Subject: Palume teie arvamust eelnõule
From: "Ehitisregistri menetluskeskkond" <[email-masked]>
To: "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>
Date: Wed, 24 Jun 2026 13:25:35 +0300

Lüganuse Vallavalitsus menetleb praegu detailplaneeringu toimikt nr 
2614101/42273 ja soovib teie arvamust eelnõule.

Arvamuse avalduse kutse põhjus: Lüganuse Vallavalitsus korraldab VKG Wind 
tuulepargi detailplaneeringu (DP) ja keskkonnamõju strateegilise hindamise 
(KSH) aruande eelnõu avaliku väljapaneku, mille jooksul on igal isikul õigus 
avaldada arvamust. Avalik väljapanek toimub 25.06-27.07.2026 valla 
veebilehel https://lyganuse.ee/vkg-wind-tuulepark/. Avaliku väljapaneku 
avalikud arutelud toimuvad 08.09.2026: • kl 14.00 Kiviõli Kunstide Koolis 
(Vabaduse pst 6, Kiviõli linn) • kl 17.00 Lüganuse Rahvamajas (Lüganuse tee 
25, Lüganuse alevik) VKG Wind tuulepargi DP algatati Lüganuse Vallavolikogu 
26.06.2024 otsusega nr 196. DP koostamise eesmärk on rajada tuulepark ja 
selle toimimiseks vajalik taristu. DP ala koosneb kahest lahustükist, mis 
asuvad Varja küla ja Lüganuse aleviku territooriumitel. DP kogupindala on ca 
270 ha. Kavandatav tuulepark koosneb seitsmest tuulikust. Lisaks tuulikutele 
on kavandatud alajaama ning energia salvestusseadmete põhimõtteline asukoht. 
Kavandatava tuulepargi rajamise olulisemad ebasoodsa mõju valdkonnad on mõju 
inimeste tervisele ja heaolule ning mõju linnustikule. Elanikkonnale 
avalduvad ebasoodsad mõjud eelkõige läbi tuulepargist tuleneva müra, 
varjutuse ja visuaalse häiringu. Eluslooduse osas kaasneb tuulepargi 
rajamisega tugevaim mõju linnustikule. Kaitsealuste liikide pesitsuspaiku 
kavandatav tuulepark ei kahjusta. Erandiks on tuulepargi mõjupiirkonda jääv 
Varja merikotka püsielupaik. Tuulepargi rajamine põhjustab suure 
tõenäosusega merikotka elupaiga hülgamise, seda eriti arvestades piirkonda 
kavandatud teisi tuuleparke. Mõju merikotkale tuleb seetõttu 
hüvitusmeetmetega kompenseerida. Teiste mõjuvaldkondade osas KSH olulist 
keskkonnamõju ei tuvastanud. DP algataja ja kehtestaja on Lüganuse 
Vallavolikogu, koostamise korraldaja on Lüganuse Vallavalitsus, DP koostaja 
on Consultare OÜ ning KSH koostaja on Estonian, Latvian & Lithuanian 
Environment OÜ. DP koostamisest huvitatud isik on VKG Wind OÜ.

Palun avage eelnõu e-ehituse keskkonnas 
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/operation/27908719>  (menetlus nr: 
554173), määrake omalt poolt arvamuse avalduse eest vastutav kasutaja ja 
kontrollige eelnõu andmeid.

Arvamust eelnõu kohta ootame kuni 27.07.2026 (k.a). Pärast selle tähtaja 
möödumist loeme, et olete eelnõuga päri.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva asutuse 
(Lüganuse Vallavalitsus) või menetleja (LIISA MARIA MIHHAILOV) poole.