Subject: FW: Terviseameti ettepanek laste projekt ja püsilaagrite toitlustamise osas
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Sep 2025 14:52:03 +0300

From: Mari-Anne Härma <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, August 29, 2025 11:12 AM
To: Heli Laarmann - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Birgit Lao <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Agne Ojassaar
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; TA
Keskkonnatervis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Terviseameti ettepanek laste projekt ja püsilaagrite
toitlustamise osas

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Seoses Rahvatervishoiu seaduse muutmise kavatsusega ning arvestades riigi
bürokraatia vähendamise suunda ja sellekohaseid Vabariigi Valitsuse
otsuseid teeb Terviseamet ettepaneku kaaluda Rahvatervishoiu seaduse § 22
ümberkujundamist selliselt, et eesmärk – laste tervisliku toitumise
tagamine püsilaagrites ja projektlaagrites – oleks saavutatav
alternatiivsete lahenduste abil, ilma et riik peaks igal aastal tegema
ressursimahukaid järelevalvemenetlusi.

Rahvatervishoiu seaduse § 22 sätestab täna nõuded toitlustamisele ja
müügiks pakutavale toidule noorte püsilaagrites ja projektlaagrites.
Püsilaagrite puhul tähendab see Terviseametile iga-aastast järelevalvet,
kuid senine praktika näitab, et nende kontrollide mõju laste tervise
seisukohalt võib olla küsitav. Ressursikulu võib olla ebaproportsionaalne
võrreldes saavutatud tulemusega.

Alates 01.09.2025 laieneksid samad nõuded ka noorte projektlaagritele, mis
võib kaasa tuua ligikaudu 300 000 euro suuruse lisakulu igal aastal ning
vajaduse luua uusi ametikohti. Arvestades projektlaagrite hooajalisust
(valdavalt suvel) ja arvu (üle 600 projektlaagri, mille toimumisajad
kattuvad), ei ole sellise süsteemi ülesehitamine mõistlik ega
jätkusuutlik.

Ettepanek:

*	võtta Rahvatervishoiu seaduse 01.09.2025 jõustuvast redaktsioonist
välja viited noorte püsilaagrite ja projektlaagrite toitlustamisele (§
22);
*	korrigeerida vastavalt seotud viiteid Noorsootöö seaduses,
eemaldades eraldi nõuded laagrite toitlustamise kohta.

Alternatiivina pakume kaaluda kogu toidu tervislikkuse järelevalve
liitmist toiduohutuse järelevalvega, mida juba täna teostab Põllumajandus-
ja Toiduamet. Sellisel juhul kontrollitaks ühe asutuse poolt ühtselt nii
toidu ohutust kui ka tervislikkust. See ettepanek ei ole PTA-ga läbi
räägitud ja Terviseametil ei ole kindlust, kas sellise muudatus on PTA-le
vastuvõetav. Terviseamet on aga valmis muudatuse rakendumisel loovutama
vastavad järelevalveressursid PTA-le.

Parimate soovidega,

Mari-Anne Härma

Terviseameti peadirektori asetäitja