Subject: Joogivesi maardla ümbruses
From: "Liis Saar" <[email-masked]>
To: "Lauri Liepkalns" <[email-masked]>,Natalja Šubina <[email-masked]>
Date: Thu, 13 Feb 2025 15:58:27 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Soovin nõu saada kui eramajad asuvad liiva/kruusa karjääri
vahetusläheduses. Lähimad majapidamised asuvad 200 meetri kaugusel ning
inimesed kurdavad hägusa vee osas ehk et heljumit on ilmselt palju.
Mida saaksin mina kui keskkonnaspetsialist soovitada sel puhul, mida
inimesed peaksid tegema?
Kas paigaldama mõne veefiltersüsteemi? Laskma mõnel puurkaevu meistril
puhastada kaev survepesu abil (kas see on ajutine lahendus)? Kas soovitate
läbi viia pikemaajaline veeseire, et tõestada et tegemist on ikkagi
maavara kaevandamisega seotud häiringuga mitte mõnest muust tegurist
tingitud häiring? Või aitab hoopis uue kaevu rajamine nendes küsimustes?
Kas aitaks see kui lisada mõni täiendav tingimus karjääri keskkonnaloale,
selleks et kindlustada kinnistu veevärgi süsteem?

Lugupidamisega

Liis Saar

keskkonnaspetsialist

Rapla Vallavalitsus

Tel: 5196 1807

 <http://www.rapla.ee/> www.rapla.ee

      <https://www.facebook.com/raplavald/>
<https://www.instagram.com/raplavald>