Subject: Uus lahendus lobikohtumiste registreerimiseks ja avalikustamiseks
From: Kätlin-Chris Kruusmaa - JUSTDIGI <[email-masked]>
To: "Riigikantselei - RK" <[email-masked]>, "HM - HTM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kliimaministeerium info - KLIM" <[email-masked]>, "min - KUM" <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Info - RAM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Info - SOM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "info - HARNO" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Konkurentsiamet Info - KA" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Ravimiamet" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "info - AKI" <[email-masked]>,Tööinspektsioon - TI <[email-masked]>, <
Cc: "Karin Karpa - JUSTDIGI" <[email-masked]>, "Mikk Pihu - JUSTDIGI" <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Jul 2026 10:09:53 +0300

Lugupeetud koostööpartnerid!

Pöördume teie poole, kuna teie asutuses on ametikohti, millel töötavatel 
isikutel on kohustus registreerida oma lobikohtumised.

Anname teada, et Justiits- ja Digiministeeriumis on valminud 
SharePointi-põhine rakendus lobikohtumiste registreerimiseks ja 
avalikustamiseks, mis võetakse kasutusele III kvartalis toimunud 
lobikohtumiste avalikustamisel.

Lobikohtumiste registreerimise kohustus jääb endiselt kehtima, kuid uue 
lahenduse kaudu liiguvad registreeritud andmed edaspidi keskelt kokku 
Justiits-ja Digiministeeriumi  ning see lihtsustab nende avalikustamist 
justiitsandmete statistika lehel. See tähendab, et asutustel tuleb edaspidi 
oma  veebilehel viidata justiitsandmete statistikale: 
<https://statistika.justdigi.ee/ulevaade-lobikohtumised?year%5B0%5D=2025&quarter%5B0%5D=III&body=&items_per_page=10> 
Ülevaade: lobikohtumised | Justiitsandmete statistika ning eraldi andmeid 
avalikustama ei pea.

Uue lahenduse eesmärk on muuta lobikohtumiste registreerimine ja 
avalikustamine ühtsemaks ning tagada parem ülevaade andmetest. Samuti aitab 
see suurendada andmete terviklikkust ja vähendada vajadust sama teavet eri 
asutuste veebilehtedel eraldi hallata.

Rakenduse kasutuselevõtuks palume teil edastada Justiits- ja 
Digiministeeriumile nende isikute andmed, kellele tuleb uues rakenduses 
ligipääs luua. Ligipääsud tuleks luua kõigile isikutele, kellel on kohustus 
lobikohtumisi registreerida, ning vajaduse korral ka teistele töötajatele, 
kes kohustatud isikuid kohtumiste registreerimisel abistavad. Näiteks 
Justiits- ja Digiministeeriumis luuakse ligipääsud nii kohustatud isikutele 
kui ka neid assisteerivatele teenistujatele.

Palume edastada iga isiku kohta vähemalt järgmised andmed:

*	ees- ja perekonnanimi;
*	ametikoht;
*	e-posti aadress;

Ees- ja perekonnanimi

Ametikoht

E-post

Palun märkige ka ära, kes on teie asutuses nö  „administraator“,  kellel on 
õigus näha kõiki sisestatud, aga veel avalikustamata lobikohtumisi ning 
vajdusel neid parandada/täiendada.

Palume andmed edastada hiljemalt 31.07.2026  aadressile 
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Täpsem info lobistidega suhtlemise hea tava ja lobikohtumiste 
registreerimise kohta on leitav korruptsioon.ee veebilehelt: 
<https://www.korruptsioon.ee/et/lobistidega-suhtlemine/praktilised-juhised/miks-hea-tava> 
Miks hea tava? | Korruptsioon.ee

Täname koostöö eest ning oleme vajaduse korral valmis täiendavalt selgitama 
uue lahenduse kasutuselevõtuga seotud korralduslikke küsimusi.

Kõike kena

Kätlin-Chris Kruusmaa

Korruptsiooniennetuse poliitika tiimijuht

Kriminaalpoliitika osakond

Justiits-ja Digiministeerium

5383 0253  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.justdigi.ee/> www.justdigi.ee  | Suur-Ameerika 1, Tallinn