Subject: FW: Seisukoht
From: Margit Vähk <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 5 Jun 2026 12:38:09 +0300

From: Kaarel Kaine <[email-masked]>
Sent: Friday, June 5, 2026 12:33 PM
To: Margit Vähk <[email-masked]>
Subject: FW: Seisukoht

From: Infopostkast <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 5, 2026 12:17 PM
To: Kaarel Kaine <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Seisukoht

TRANSPORDIAMET

Valge 4, 11413 Tallinn

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

04.06.2026/ nr 1

Lugupeetud Kaarel Kaine

Seisukoht riigitee 3 Jõhvi–Tartu–Valga tee km 125,8 ristmiku ehitusprojekti 
projekteerimistingimuste eelnõu kohta

SevenOil Est OÜ-le sai kavandatavast Kruusa tänava ristmiku likvideerimisest 
teatavaks eelkõige tankla rendileanja kaudu. Kuivõrd kavandatav lahendus 
mõjutab otseselt SevenOil Est OÜ kasutuses oleva tankla toimimist, 
ligipääsetavust ning investeeringu väärtust, peame vajalikuks esitada 
käesoleva seisukoha.

SevenOil Est OÜ on investeerinud tankla rajamisse, arendamisse ja 
käigushoidmisse arvestusega, et olemasolev liiklusskeem ning väljakujunenud 
juurdepääsud riigiteele säilivad. Kruusa tänava ühendus ei ole juhuslik või 
kõrvalise tähtsusega juurdepääs, vaid aastakümneid kasutusel olnud ühendus, 
mille kaudu jõuab oluline osa klientidest tanklasse.

Kavandatav ristmiku sulgemine mõjutab otseselt tankla nähtavust, 
ligipääsetavust ja konkurentsivõimet. Tanklat kasutavad nii kohalikud 
elanikud, piirkonna ettevõtted kui ka siseriiklikku ja rahvusvahelist 
kaubavedu teostavad raskeveokid. Oluline osa nimetatud liiklusest jõuab 
tanklasse just Kruusa tänava ühenduse kaudu.

Menetlusmaterjalidest ei nähtu, et Transpordiamet oleks hinnanud kavandatava 
lahenduse mõju olemasolevatele ettevõtetele, kinnisvara väärtusele, 
investeeringutele ega piirkonna teenuste kättesaadavusele. Samuti ei ole 
hinnatud mõju tankla külastatavusele, käibele ega objekti pikaajalisele 
majanduslikule jätkusuutlikkusele.

SevenOil Est OÜ hinnangul võib ristmiku sulgemine vähendada tankla 
kasutatavust sellisel määral, et selle edasine opereerimine muutub 
majanduslikult küsitavaks. Sellisel juhul väheneb oluliselt ettevõtte vara 
väärtus ning ohtu satuvad investeeringud, mis on tehtud arvestusega, et 
tanklal säilib olemasolev ühendus riigiteega.

Tähelepanu väärib ka asjaolu, et menetlusmaterjalidest ei nähtu 
liiklusuuringut, liiklusprognoosi ega mõjuanalüüsi. Vastupidi, 
projekteerimistingimustes on märgitud, et liiklusuuringuid ja 
liiklusprognoose ei kavandata. Samal ajal on projekti peamiseks eesmärgiks 
nimetatud liiklusohutuse parandamine. SevenOil Est OÜ hinnangul ei ole 
võimalik teha põhjendatud otsust nii olulise liikluskorraldusliku muudatuse 
kohta ilma liiklusvoogude ümberjaotumise mõju hindamata.

Samuti ei nähtu menetlusmaterjalidest, et oleks hinnatud raskeveokite 
liikluse ümber suunamise mõju Kõrveküla asulale. Kavandatava lahenduse 
tulemusel liigub osa senisest liiklusest läbi asula siseste teede, mille 
ääres paiknevad laste mängu- ja puhkealad, palliplatsid ning jalakäijate 
liikumisteed. Seetõttu tekib põhjendatud küsimus, kas ühe võimaliku 
liiklusohutusprobleemi lahendamise käigus ei looda uusi liiklusohte teistes 
asukohtades.

Meile teadaolevalt ei ole kõnealust ristmikku kantud liiklusohtlike kohtade 
nimekirja ega ole seda varasematel aastatel sellisena käsitletud. Samuti 
nähtub avalikult kättesaadavatest andmetest, et ristmikul on küll aastate 
jooksul toimunud üksikuid liiklusõnnetusi, kuid tegemist ei ole piirkonna 
kontekstis erandliku õnnetuskoormusega asukohaga. Seetõttu jääb 
arusaamatuks, milliste konkreetsete uuringute ja riskihinnangute alusel on 
jõutud järeldusele, et ristmiku täielik sulgemine on vajalik ning 
proportsionaalne meede.

Juhul kui projekteerimistingimused kinnitatakse ilma mõjuanalüüside, 
liiklusuuringute ning alternatiivsete lahenduste sisulise kaalumiseta, jätab 
SevenOil Est OÜ endale õiguse kasutada kõiki seadusest tulenevaid 
õiguskaitsevahendeid, sealhulgas vaidlustada vastavad haldusaktid ning 
pöörduda oma õiguste kaitseks kohtusse.

Palume käesolevat seisukohta käsitleda SevenOil Est OÜ ametliku vastuväitena 
projekteerimistingimuste eelnõule.

Lugupidamisega

Rodion Kuznetsov

SevenOil Est OÜ

Juhatuse liige