Subject: ETSI STF 727 — pärimine toetava ETSI liikme kohta (Tyche Institute MTÜ)
From: "Anton Sokolov" <[email-masked]>
To: "Info - TTJA" <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Aug 2026 11:35:23 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Pöördun Teie kui Eesti ETSI täisliikme poole ühe konkreetse ja
tähtajalise palvega. Vastus "ei" on täiesti piisav ja ma ei kordaks
seda palvet.

Tyche Institute MTÜ, Tallinnas registreeritud mittetulunduslik
teadusasutus, valmistab ette vastust ETSI ekspertiisikutsele STF 727
(tehniline komitee DATA): rahastatud eksperdirühm merevaldkonna
digitaalse identiteedi haldamise teemal, september 2026 – mai 2027.
Vastuste tähtaeg on esmaspäev, 31. august.

ETSI reeglid (ETSI Directives v52, TWP 1.10.4) näevad ette, et
mitteliikmest organisatsioon saab vastata ainult ETSI liikme toetusel.
Meie ei ole liige. Seetõttu küsin, kas TTJA oleks nõus olema meie
taotluses nimetatud toetavaks ETSI liikmeks.

Mida see praktikas tähendab, täies ulatuses:
1. nõusolek, et TTJA nimetatakse taotluses toetavaks liikmeks;
2. TTJA registreeritud ETSI ametliku kontaktisiku nimi;
3. lühike kinnituskiri sellelt kontaktilt aadressile [email-masked];
4. allkirjastatud "ETSI Member Support Letter" taotluse lisana.

Mida see EI tähenda: mitte mingit kulu, mitte mingit vastutust ja
mitte mingit lepingulist kohustust. Teenusleping sõlmitaks ETSI ja
Tyche Institute'i vahel; TTJA ei ole selle pool ega vastuta selle
täitmise eest. Toetav liige ei võta endale ka sisulist vastutust töö
tulemuse eest.

Miks pöördun just Teie poole. TTJA on Eesti riiklik ETSI täisliige ja
ühtlasi eIDAS-i järelevalveasutus — digitaalse identiteedi
standardimine on Teie valdkond, ja Eesti organisatsiooni toetamine
ETSI eksperdirühma on täpselt see, milleks riiklik kanal olemas on.
Meil ei ole Teiega ärihuvide konflikti: me ei paku vastavushindamist
ega sertifitseerimist.

Tähtaeg on lühike ja ma tean seda: taotlus tuleb esitada 31.
augustiks. Kui see ei ole selle aja jooksul teostatav, on "ei jõua"
täiesti piisav vastus ja ma lasen sellel kutsel mööda minna.

Olen hea meelega valmis vastama küsimustele telefoni teel või
kirjalikult, ja saadan soovi korral lühikese kirjelduse kavandatavast
tööst.

Lugupidamisega
Anton Sokolov
Tyche Institute MTÜ, Tallinn
+372 510 8227