Subject: FW: Menetlus nr 434936 - Energate OÜ-le kuuluva gaasitorustiku ümberehitamise ehitusloale kantavad tingimused
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 9 May 2025 11:13:32 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/10763-10

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Kaisa Karu <[email-masked]>
Sent: Friday, May 9, 2025 10:53 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: FW: Menetlus nr 434936 - Energate OÜ-le kuuluva gaasitorustiku
ümberehitamise ehitusloale kantavad tingimused

Tere

Edastan seoses gaasitorustiku ümberehitamise ehitusloa taotlusega nr
2411271/07051 alloleva kirja. RBE-lt saadud info kohaselt on TRAM-ga
järgneva tingimuse osas suhtluses oldud: „Tehnovõrgu omanik peab esitama
Transpordiametile garantiikirja kehtivusajaga 5 aastat, milles kirja
väljastaja tagab tehnovõrgu ehitustööde käigus riigitee konstruktsioonide
kahjustamise ning taastamistööde puuduste ilmnemisel puuduste ja kahju
likvideerimise oma kuludega garantiiperioodi jooksul.“

TTJA jätaks ehitusloa andmisel arvestamata TRAM-i ülal toodud tingimuse
ning asendaks selle RBE pakutud tingimusega: „RBE tagab, et väljaehitatud
ristumiskohtadele kehtib 5-aastane garantiiperiood ja garantiiperioodil
TRAMi ja/või RBE ja/või objekti Inseneri poolt avastatud kõik ristumiskoha
puudused on likvideeritud esimesel võimalusel. Kui objektiivsetel
põhjustel ei ole puuduste likvideerimine esimesel võimalusel võimalik,
siis tuleb tagada puuduste likvideerimine hiljemalt garantiiperioodi
lõpuks. Garantiiperiood algab objekti vastuvõtmisest. RBE kinnitab, et
lepingus nr 2024-K003 on ettenähtud 5-aastane garantiiperiood ehitusloa
taotluses toodud tööle.“

Palume esimesel võimalusel vastata, kas Transpordiametile see lahendus
sobiks.

Lugupidamisega

Kaisa Karu

Ehituse tegevusõiguse talituse peaspetsialist

Tel 667 2083

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] | www.ttja.ee
<http://www.ttja.ee/>

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

                                              Endla 10a 10122 Tallinn

From: Hannes Tiru <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 9, 2025 10:16 AM
To: Kaisa Karu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; KUUTOK Jaan
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Harju1
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Jan Minski <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Menetlus nr 434936 - Energate OÜ-le kuuluva gaasitorustiku
ümberehitamise ehitusloale kantavad tingimused

Tere

RBE on tingimused üle vaadanud ning ei saa nõustuda punktiga 4.4.
Tehnovõrgu omanik peab esitama Transpordiametile garantiikirja
kehtivusajaga 5 aastat, milles kirja väljastaja tagab tehnovõrgu
ehitustööde käigus riigitee konstruktsioonide kahjustamise ning
taastamistööde puuduste ilmnemisel puuduste ja kahju likvideerimise oma
kuludega garantiiperioodi jooksul.

RBE hinnangul ei saa Transpordiamet nõuda Tehnovõrgu omaniku
garantiikirja, kuna:

1.	EhS § 42 lg 1 kohaselt ehitusluba antakse, kui esitatud
ehitusprojekt vastab õigusaktides sätestatud nõuetele, eelkõige
detailplaneeringule või projekteerimistingimustele ning ehitisele ja
ehitamisele esitatud nõuetele. Ehk ehitusloa konotrolliese puudutab üksnes
ehitamise sisulist poolt. Garantii on lepinguline küsimus.
2.	RBE tagab, et väljaehitatud ristumiskohtadele kehtib 5-aastane
garantiiperiood ja garantiiperioodil TRAMi ja/või RBE ja/või objekti
Inseneri poolt avastatud kõik ristumiskoha puudused on likvideeritud
esimesel võimalusel. Kui objektiivsetel põhjustel ei ole puuduste
likvideerimine esimesel võimalusel võimalik, siis tuleb tagada puuduste
likvideerimine hiljemalt garantiiperioodi lõpuks. Garantiiperiood algab
objekti vastuvõtmisest. RBE kinnitab, et lepingus nr 2024-K003 on
ettenähtud 5-aastane garantiiperiood ehitusloa taotluses toodud tööle ning
TRAMi poolt nõutud garantiikohustust täidetakse selle lepingu kaudu.

Punkti on 2. Osas on sõlmimisel ka RBE ja TRAMi vahel koostöö kokkulepe,
mis käsitleb garantiiaja küsimusi eeltoodud sõnastuses.

Palume TTJA-l väljastada vastav ehitusluba.

Lugupidamisega,

Hannes Tiru

projektijuht

Rail Baltic Estonia OÜ

Veskiposti 2/1, Polarise maja

Tallinn 10138

Tel: +372 5053354

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>