Subject: Küsimus
From: Aleksandra Bolšakova <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Tue, 7 Jul 2026 12:35:37 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Soovin paluda Sotsiaalministeeriumi seisukohta ning selgitust seadusandja 
tahte kohta tervishoiuteenuste korraldamise seaduse § 15 lg 2 viimase lause 
tõlgendamisel.

TTKS § 15 lg 2 sätestab:

„Kui käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 1 nimetatud osanikult või 
aktsionärilt on perearsti nimistu ära võetud, peab ta oma osa või aktsia 
võõrandama perearstile, kes hakkab selle ühingu kaudu tervishoiuteenuseid 
osutama, või kohaliku omavalitsuse üksusele kolme kuu jooksul nimistu 
äravõtmisest arvates. Kui osa või aktsiat ei ole kolme kuu jooksul 
võõrandatud, on äriühing kohustatud osa või aktsia tühistama ja hüvitama 
perearstile osa või aktsia väärtuse.“

Palun selgitada järgmisi küsimusi.

1.	Kas nimetatud sättes ette nähtud kolmekuulist tähtaega on võimalik 
mõjuvatel põhjustel pikendada või lugeda selle ületamist põhjendatuks? 
Näiteks olukorras, kus osa võõrandamise eelduseks on osaühingu väärtuse 
sõltumatu hindamine, mille läbiviimine võtab mitu nädalat ning mille eesmärk 
on määrata osa õiglane turuväärtus ning ei jõua hindamist lõpetada enne 
kolme kuulist tähtaja möödumist?
2.	Kui kolmekuuline tähtaeg on möödunud, kas osanikul säilib siiski õigus 
võõrandada oma osa teisele perearstile või kohalikule omavalitsusele, või 
tuleb asuda seisukohale, et pärast tähtaja möödumist on selline 
võõrandamistehing seadusega vastuolus ning seetõttu tühine?
3.	Kas Sotsiaalministeeriumi hinnangul on TTKS § 15 lg 2 eesmärk välistada 
osa võõrandamine pärast kolmekuulise tähtaja möödumist või on nimetatud 
tähtaja eesmärk eelkõige tagada, et olukord lahendataks mõistliku aja 
jooksul, jättes siiski võimaluse osa võõrandamiseks ka hiljem, kuni osa ei 
ole äriühingu poolt tühistatud?

Ette tänades vastuse eest,

Lugupidamisega,

Aleksandra Bolšakova
Jurist
Stabimer Õigusbüroo OÜ
Registrikood: 11811374
KMKR EE101376455
Tulika 19, C - korpus,
5 - korrus, Tallinn, 10613
Tel. +372 58 600 505
www.jurist.stabimer.ee <http://www.jurist.stabimer.ee>