Subject: FW: MKM seisukoht nikotiinipatjade reguleerimisel
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Wed, 15 Jul 2026 08:44:26 +0300

From: Agne Nettan-Sepp - SOM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 3, 2026 2:35 PM
To: Elen Ohov - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: MKM seisukoht nikotiinipatjade reguleerimisel

Teadmiseks. Tuleb ka läbi delta.

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 3, 2026 2:24 PM
To: info - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Silver Tammik - MKM
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Regina Karumaa -
MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Age Inkinen -
RK <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Evelin Oras - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Evelin Tõnisson - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Agne Nettan-Sepp - SOM
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: MKM seisukoht nikotiinipatjade reguleerimisel

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Palume nikotiinitoodete regulatsioonide väljatöötamisel pöörata tähelepanu
ka tööstuse arvamustele.

Meie tööstusharu Eestis ei olegi päris marginaalne ja regulatiivse
keskkonna mõju tulevastele investeeringutele on absoluutselt krutsiaalne.
Tööstusharu on kasvav, turunõudlus on kasvav, kas me kõik seda soovime on
iseasi. Majanduslik reaalsus seab paljud arengud oma rööbastesse.
Konkurents investeeringutele erinevate riikide poolt on suur  ja esimese
prioriteedina tootmise rajamise asukoha valikul on regulatiivne selgus
ning regulatiivne tegutsemisvabadus.  Järgmine faktor on kvalifitseeritud
tööjõu olemasolu mida Eestis üldse ei ole ja mille kolmandatest riikidest
kutsumise problemaatika peletab kõik terve mõistuse inimesed kaugele.
Need kaks faktorid suunavad täna investeeringud Leetu. Me juba kaotame.

Rootsi nikotiinitoodete ekspordimahtu hinnatakse 9 miljardile kroonile, ca
0,45% kogu Rootsi ekspordimahust (andmed ei ole ametlikud). Enamik sellest
liigub USA turule.

See rong liigub täie auruga, tahame või mitte, meiega või ilma.

Lugupidamisega

Eke Roo

Nano OÜ

+3725083291

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]