi tee 26 elektrivarustus

Tere

Oleme esitatud materjalid üle vaadanud ning palume korrigeerida/täiendada.

*	Palume selgitada, miks ristumisel riigiteega rajatakse kaabel
olemasolevast kaablitrassist niipalju eemale. Palume võimalusel kaaluda
ikkagi olemasoleva trassi lähistele antud ristumine teostada (või nihutada
oluliselt lähemale ol. ol trassile). Samuti on võimalik kaaluda ristumist
teisele poole olemasolevat trassi.

*	Ristmevälja joonisel palume kajastada tee piirded ning antud
piirete all tuleb maakaabel rajada min 2,5m sügavusele, kajastada ka
vastavad min sügavused.

*	TRAM maaüksustel sh perspektiivsel TRAM maaüksusel (11 Tallinna
ringtee T37) palume kajastada haljasalal min sügavus 1,0m ja kaitsetoru
tugevus 750N nn noolega kastis.

*	Asendiplaani märkustes palume kajastada, et riigitee mulde all
rajada kaabelliin kaitsetorru tugevusega 1250N

*	Palume kontrollida ja ajakohastada ka seletuskiri (reservtoru).

Seletuskirjas palume kajastada TRAM maaüksustele rajatava elektrikaablite
kaitsetorude tugevuse ja min sügavuse andmed.

Palume kajastada, et perspektiivsel TRAM maaüksusel (11 Tallinna ringtee
T37) projekteeritud kaabel paigaldatakse haljasalal min sügavus 1,0m ja
kaitsetoru tugevus 750N.

*	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel
on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

*	Palume kontrollida IKÕ plaanide vastavust asendiplaanile ning
kontrollida Kinnistu registriosa nr tabelis

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Irina Gering < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>

Sent: Monday, October 27, 2025 12:14 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: 23-75-51. Lagedi tee 26 elektrivarustus

Tere.

Lahendus on muudetud.

Palun kooskõlastada.

Lugupidamisega

Irina Gering

Kliendihalduse spetsialist

mob +372 5919 7247 | e-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

OÜ Pluvo Eesti | Värvi tn 4, 10621 Tallinn |  <http://www.pluvo.ee/>
www.pluvo.ee

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 21. oktoober 2025 11:43
To: Irina Gering < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 23-75-51. Lagedi tee 26 elektrivarustus

Tere

Oleme esitatud materjalidega tutvunud ning palume kaaluda alternatiivset
lahendust, et ristumine riigiteega rajatakse täiendava puurimisega
(kinnine meetod).

Täiendava puurimisega saaks rajada antud kaabel nõuetele vastavale
sügavusele sh piirete all min sügavus 2,5m ning riigitee katte ja mulde
all min sügavus 1,5m, samuti kaitsetoru tugevus 1250N.

Hetkel paiknevad olemasoleva reservtoru otsad riigitee muldes ja liiga
lähedal riigitee kattele ning kaevikute rajamise käigus võib riigitee
konstruktsioonid saad kahjustada. Antud lahendus eeldaks täiendavat
riigitee konstruktsiooni taastamise projekti esitamist.

Täiendava puurimisega oleks võimalus puurimiskaevikud rajada nõuetele
vastavale kaugusele ning arvestades sh kaeviku sügavust, varisemisnurka
1:1.

Puurimiskaevikud ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0
m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes
oludes lähemal kui 2,0 m.

Palume kaaluda alternatiivset lahendust ning esitada projektlahendus
vastavalt Transpordiameti juhendile
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_teh
novorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf

Materjalid palume edastada minu e-mailile.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Irina Gering < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>

Sent: Friday, October 17, 2025 10:30 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: 23-75-51. Lagedi tee 26 elektrivarustus

Tere.

Saadan teostusjoonise geoalusel ja ühe faili.

Peale teie poolt saadud arvamust, projekteerija vaatab kas saab kasutada
toru või korrigeerib projekti.

Lugupidamisega

Irina Gering

Kliendihalduse spetsialist

mob +372 5919 7247 | e-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

OÜ Pluvo Eesti | Värvi tn 4, 10621 Tallinn |  <http://www.pluvo.ee/>
www.pluvo.ee

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: neljapäev, 25. september 2025 16:15
To: Irina Gering < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 23-75-51. Lagedi tee 26 elektrivarustus

Tere

Oleme esitatud materjalidega tutvunud ning palume projekti
korrigeerida/täiendada ning esitada lisaandmeid.

*	Palume esitada olemasoleva reservtoru kohta vastav
teostusmõõdistus (sügavuse andmed, reservtoru tugevuse andmed). Peale
teostusmõõdistuse esitamist on võimalik otsustada, kas antud toru ja toru
paiknemine vastab Transpordiameti nõuetele.
*	Palume esitada olemasoleva reservtoru kohta vastavad andmed
teemaal paiknemise seadusliku aluse kohta (IKÕ leping, vastav kokkulepe
vms).

*	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu
kaugused iseloomulikes kohtades teekatte servast ja tee teljest ning
teemaa piirist, avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned ning nende
kaugused teekatte servast, teemaa ja riigitee kaitsevööndi piirid.

*	Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi
ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine
meetod), sügavus ning kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta (nn noolega
kastis).

*	Avatud kaevikute (sh puurimiskaevikute) paiknemine ja kaugused ei
vasta Transpordiameti juhendile. Avatud kaevikud ei tohi olla tee nõlva
alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale
lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud
kaeviku serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude
täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde
varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

Palume edastada lisaandmed ja komplektne täiendatud projekt, kas minu
e-mailile või  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Irina Gering < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>

Sent: Wednesday, September 10, 2025 10:30 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: FW: 23-75-51. Lagedi tee 26 elektrivarustus

Tere.

OÜ Pluvo Eesti tegeleb  Lagedi tee 26 elektrivarustuse projekteerimisega
Elektrilevi OÜ tellimusel.

Palun kooskõlastada elektrivarustuse lahendus.

Lugupidamisega

Irina Gering

Kliendihalduse spetsialist

mob +372 5919 7247 | e-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

OÜ Pluvo Eesti | Värvi tn 4, 10621 Tallinn |  <http://www.pluvo.ee/>
www.pluvo.ee