Subject: Teavitus
From: <[email-masked]>
To: "Kaitseministeerium" <[email-masked]>, "Keskkonnaamet" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>,PÄA Ida <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Terviseamet" <[email-masked]>, "TRANSPORDIAMET" <[email-masked]>, "MAA- JA RUUMIAMET" <[email-masked]>,REGIONAAL- JA PÕLLUMAJANDUSMINISTEERIUM <[email-masked]>, <[email-masked]>,Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Amet <[email-masked]>, <[email-masked]>, "SiM info" <[email-masked]>, "Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium" <[email-masked]>, "SMIT" <
Cc: LÜGANUSE VALLAVALITSUS <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Jul 2026 10:36:07 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

LÜGANUSE VALLAVALITSUS

Lüganuse valla Varja tuulikupargi planeeringuala nr 3 detailplaneeringu 
avalik väljapanek

Lüganuse Vallavalitsus korraldab planeerimisseaduse § 87 lõike 1 alusel 
Lüganuse valla Varja tuulikupargi planeeringuala nr 1 detailplaneeringu (DP) 
avaliku väljapaneku, mille jooksul on igal isikul õigus avaldada arvamust. 
Avalik väljapanek toimub 10.07-10.08.2026 Lüganuse valla veebilehel 
<https://lyganuse.ee/varja-tuulikupark-alad-1-2-3/> 
https://lyganuse.ee/varja-tuulikupark-alad-1-2-3/.

Lüganuse valla Varja tuulikupargi planeeringuala nr 3 DP algatati Lüganuse 
Vallavolikogu 25.08.2021 otsusega nr 321. Planeeringuga kavandatakse 
tuuleparki, mis koosneb kuni seitsmest tuulikust. Ühe tuuliku võimsuseks on 
kavandatud vähemalt 3 MW ning kõrguseks olemasolevast maapinnast kuni 286,5 
m. Lisaks tuulikutele määratakse nende toimimiseks vajalike rajatiste, sh 
tehnovõrkude ja juurdepääsuteede põhimõtteline paiknemine. Planeeringuala 
asub Varja Voorepera ja Aa külade territooriumitel. Ala suurus on ca 169 ha.

Detailplaneeringus on arvestatud keskkonnamõju strateegilise hindamise 
aruandes esitatud ettepanekutega leevendavate meetmete osas, mis aitavad 
planeeringualal võimalikku ebasoodsat mõju vähendada ning olulist ebasoodsat 
mõju vältida. Pakutud meetmed käsitlevad järgnevaid valdkondi: müra mõju, 
varjutamine, visuaalne mõju, avariiolukorrad, mõju linnustikule, mõju 
nahkhiirtele, mõju pinnasele ning pinna- ja põhjaveele, mõju 
veekvaliteedile, mõju taimestikule, mõju kultuurimälestistele ja 
pärandkultuuriobjektidele, jäätmeteke ja ringmajandus ning kumulatiivne 
mõju.

Planeeringumaterjalid, mis sisalavad muuhulgas AK märkega dokumente (LKS § 
53 lg 1; AvTS § 35 lg 1 p 8) on leitavad lingilt 
<https://drive.google.com/drive/folders/1sXaoprtcSUTqliRVxhxuzjJqWA4Yb-JB?usp=sharing> 
https://drive.google.com/drive/folders/1sXaoprtcSUTqliRVxhxuzjJqWA4Yb-JB?usp=sharing

Kirjalikud ettepanekud palume hiljemalt 10.08.2026 saata e‑postile 
<mailto:[email-masked]> [email-masked] või aadressile 
Keskpuiestee 20, 43199 Kiviõli, Lüganuse vald, Ida-Viru maakond. Kuna 
Lüganuse vallas on samaaegselt menetluses mitmeid planeeringuid, palume Teil 
ettepanekus märkida, millise planeeringu kohta arvamust avaldate.