Subject: FW: Kloogaranna küla Saua kinnistu tee (Luite tee)
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Sep 2025 08:42:11 +0300

Palun reg

From: Ants Uus <[email-masked]>
Sent: Wednesday, September 24, 2025 10:43 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: 'Priit-Martti Ojari' <[email-masked]>
Subject: Kloogaranna küla Saua kinnistu tee (Luite tee)

Tere!

Saadan aruteluks Kloogaranna küla Saua kinnistu Luite tee uuendatud
lahenduse (teie kiri 14.07.2025 nr 7.1-1/25/11352-2).

Geoalus on uuendatud ja täiendatud.

Olemasolevaid liiklusmärke selles alas ei ole. Mere tee lubatud
sõidukiirus on 30 kmh. Suvisel ajal on tee ühesuunaline, ülejäänud aastast
kahesuunaline.

Plaanil on korrigeeritud lahendus selline, et uus tee (tumedama halliga)
on 4m asfaltkatend+0,75m peenrad kahel pool. Mahasõit Mere teelt R=5m.
Nähtavuskolmnurgad 3x70m on täpselt tagatud (naabri aed on ehitatud juba
eelmisel sajandil teemaale, aga see on madal ja läbipaistev ja jääb ka
nähtavuskolmnurga piirile.

Mere tee 23 olemasolev juurdepääs (tähistatud paksema kriipsjoonega) on
praegu 2m kruusakattega ja Mere teelt pöörderaadius on sisuliselt olematu.

Uus Mere tee 23 mahasõit (tähistatud hetkel heledama halliga, et eristada)
oleks katte laiusega 3,5m ja R=2m.

Luite teele on planeeritud 4 eramut, seega selle uue tee liikluskoormus on
koos Mere 23 krundiga tavapäraselt max 20 autot ööpäevas ja seega ei
avalda mõju ka Mere tee üldisele liikluskoormusele. Uus tee oli
planeeritud tähistada hoovialana, sest eraldi kõnnitee puudub ja see
tagaks väiksema sõidukiiruse ning kergliiklejate eelistamise. „Anna teed“
märgi võtsin teie soovitusel maha, kuigi nt Tallinnas ka hoovialalt
väljasõidul reeglina dubleeritakse seda „Anna teed“ märgiga, et hoovialalt
välja sõitjad ei eeldaks, et nt Mere teel on ka parema käe reegel.

Arvestades, et kogu Mere teel on põhimõtteliselt kõik mahasõidud ja
ristmikud sarnased, tänastele normidele mitte vastavad, siis tundub antud
asukohas mõistlik, et uus projekteeritav Luite tee ristmik tehakse normide
järgi, aga olemasolevat Mere tee 23 mahasõitu ei ole mõistlik teha R=5m
või iseg R=2,5m (tähistatud praegu plaanil sinise joonega), vaid R=2m ja
teeks sissesõidu kuni väravateni laiusega 3,5m praeguse 2m asemel.
Prügiauto ei pea sinna krundile sisse sõitma, ei sõida ka praegu, vaid
peatub Mere tee ääres. Uue projektiga hakkab prügiauto sõitma Luite tee
lõpuni, kus on ümberpööramiseks plats olemas ja Mere tee 23 juures saab
nüüd peatuda uuel teel.

Kas selline lahendus on teie poolt sobiv?

Jooniselt on praegu maha võetud vertikaali jooned joonise lugemise
lihtsustamiseks, ristmikul Luite tee pikikalle on normikohane 3% tõusuga
Mere tee suunas.

Ants Uus

Decoland OÜ

+372 5179747

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]