Subject: FW: Lääne maakond, Haapsalu linn, Nõmme küla, Nõmme-Tooma tee arenduse liitumine, JT3158
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Jul 2025 14:40:16 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit: 7.1-2/25/8734-3

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marek Banko <[email-masked]>
Sent: Monday, July 21, 2025 12:34 PM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: Re: Lääne maakond, Haapsalu linn, Nõmme küla, Nõmme-Tooma tee 
arenduse liitumine, JT3158

Tere

Saime geodeedilt täiendava geoaluse, kandsin selle joonisele .

Lisan asendiplaani manusesse.

On Thu, Jun 26, 2025 at 12:11 PM Annika Matson 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere

Lähtuvalt EhS § 70 lg 2 p 1 on ehitise kaitsevööndis keelatud ohustada 
ehitist ja selle korrakohast kasutamist.

Transpordiamet täidab omaniku ülesandeid riigiteede osas (EhS § 92 lg 6) 
ning peab tagama teehoiu korraldamise, teede ja teede toimimiseks vajalike 
rajatiste korrashoiu (sh riigitee äärse kraavi), et tagatud oleksid 
tingimused ohutuks liiklemiseks (EhS § 97 lg 1). Ehitise kaitsevöönd on 
ehitisealune ning seda ümbritsev maa-ala, mis on vajalik ehitise toimimiseks 
ning kaitsevööndis kehtivatest piirangutest võib kõrvale kalduda ehitise 
omaniku nõusolekul, kui see ei vähenda ehitise ohutust (EhS § 70). Teehoiuna 
käsitletakse muu hulgas ka tee kaitsevööndi hooldamist.

Tulenevalt eeltoodust ei saa Transpordiamet aktsepteerida ega lugeda 
põhjendatuks Teie poolt antud hinnangut tehnovõrgu paiknemisele riigitee 
äärse kraavi suhtes.

Lisan e-kirjale väljavõtte projektist, kuhu on aluskaardina lisatud MaRu 
reljeefvarjutuse kaart, mille alusel on meil alust arvata, et kavandatud 
tehnovõrgul on suurem puutumus riigitee ääres km 3,90–4,05 asuva kraaviga.

Jääme oma varasema seisukoha juurde ning palume täiendada geodeetilist 
alusplaani.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marek Banko <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 26, 2025 9:50 AM
To: Annika Matson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Lääne maakond, Haapsalu linn, Nõmme küla, Nõmme-Tooma tee 
arenduse liitumine, JT3158

Tere

Kohendasime kaabli asukohta , ning kontrollisime ortofotodelt ,et kaabel 
asetseb 6 meetri kaugusel kraavi truubist.

Lisasin ka kraavi märkme asendiplaanile.

On Thu, Jun 26, 2025 at 9:12 AM Annika Matson 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere

Kuna Ruth Koppel viibib korralisel puhkusel, siis annan omaltpoolt 
tagasisidet täiendatud projektlahendusele.

1.        Projekti geodeetiline alusplaan ei ole jätkuvalt mõõdistatud 
piisavas laiuses, et oleks võimalik teostada projektlahenduse 
kooskõlastamist. Mõõdistada geodeetiline alusplaan laiemas ulatuses riigitee 
nr 16120 lõigus km 3,90–4,05, kus riigitee ääres kulgeb kraav, et oleks 
võimalik hinnata tehnovõrgu paiknemist kraavi suhtes.

2.	Asendiplaanile märkida tehnovõrgu kinnisel meetodil kraavidega 
ristumisel, et tagatud peab olema minimaalne paigaldussügavus 1,0 m kraavi 
põhjast.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Ruth Koppel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 16, 2025 4:49 PM
To: Annika Matson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Lääne maakond, Haapsalu linn, Nõmme küla, Nõmme-Tooma tee 
arenduse liitumine, JT3158

From: Marek Banko <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 16, 2025 3:35 PM
To: Ruth Koppel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Lääne maakond, Haapsalu linn, Nõmme küla, Nõmme-Tooma tee 
arenduse liitumine, JT3158

Tere

Nihutasin puurimist ja lahtist kaablit vastavalt oma projektijuhi 
soovitusele.

