Subject: RE: Inimpäritolu materjali seaduse ja teise seaduste eelnõu
From: "Kadri Rohtla - PERH" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Cc: "Eesti Transfusioonmeditsiini Selts" <[email-masked]>
Date: Wed, 1 Jul 2026 08:48:02 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan Eesti Transfusioonmeditsiini Seltsi liikmete poolt esitatud
täiendused ja kommentaarid Inimpäritolu materjali seaduse eelnõule. Meie
ettepanekud on allolevas tekstis punase kirjaga.

Tervitades

Kadri Rohtla

ETMS president

8. peatükk

Verega seotud toimingute erisused

§ 21. Verega seotud toimingute erisused

(1) Vere ja verekomponentide kogumine, töötlemine, kvaliteedikontroll,
ladustamine, vabastamine ja väljastamine on verekeskuse ülesanne.
Verekeskuse eesmärk on tagada, et Eesti tervishoiuteenuse osutajatele
oleksid veri ja verekomponendid kättesaadavad ööpäev läbi.

(2) Kõrgendatud kaitsevalmiduse, erakorralise seisukorra ja
sõjaseisukaorra ajal võivad lisaks SoHO asutustele käesoleva paragrahvi
lõikes 1 loetletud toiminguid ning vere ja verekomponentide ülekannet
teostada Kaitsevägi, Kaitseliit ning riigikaitseseaduse § 37 alusel Eesti
Vabariigi territooriumil viibivad välisriigi relvajõud.

Käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 nimetatud asutused võivad kvaliteedi-
ja ohutusnõuetest kõrvale kalduda sellisel määral ja viisil, et eeldatav
kasu tervikuna ületab potentsiaalset kahju retsipientidele.

(3) Käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 nimetatud asutused võivad
vajaduse korral oma ülesannete täitmiseks importida ning jagada
verevarusid omavahel.

(4) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud asutused järgivad SoHO määruse
artiklis 63 sätestatud hädaolukorra lahendamise kava, artiklis 65
kirjeldatud mööndusi ning artiklis 66 seatud piirangut.

KOMMENTAAR: Kuna paragrahv 21 lõikes 3 on nimetatud ainult vajadust, mitte
erakorralist jms seisukorda, kas see kehtib siis ka igapäevaelus, et ühe
haigla verekabinet võiks teisele vajadusel verevarusid jagada? Selle
punkti sõnastust või seletuskirja võiks täpsustada, kuidas mõeldud on.

§ 11. Inimpäritolu materjaliga seotud toimingute tingimused

(5) SoHO asutus ja käitleja säilitavad jälgitavuse tagamiseks vajalikke
andmeid vastavalt SoHO artikli 42 lõigetes 3 ja 6 sätestatule.

Miks peab antud lõikes mainima artikkel 42 lõiget 3?

Ettepanek: ainult lõikest 6 piisab või siis viidata tervele artiklile 42.

---------- Forwarded message ---------
Saatja: <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: E, 15. juuni 2026 kell 15:41
Subject: Inimpäritolu materjali seaduse ja teise seaduste eelnõu
To: Eesti Transfusioonmeditsiini Selts
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >

Tere!

Teile on saadetud Sotsiaalministeeriumi dokumendihaldussüsteemi Delta
kaudu eelnõu arvamuse avaldamiseks.

Teie tagasisidet ootame hiljemalt 1.07.2026 e-posti aadressile
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pealkiri: Inimpäritolu materjali seaduse ja teise seaduste eelnõu

Registreerimise kuupäev: 15.06.2026

Registreerimise number: 1.2-2/54-1

Lugupidamisega

Sotsiaalministeerium

Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
Tel. (372) 626 9301, faks (372) 626 9209
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.sm.ee/> www.sm.ee