Subject: FW: Harjumaa Jõelähtme vald Jõelähtme küla Kivisilla tee 1 kaitsme nimivoolu suurendamine LC0777
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 15 Oct 2025 13:19:51 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/3976-14

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Kubbi Janar <[email-masked]>
Sent: Wednesday, October 15, 2025 12:53 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Jõelähtme vald Jõelähtme küla Kivisilla tee 1
kaitsme nimivoolu suurendamine LC0777

Tere

Edsatan korrigeeritud dokumendid ennem kui saadan korraliku avaldusega
uuesti. Kui puurimise osas on ikkagist arusaamatu siis palun tuua ise õige
viis välja. Ma olen uurinud igalt poolt ja see jutt seletuskirjas on kõige
täpsem info mis olen saanud, k.a transpordiameti vastumeililt kolleegile
saadetuna.

Lugupidamisega

Janar Kubbi

Projekteerija

Enersense AS

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, October 1, 2025 3:06 PM
To: Kubbi Janar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Jõelähtme vald Jõelähtme küla Kivisilla tee 1
kaitsme nimivoolu suurendamine LC0777

Tere

Oleme projekti materjalid üle vaadanud ning esitame tähelepanekud, millele
osas palume materjale täiendada/korrigeerida.

Lisame juurde, et esitatud seletuskirjast nähtub, et ristumisel riigiteega
nr 11260 on lahendus muutunud, seega palume materjale täiendada ja esitada
ühesed andmed.

*	Juhime tähelepanu, et riigiteega nr 11260 ristumise asukohas
peavad materjalid olema kooskõlas planeeritava tegevusega.

Seletuskirja kohaselt saame aru, et kaablid ja reservtorud rajatakse kahes
kihis, mis on varasemalt esitatud ristmeväljajoonisel ja asendiplaanil
kajastatuga erinev.

Seega palume esitada puuduolevad materjalid ja kajastada ristumise osa
läbivalt üheselt mõistetavalt sh asendiplaanil.

Lisaks palume asendiplaanil kajastada nn lisa ristlõige (A-A) piki teed,
kus nähtuks torude omavaheline kaugused ja sügavus sh reservtorude ja
kaablikaitsetorude läbimõõt.

Lisame juurde, et varasemas ristmeväljajoonisel on tingmärk vastuolus
hetkel kajastatud seletuskirjaga. Palume korrektselt kajastada (mitmes
kihis jne) reservtorude ja maakaablite paiknemine ristmevälja joonisel (sh
tingmärkides).

Samuti palume kajastada ristmeväljajoonisel kaevikute varisemisnurgad
1:3/4 (53º).

Lisame juurde, et kaablite ja reservtorude paiknemine peab olema kooskõlas
IKÕ plaanil oleva IKÕ alaga. Hetkel tundub, et IKÕ ala peab olema väiksem,
kui kaablid ja reservtorud rajatakse kahes kihis. IKÕ ala ulatuseks
riigitee maaüksustel määratakse ehitise horisontaalprojektsiooni
välispinnast 1 m ulatuses. Palume vastavalt korrigeerida IKÕ plaani. IKÕ
plaanil palume samuti kajastada reservtorude ja maakaablite paiknemise
läbilõige.

*	Samuti palume seletuskirjas kajastada täpsemalt puurimise
metoodika (mitu puurimist ja kuidas jne) ja tühimike täitmise
tehnoloogiline kirjeldus, kuidas tagatakse teemaal kinnisel paigaldamisel
tekkinud tühimike täitmine (kuidas kivistuv segu viiakse tühimikeni jne).

*	Lisaks palume jätkuvalt pikendada kaitsetoru 1250N, selliselt et
kaitsetoru ulatuks projekteeritava kergtee mulde alt välja (sinine
kontuur).

Palume edastada allkirjatatud komplektne täiendatud projekt, kas minu
e-mailile või  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Kubbi Janar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, September 17, 2025 9:30 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Jõelähtme vald Jõelähtme küla Kivisilla tee 1
kaitsme nimivoolu suurendamine LC0777

Tere

Muudetud toru tugevusklass, nihutatud puurkaevikut, lisatud puurkaeviku
kaugus kilbi ja teekatte vahel. Lisatud seletuskirja kuidas torud
paigaldad. Paigaldatakse torud sedasi, et esimesed 3x toru lähevad min
2.5m sügavusele ning järgmised 3x toru lähevad samasse trassi, aga 1m
sügavamale. Torude vahed täidetakse kivistuva materjaliga.

Kilbi paigaldusjoonisele lisatud mõõtude seletused ning punasega kõrgus
maapinnast.

Lugupidamisega

Janar Kubbi

Projekteerija

Enersense AS

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, September 11, 2025 10:38 AM
To: Kubbi Janar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Jõelähtme vald Jõelähtme küla Kivisilla tee 1
kaitsme nimivoolu suurendamine LC0777

Tere

Oleme projekti materjalid üle vaadanud ning esitame tähelepanekud, millele
oleme ka varasemalt viidanud:

*	Palume täpsustada, miks jätkuvalt planeeritakse TRAM maaüksusele
ristumisel riigiteega rajada reservtorud tugevusega 750N, kui TRAM nõuetes
on min tugevuseks nõutud 1250N? Palume korrigeerida.

*	Palume pikendada kaitsetoru 1250N, selliselt et kaitsetoru ulatuks
projekteeritava kergtee mulde alt välja (sinine kontuur).

*	Ristumisel riigiteega soovitakse rajada 4x160D reservtoru ja
2xmadalpingekaabel kaitsetorus.

Seletuskirjast ei tuvastanud antud puurimise metoodika ega tühimike
täitmise asjaolusid, mida varasemalt palusime.

Palume seletuskirjas kajastada puurimise metoodika ja tühimike täitmise
tehnoloogiline kirjeldus, kuidas tagatakse teemaal kinnisel paigaldamisel
tekkinud tühimike täitmine (2x maakaabel kaitsetorus, 4x reservtoru).

*	Saame esitatud projektist aru, et antud asukohta jääb TRAM
maaüksusele üks kilp, kus olemasolev kilp asendatakse ning uue kilbi
kõrgus jääb maapinnast maksimaalselt 0,9m.

Palume Kilbi paigalduse joonisel kajastada ka vastav kõrgus (0,9m) nn
mõõduna (punasega).

Samuti palume kajastada Kilbi paigaldus joonisel nn mõõduna ka 1200mm
(kollasega), kuna hetkel jääb selgusetuks, mida antud 1200mm mõõt
tähistab.

*	Kaeve kontuuride kajastamise nõue tuleneb TRAM tehnovõrkude
juhendist
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_teh
novorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf

Samuti on võimalik antud kontuuride põhjal hinnata, kui kaugele kaevik
planeeritakse ja kas kaeviku rajamisega võib saada riigitee
konstruktsioonid kahjustada.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.