Subject: HIV ja sotsiaalteenused
From: "Angelika Sarapuu - OKK" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Jun 2026 13:07:27 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan Õiguskantsleri Kantseleist. Ühe õiguskantslerile esitatud
pöördumise lahendamiseks oleks hea teada, kas on olemas konkreetsed nõuded
või soovitused sotsiaalteenuse osutajale (nt üldhooldekodu,
erihooldekodu), kus võib elada HIV diagnoosiga inimene?

TAI <https://www.hiv.ee/hiv/kellel-on-korgem-hivsse-nakatumise-risk/>
lehel on avaldatud palju kasulikku infot, mh selle kohta, et on hulk
inimesi, kes peavad oma kutsetöös arvestama, et võivad kokku puutuda HIV
diagnoosiga inimestega.
<https://www.tooelu.ee/et/94/haigusetekitajad#ennetusmeetmed>
Tööinspektsiooni lehel on avaldatud teave, mis ennetusmeetmeid, sh
hügieeni tagamiseks, tuleb kasutusele võtta tööandjatel, kelle töötajad
puutuvad kokku bioloogilise ohuteguriga (need pole siiski
HIV-spetsiifilised selgitused).

Kas on aga veel konkreetsemaid soovitusi, mis puudutavad HIV diagnoosiga
inimesele teenuse osutamist (nt kas ta peab olema üksikus toas, kas tema
uksel peab olema nakkusohu märk või mitte, kas hooldaja peab kandma
kaitseriietust või mitte)?

Oleksin väga tänulik kiire vastuse eest.

Lugupidamisega

Angelika Sarapuu
Vanemnõunik
Sotsiaalsete õiguste osakond
Õiguskantsleri Kantselei
Kohtu 8, 15193 Tallinn
Tel: 6938411
 <https://www.oiguskantsler.ee> www.oiguskantsler.ee