Subject: Lüganuse vallavalitsuse küsimus
From: "Tiina Urban" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Tue, 7 Jul 2026 15:18:49 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Lüganuse vallavalitsus palub AKI seisukohta väga mahuka teabenõude
täitmise osas.

Teabenõudja palub tuuleparkide kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu
koostamise teemal peetud kogu kirjavahetust vallavalitsuse ning
planeeringu ja selle keskkonnamõju strateegilise hindamise koostaja,
vallavalitsuse ja planeeringu koostamisest huvitatud isiku nr 1 ja
koostamisest huvitatud isiku nr 2 vahel. Tuuleparkide kohaliku
omavalitsuse eriplaneering algatati 25.04.2024 ning kehtestati lõplikult
30.06.2026. Kohaliku omavalitsuse eriplaneeringut on seega koostatud üle
kahe aasta, millele lisandub menetlusaeg enne eriplaneeringu algatamist
kui ka peale kehtestamist.

Lüganuse Vallavalitsuse hinnangul tundub vastamisega kaasnev
halduskoormus ning küsitavate andmete maht ebamõistlikult suur ning
nõuaks mitmete teenistujate panust andmete koondamisse ja
süstematiseerimisse. Lüganuse Vallavalitsuse hinnangul esineb käesoleval
juhul alus teabenõude täitmisest keeldumiseks AvTS § 23 lg 2 p 3 alusel.
Menetlusega seotud dokumentatsioon on registreeritud Lüganuse
Vallavalitsuse dokumendiregistris ning kohaliku omavalitsuse
eriplaneeringu materjalid koos selle olulisemate lisadega on avaldatud
jooksvalt Lüganuse valla veebilehel.

Lüganuse Vallavalitsus palub Andmekaitse Inspektsiooni seisukohta
teabenõude vastamisel AvTS § 23 lg 2 p 3 kohaldumise osas.

Lugupidamisega
Tiina Urban
vallasekretär