Subject: FW: Selgitus alkohoolse joogi müügi kohta enne kella 10.00
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Wed, 26 Aug 2026 15:30:36 +0300

From: Regina Karumaa - MKM <[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 26, 2026 2:02 PM
To: info - MKM <[email-masked]>
Subject: FW: Selgitus alkohoolse joogi müügi kohta enne kella 10.00

From: Eesti Hotellide ja Restoranide Liit <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 26, 2026 1:55 PM
To: Regina Karumaa - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristiin Mikko - SOM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Selgitus alkohoolse joogi müügi kohta enne kella 10.00

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Oleme jaganud teie vastust huvitatud isikutega ning sellest tulenevalt
tekkis paar lisaküsimust.

Oleksin väga tänulik teie kommentaaride eest.

Küsimused:

1.	Kui hommikusöögile tuleb väljastpoolt hotelli mõni külaline, st
ostab restoranist omale ainult hommikusöögi. Kas siis see külaline
kvalifitseerub ka "majutuskülastaja" alla ning me võime temale samuti
kohapeal tarbimiseks alkoholi müüa?

2.	Kui nt öösel tuleb tänavalt inimene vastuvõttu ja soovib neilt
osta alkoholi (me müüme 24/7 hotelli külalistele alt vastuvõtust ka
alkoholi), siis tänavalt tulnud inimesele me ju alkoholi müüa ei tohi, ka
kohapeal tarbimiseks? Kui ta aga ostab toa, siis on seadusega lubatud
alkoholi müüa?

Head päeva!

Heade soovidega,

Svetlana Kruusvall

Assistent

Eesti Hotellide ja Restoranide Liit

Kiriku 6, 10130 Tallinn, Eesti

Tel.: +372 5388 0375,  <mailto:[email-masked]> [email-masked],
<http://www.ehrl.ee/> www.ehrl.ee

 <https://epood.ehrl.ee/>

  _____

From: Eesti Hotellide ja Restoranide Liit < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, August 10, 2026 9:57 AM
To: Regina Karumaa - MKM < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Kristiin Mikko - SOM < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Re: Selgitus alkohoolse joogi müügi kohta enne kella 10.00

Tere!

Suur tänu vastuse ja põhjaliku selgituse eest.

Head päeva!

Heade soovidega,

Svetlana Kruusvall

Assistent

Eesti Hotellide ja Restoranide Liit

Kiriku 6, 10130 Tallinn, Eesti

Tel.: +372 5388 0375,  <mailto:[email-masked]> [email-masked],
<http://www.ehrl.ee/> www.ehrl.ee

 <https://epood.ehrl.ee/>

  _____

From: Regina Karumaa - MKM < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, August 7, 2026 3:59 PM
To: Eesti Hotellide ja Restoranide Liit < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Kristiin Mikko - SOM < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Selgitus alkohoolse joogi müügi kohta enne kella 10.00

Tere

Täname pöördumise eest.

Alkoholiseadus eristab alkohoolse joogi jaemüüki kohapeal tarbimiseks ja
alkohoolse joogi kaasamüüki.

Alkoholiseaduse § 40 lõike 1 punkti 3 kohaselt on alkohoolse joogi jaemüük
lubatud majutusettevõttes. Sama paragrahvi lõike 2 kohaselt on
majutusettevõttes lubatud alkohoolse joogi jaemüük kohapeal tarbimiseks.

Alkoholiseaduse § 40 lõikes 1¹ sätestatud piirang, mille kohaselt on
alkohoolse joogi jaemüük lubatud kella 10.00-st kuni 22.00-ni, kohaldub
kauplusele ja rändkauplusele. Majutusettevõttele see piirang ei kohaldu.
Seevastu sätestab § 40 lõige 2, et alkohoolse joogi kaasamüük on keelatud
ajavahemikul kella 22.00-st kuni 10.00-ni.

Seega vastame esitatud küsimustele järgmiselt.

1.	Kui hotelli majutuskülastaja ostab enne kella 10.00 hotelli
baarist alkohoolse joogi, näiteks viski, ning jook müüakse kohapeal
tarbimiseks, on selline müük alkoholiseaduse kohaselt lubatud. Alkohoolse
joogi liigist ega sellest, kas jook kuulub tavapärase
hommikusöögipakkumise juurde, selles osas erinevat piirangut ei tulene.
2.	Kui alkohoolne jook ostetakse kaasa, kohaldub alkoholiseaduse § 40
lõikes 2 sätestatud kaasamüügi piirang. Alkohoolse joogi kaasamüük on
keelatud ajavahemikul kella 22.00-st kuni 10.00-ni. Seetõttu ei ole
kirjeldatud juhul enne kella 10.00 õlle kaasamüük lubatud. Piirangu
kohaldamine ei sõltu sellest, kas ostja on hotelli majutuskülastaja või
mitte.

Kokkuvõttes on kirjeldatud olukordades määrav alkohoolse joogi müügiviis.
Majutusettevõttes võib alkohoolset jooki enne kella 10.00 müüa kohapeal
tarbimiseks, kuid alkohoolse joogi kaasamüük on kuni kella 10.00-ni
keelatud.

Lisaks tuleb arvestada, et alkoholiseaduse § 42 annab kohaliku
omavalitsuse volikogule õiguse kehtestada seaduses sätestatud tingimustel
alkohoolse joogi jaemüügile täiendavaid kitsendusi. Seetõttu tuleb
konkreetses tegevuskohas arvestada ka kohaliku omavalitsuse kehtestatud
piirangutega.

Lugupidamisega

	Regina Karumaa
õigusnõunik
Ettevõtluskeskkonna ja tööstuse osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5305 3756  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://www.mkm.ee> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn

From: Eesti Hotellide ja Restoranide Liit < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, July 10, 2026 11:58 AM
To: Brigitta Õunmaa - SOM < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Päring alkoholi müügi piirangute kohaldamise kohta hotellides

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Pöördun Teie poole Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu nimel, et
täpsustada meie liikmete seas tõusetunud küsimusi alkoholi müügi
piirangute kohaldamise kohta.

Küsimus puudutab alkoholi müüki hommikusöögi ajal enne kella 10.00.

Mitmed majutusettevõtted pakuvad hommikusöögi juurde traditsiooniliselt
näiteks vahuveini. Soovime paluda Teie selgitust, millised reeglid
kehtivad sellisel juhul kohapeal tarbimiseks müüdavale alkoholile ning
alkoholi kaasamüügile.

Palume Teie seisukohta järgmiste näidete kohta:

1.	Hotelli majutuskülastaja soovib hommikusöögi ajal (enne kella
10.00) osta hotelli baarist viskit kohapeal tarbimiseks. Kas selline müük
on lubatud?
2.	Hommikusöögi ajal (enne kella 10.00) siseneb hotelli inimene, kes
ei ole majutuskülastaja. Ta ostab hommikusöögi ning soovib lisaks osta
õlle, mille kavatseb kaasa võtta. Kas selline müük on lubatud?

Oleme tänulikud, kui saaksite anda oma ametliku seisukoha või viidata
asjakohastele õigusaktidele ja nende tõlgendusele, millest meie liikmed
saaksid oma igapäevases tegevuses lähtuda.

Täname Teid ette vastuse eest.

Heade soovidega,

Svetlana Kruusvall

Assistent

Eesti Hotellide ja Restoranide Liit

Kiriku 6, 10130 Tallinn, Eesti

Tel.: +372 5388 0375,  <mailto:[email-masked]> [email-masked],
<http://www.ehrl.ee/> www.ehrl.ee

 <https://epood.ehrl.ee/>