Subject: FW: 11381 km 4,47-6,91 jalgratta-ja jalgtee eskiis
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 24 Apr 2026 16:01:38 +0300

Palun mulle, korduv.

Terviatdes

Merike

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Friday, April 24, 2026 3:57 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: 11381 km 4,47-6,91 jalgratta-ja jalgtee eskiis

Tere

Oleme eskiisi üle vaadanud ja täpsustanud: 
<https://drive.google.com/drive/folders/1HEfYLuNnI3nWuK8oclRGYTcuqBZWFhS5?usp=drive_link> 
26002 Munalaskme-Laitse JJT

Olulisem muudatus on JJT nihutamine Vana-Ansari kinnistul (PK 12+15…12+90) 
ning JJT viimine teisele poole teed Magaski kinnistuga külgnevas osas (PK 
23+70…24+59). Mõlemad on tingitud vajadusest arvestada olemasoleva 
säilitatava hoonestusega ning tagada nõuetekohane lahendus.

Lisaks oleme üle vaadanud eraldamise viisid ning meie ettepanek on kasutada 
kummiposte, v.a lõpus PK 23+70…24+45, kus maantee plaanikõveriku välisservas 
oleks otstarbekam kasutada siiski piiret. Piire ja postid on projekteeritud 
4,0m kaugusele sõidutee teljest.

Vajadusel oleme neid lahendusi valmis täiendavalt selgitama ja arutama.

Palun Transpordiameti arvamust, et saaksime antud lahendusega jätkata. 
Järgmise sammuna, kui asukoht on eelnevalt kooskõlastatud, sooviks määrata 
vajalik geoloogiliste tööde maht.

Lugupidamisega

Pavel Karev

Infrada OÜ

55530349

From: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 4. märts 2026 13:50
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: 11381 km 4,47-6,91 jalgratta-ja jalgtee eskiis

Tere.

Tänan eskiisi eest.

Eskiisi staadiumis hindame vaid ohutusriba laiuse vastavust normidele. 
Valdavalt on projekteeritud  7m laiune ohutusriba. Laius on sobiv sademevete 
immutamiseks, lume vallitamiseks ning kergliiklejatele kasutusmugavuse 
tagamiseks.

Samuti anname esmast tagasisidet kergliiklustee kavandamisele riigitee 
muldesse, so põrkepiirdega lahendusele. Geoloogiliste uuringute vajadus!

Tagada tuleb põrkepiirde vajalik kaugus sõiduteest, so sõidutee teljest 4m 
(nagu on näidatud tüüplõikel). Edaspidisel projekteerimisel vajab vahekaugus 
asendiplaanidel täpsustamist.

Asendiplaan 1

Kas nii lühikesel lõigul eraldamine põrkepiirdega on proportsionaalne ja 
põhjendatud või soovitame kaaluda muid eraldavaid meetmeid projekteerija 
ettepanekul.

Asendiplaan 2

Tagada põrkepiirde kaugus sõidutee teljest 4m (nagu on tüüplõikel). 
Põrkepiire peab algama enne ohtliku koha algust, st põrkepiire tuleb 
kavandada pikemalt (vähemalt põrkepiirde minimaalses katsetatud pikkuses).

Asendiplaan 3

Visuaalsel hinnangul on kergliiklustee ja põrkepiire kavandatud sõiduteele 
liiga ligidale. Samuti tuleb arvestada, et sisekurvis on sõiduteel laiendus.

Magaski kinnistule projekteeritud mahasõit on probleemne -  liiklusohutuse 
kaalutlustel ei saa nõustuda, et sõiduk tagurdab riigiteele, sh üle 
kergliiklustee. Samuti ei ole tagatav nähtavus lõikumisel kergliiklusteega.

Saate eskiisi alusel projekteerimisega edasi minna.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 3, 2026 4:51 PM
To: MNT Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; 'Gerthard Tints' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Munalaskme-Laitse JJT eskiis

Tere

Projekteerime Saue Vallavalitsuse tellimusel Munalaskme-Laitse jalgratta- ja 
jalgteed ning esitame arvamuse avaldamiseks eskiislahenduse: 
<https://infradaou-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/pavel_infradaou_onmicrosoft_com/IgDXxOgTaxNpQYUp2cynDVnFARj5S2axcAdZ0wvZ-iQ92qs> 
26002 Munalaskme-Laitse JJT

Transpordiameti väljastatud põhiprojekti koostamise nõuded on lisatud 
manusesse.

Jääme ootama tagasisidet.

Lugupidamisega

Pavel Karev

Infrada OÜ

55530349