Subject: [Webdesktop: Outgoing document] Rikkumismenetluste lõpetamine
From: "Webdesktop" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Virge Aasa - RAM" <[email-masked]>, "Info - RAM" <[email-masked]>, "Reet Kase - JUSTDIGI" <[email-masked]>, "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>, "Kristo-Taavi Ruus - RAM" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 29 Apr 2026 15:20:01 +0300

Reg. number: 15.3-4/2667-1
Reg. kuupäev: 29.04.2026

Tere

Anname teada, et Euroopa Komisjon võttis 29.04.2026 vastu otsuse lõpetada 
Eesti suhtes järgmised rikkumismenetlused:

1. Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv (EL) 2023/2668, 22. november 
2023, millega muudetakse direktiivi 2009/148/EÜ töötajate kaitsmise kohta 
asbestiga kokkupuutest tulenevate ohtude eest tööl (rikkumismenetlus 
2026/0048, mitteõigeaegne ülevõtmine, Majandus- ja 
Kommunikatsiooniministeerium);

2. Nõukogu direktiiv 2011/170/Euratom, 19. juuli 2011, millega luuakse 
ühenduse raamistik kasutatud tuumkütuse ja radioaktiivsete jäätmete 
vastutustundlikuks ja ohutuks käitlemiseks (rikkumismenetlus 2018/2028, 
mittenõuetekohane ülevõtmine, Kliimaministeerium);

3. Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv (EL) 2023/2864, 13. detsember 
2023, millega muudetakse teatavaid direktiive seoses Euroopa ühtse 
juurdepääsupunkti loomise ja toimimisega (rikkumismenetlus 2025/0266, 
mitteõigeaegne ülevõtmine, Rahandusministeerium);

4. Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv 2013/40/EL, 12. august 2013, 
milles käsitletakse infosüsteemide vastu suunatud ründeid ja millega 
asendatakse nõukogu raamotsus 2005/222/JSK (rikkumismenetlus 2021/2055, 
mittenõuetekohane ülevõtmine, Justiits- ja Digiministeerium);

5. Euroopa Parlamendi ja Nõukogu direktiiv (EL) 2022/2381, 23. november 
2022, milles käsitletakse soolise tasakaalu parandamist börsil noteeritud 
äriühingute juhtkonna liikmete seas ja sellega seotud meetmeid 
(rikkumismenetlus 2025/0037, mitteõigeaegne ülevõtmine, 
Rahandusministeerium).

Lugupidamisega

Katre Jaakson
EL õiguse büroo
Välisministeerium
[email-masked]