Subject: Re: Otepää-Lüüsjärve tee (nr 6360446) ristumiskoha rekonstrueerimise ehitusprojekti kooskõlastamine
From: "Erki Potisepp" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Peeter Aunapu" <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Oct 2025 22:29:46 +0300

Tere!
Saadan korrigeeritud projekti ja omapoolsed vastused sinisega kirjas:

Esitatud projekti osas on meil järgmised märkused:

1.	Piirkondlik liikluskorraldaja on öelnud, et liiklusmärki 222 siin mitte 
kasutada, vajalik 221 kasutamine. Stop märk "222" on projekteeritud 
vastavalt joonisele peale kantud nähtavuskolmnurgale ja selle järgi pole 
võimalik 221 "anna teed" märki kasutada.
2.	Ristumiskoha projektiga ei muudeta riigitee kiiruspiiranguid – antud 
projekti koostamisel tuleb lähtuda tänasest olukorrast ja olemasolevast 
piirkiirusest.

Lahendused näidata vastavalt sellele. Kiiruspiirangu ettepanek tuli DP-st. 
Meil on värskelt kehtestatud DP, kus on peale kantud vastavalt ettepanekule 
nähtavuskolmnurgad 50 km/h järgi. Planeeringus on see ka oluline 
hoonestusala määramisel ja Transpordiamet on selle kooskõlastanud. Jääb 
arusaamatuks, miks üldse vaja DP-d siis Transpordiametiga kooskõlastada, kui 
DP-s toodud põhimõtteid, mis on antud projekti aluseks ei saa kasutada.

Joonisele lisatud nähtavuskolmnurk hetkel kehtiva piirkiiruse järgi 90 km/h.

3.	Vertikaali lahendus ei ole riigitee osas päris sobilik – korrigeerida 
vertikaali selliselt , et vesi ei valgu riigitee katte serva vaid veelahe 
tekib riigitee kattest kaugemale ja vesi suunatakse ristumiskohalt kõrvale . 
Vertikaalplaneering korrigeeritud.

4.	Riigitee teemaa kinnistul kaablite kaitsmine – lubatud minimaalne 
kaitsetoru tugevus on 1250 N. Korrigeeritud
5.	Kergliiklusteed osa segane – näidatud on kaks erinevat kavandatavat 
kergliiklusteed – kes need rajab ja millal? Kas korraga või eriaegadel? 
Joonisele on rohelisega kantud detailplaneeringus toodud transpordimaale 
kavandatud kergliiklustee ja punasega erakinnistule planeeritav 
kergliiklustee. Kergliiklusteede rajamise ajakava pole teada ja lahendatakse 
eraldi kergliiklustee ehitusprojektiga.

Kuidas saab olema kokku viimine ristmiku piirkonnas. Lahendatakse eraldi 
kergliiklustee ehitusprojektiga.

Kui punasega jalgtee rajatakse ennem, siis on vajalik see tuua riigitee 
äärde täna välja. Siis on vajalik teistsugune lahendus. Jalgtee rajamise 
ajakava pole teada (pole ka teada, kas üldse kunagi rajatakse) ja 
lahendatakse kergliiklustee ehitusprojektiga, isegi kui on vaja ajutiselt 
riigitee äärde välja tuua.

Kraavi ja ristumiskoha all oleva truubi asukoht ei võimalda sellist 
kergliiklustee lahendust ja kokku viimist, mis projektis täna näidatud. 
Nihutasin truubi ca 2m põhja poole, selliselt arvestab see transpordimaal 
oleva rohelise kergliiklusteega.

See lahendus on poolik ja ebaselge. Täna ei ole kergliiklusteed 
projekteeritud, see lahendatakse eraldi ehitusprojektiga, kus selgub 
kokkuviimise lahendus.

Kui rääkida et see rajatakse tulevikus, siis servituudi seadmiseks on vaja 
see lahendada konkreetselt ja õigesti, sest hiljem ei saada maad juurde. 
Hetkel on tegemist kergliiklusteede puhul DP lahendusega ja kergliiklusteede 
täpne lahendus selgub eraldi kergliiklustee projektiga.

6.	Joonisel märgitud /tänava kaitsevööd/ - siin on tegemist riigiteega, 
teekaitsevöönd õige. Korrigeeritud.

Lugupidamisega,

Erki Potisepp

Teede projekteerija/projektijuht

Road Engineering OÜ

5167159

Kontakt Herkki Rõõm (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval N, 9. oktoober 
2025 kell 09:32:

Tere.

Esitatud projekti osas on meil järgmised märkused:

1.	Piirkondlik liikluskorraldaja on öelnud, et liiklusmärki 222 siin mitte 
kasutada, vajalik 221 kasutamine
2.	Ristumiskoha projektiga ei muudeta riigitee kiiruspiiranguid – antud 
projekti koostamisel tuleb lähtuda tänasest olukorrast ja olemasolevast 
piirkiirusest.

Lahendused näidata vastavalt sellele.

3.	Vertikaali lahendus ei ole riigitee osas päris sobilik – korrigeerida 
vertikaali selliselt , et vesi ei valgu riigitee katte serva vaid veelahe 
tekib riigitee kattest kaugemale ja vesi suunatakse ristumiskohalt kõrvale .

4.	Riigitee teemaa kinnistul kaablite kaitsmine – lubatud minimaalne 
kaitsetoru tugevus on 1250 N.
5.	Kergliiklusteed osa segane – näidatud on kaks erinevat kavandatavat 
kergliiklusteed – kes need rajab ja millal? Kas korraga või eriaegadel?

Kuidas saab olema kokku viimine ristmiku piirkonnas.

Kui punasega jalgtee rajatakse ennem, siis on vajalik see tuua riigitee 
äärde täna välja. Siis on vajalik teistsugune lahendus.

Kraavi ja ristumiskoha all oleva truubi asukoht ei võimalda sellist 
kergliiklustee lahendust ja kokku viimist, mis projektis täna näidatud.

See lahendus on poolik ja ebaselge.

Kui rääkida et see rajatakse tulevikus, siis servituudi seadmiseks on vaja 
see lahendada konkreetselt ja õigesti, sest hiljem ei saada maad juurde.

6.	Joonisel märgitud /tänava kaitsevööd/ - siin on tegemist riigiteega, 
teekaitsevöönd õige

Korrigeeritud ja täiendatud projekt palume saata uuesti kooskõlastamiseks 
e-posti aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Erki Potisepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, September 4, 2025 10:50 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Otepää-Lüüsjärve tee (nr 6360446) ristumiskoha rekonstrueerimise 
ehitusprojekti kooskõlastamine

Tere!

Saadan kooskõlastamiseks "Otepää-Lüüsjärve tee (nr 6360446) ristumiskoha 
rekonstrueerimise ehitusprojekt“´i.

Palun kooskõlastada projektlahendus.

Lugupidamisega,

Erki Potisepp

Teede projekteerija/projektijuht

Road Engineering OÜ

5167159