Subject: Arst-residendid TÖRis
From: "Tervisekassa Info" <[email-masked]>
To: Perearst Julia Järveküla OÜ <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,x Lõuna-Eesti Haigla <[email-masked]>,Perearst Dr MARET TAMME OSAÜHING <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,OÜ Ennetuskliinik <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,Perearst OSAÜHING JÄRVE TERVISEKESKUS <[email-masked]>, <[email-masked]>,Perearst Karulaugu Tervisek
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 23 Sep 2025 09:55:13 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea koostööpartner!

Ravikindlustuse seaduse kohaselt on töölepingu alusel töötaval inimesel
õigust saada ravikindlustust juhul, kui tema tööleping on tähtajatu või
kestab üle ühe kuu. Kuid antud seadus teeb erisuse arst- residentidele
ning neil on õigus ravikindlustusele ka juhul, kui neil on residentuuri
baasasutusega sõlmitud ühekuuline tööleping praktilise koolituse
läbimiseks. Tervisekassa saab andmed isiku kindlustuskaitse tekkimiseks,
peatumiseks ja lõppemiseks Töötamise registrist (edaspidi TÖR).

Aeg-ajalt on Tervisekassasse jõudnud juhtumeid, kui arst-residendid on
ravikindlustuseta, kuna nende praktilise koolituse töölepingud erinevates
baasasutustes on TÖR-s registreeritud tähtajalistena (1 kuu).

Hetkel ei ole TÖR-s võimalust arst-residendi töötamise registreerimise
erisuse valimiseks, mistõttu tähtajaliselt (kuni 1 kuu) registreeritud
töötamise andmeid Tervisekassa andmekogusse ei edastata ja arst-residendil
ravikindlustust ei teki.

Edastame info, kuidas residentuuri baasasutused ehk tööandjad peaksid
käituma, et arst-residentide töötamise andmed laekuksid Tervisekassa
andmekogusse ja nende ravikindlustus oleks tagatud.

Asutused, kelle juures arst-resident viib läbi oma residentuuri praktilist
koolitust, registreerivad arst-residendi töötamise TÖR-i tähtajatuna.
Töötamise lõpukuupäev märgitakse TÕR-i alles siis, kui töötamine on
lõppenud. Tähtajatuna registreeritud töötamised edastatakse
Tervisekassasse ja see tagab arst- residendile ravikindlustuse praktilise
koolituse perioodiks. Peale praktilise koolituse lõppu (töölepingu lõppu)
säilib arst-residendil kahekuuline kindlustuskaitse.

Juhime tähelepanu, et selline töötamise märkimise erisus TÖR-is kehtib
ainult arst –residentide korral  residentuuri praktilise koolituse
läbimisel residentuuri baasasutustes.

Küsimuste korral palume Teil pöörduda  <mailto:[email-masked]>
[email-masked] või +372 603 3633.

Parimat soovides

EDA PALM
Tervisekassa

T:+372 669 6630
E: [email-masked]
Liivalaia 36, Tallinn
    <https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>

E-kiri ja selle manused võivad sisaldada konfidentsiaalseid andmeid ning
seda võivad kasutada vaid kirja saajad. Palun ärge edastage ega avaldage
kirjas olevat teavet teistele inimestele ilma saatja loata. Juhul kui
olete saanud e-kirja eksituse tõttu, teavitage palun kohe saatjat ning
kustutage kiri.

This e-mail and any attachments may contain confidential and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipient is unauthorized and may be illegal.