Subject: Webdesktop: Eesti vastu algatatud rikkumismenetluste lõpetamine
From: "Webdesktop" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "Kristiina Krause - JUSTDIGI" <[email-masked]>, "Reet Kase - JUSTDIGI" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Oct 2025 13:30:02 +0300

Reg. number: 15.3-4/6352-2
Reg. kuupäev: 08.10.2025

Tere

Anname teada, et Euroopa Komisjon võttis 08.10.2025 vastu otsuse lõpetada 
Eesti suhtes järgmised rikkumismenetlused:

1. Määruse (EL) 2018/1999 artikli 14 lõikest 2 tulenev kohustus esitama 
komisjonile lõimitud riiklikku energia- ja kliimakava ajakohastatud versioon 
(rikkumismenetlus 2024/2257, sisuline rikkumine, Kliimaministeerium).

2. Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv 2014/36/EL, 26. veebruar 2014, 
kolmandate riikide kodanike hooajatöötajatena riiki sisenemise ja seal 
viibimise tingimuste kohta (rikkumismenetlus 2023/2020, sisuline rikkumine, 
Siseministeerium);

3. Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv (EL) 2016/800, 11. mai 2016, mis 
käsitleb kriminaalmenetluses kahtlustatavate või süüdistatavate laste 
menetluslikke tagatisi (rikkumismenetlus 2023/2076, mitteõigeaegne 
ülevõtmine, Justiits- ja Digiministeerium);

4. Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv (EL) 2020/1828, 25. november 
2020, mis käsitleb tarbijate kollektiivsete huvide kaitsmise esindushagisid 
ja millega tunnistatakse kehtetuks direktiiv 2009/22/EÜ (rikkumismenetlus 
2023/0011, mitteõigeaegne ülevõtmine, Justiits- ja Digiministeerium).

Lugupidamisega

Katre Jaakson
EL õiguse büroo
Välisministeerium
[email-masked]