Kandsin ka kõik reservtorud IKÕ-plaanile.

Puurimistehnoloogia lisasin ka seletuskirja. Nagu me aru saime siis 
puurimistehnoloogial asetatakse kaablid hülssidesse ,et tagada kaitse 
pinnase vajumise eest.

On Thu, Jun 12, 2025 at 2:57 PM Ruth Koppel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere!

Tutvusime Teie saadetud korrigeeritud materjalidega kuid palume korrigeerida 
projekti veel järgmiste märkuste osas:

*    Täiendage geoalust (vt eelmine kiri p 5). Alusplaan peab olema 
mõõdistatud piisavas ulatuses, mis võimaldab projekti koostada ja 
projektlahenduse mõju riigiteele kontrollida.

*    IKÕ plaanile kanda kõik 5 reservtoru ja seletuskirjas lahti kirjutada 
torude paigaldamise tehnoloogia, kui teostatakse üks puurimine kahe 
kaitsetoru paigaldamiseks, siis kuidas on kavandatud kaitsetorude vaheliste 
tühimike täitmine, et vältida hilisemat pinnase vajumist. Palun kirjutage 
see seletuskirja.

*    kui on tegemist paepealse maaga, siis Transpordiameti nõue on olnud 
tehnovõrkude paigutamisel paepinnasesse selline: juhul kui paas on kõrgemal 
kui projektne/eeldatav tehnovõrgu sügavus ja seetõttu ei ole mõistlik kaabli 
lahtisel meetodil paigaldus TRAM nõuete kohasele sügavusele, siis võib 
kaabli sügavust vähendada, eeldusel et kaabel süvistatakse vähemalt 30 cm 
paekihi sisse. Seejuures on vähim kaabli paiknemissügavus riigi 
transpordimaal 60 cm, kuna te olete nagunii eramaal siis viige kaabel kraavi 
taha ja saate sügavusega nõudega lihtsamalt hakkama.

Lugupidamisega

Ruth Koppel
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5912 7652
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Ruth Koppel
Sent: Thursday, May 29, 2025 1:53 PM
To: 'Marek Banko' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Taotlus tehnovõrgu-rajatise projekti kooskõlastamiseks, Töö nr. 
JT3158

Tere!

Olete esitanud Transpordiametile Nõmme-Tooma tee arenduse 
elektriliitumisprojekti Haapsalu linnas.

Oleme tutvunud esitatud materjalidega ning palume korrigeerida materjale 
järgmiste märkuste osas:

1.	Projekteeritud lahendus peab olema ruumiliselt määratletud. Projekti 
asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu kaugused iseloomulikes 
kohtades teekatte servast ja/või nõlva alumisest joonest ja/või kraavi 
välisnõlvast, truubi otsast. Avatud kaeve korral ehituskaeviku (sh 
puurimiskaevikud) piirjooned ning nende kaugused teekatte servast vms 
iseloomulikest kohtadest.  Puurimiskaevikud ei tohi olla tee nõlva alumisele 
joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 
3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Eeltoodud nõude täitmisel 
tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka 
(puurimiskaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).vt 
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> 
Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel).
2.	Asendiplaanidel puudub katte serva joon
3.	Tuua välja kinnisel läbindamisel sügavused kraavi põhjast
4.	Puudub ristmevälja joonis

5.      Palun täiendada geoalust, ortofotolt näha, et Nõmme-Tooma teest üle 
tee kraav.  Mõõdistusala peab olema piisav projekti koostamiseks ja 
kontrollimiseks.

6.7.
Täiendada seletuskirja, tuua välja tööd riigitee maal ja kaitsevööndis ning 
vastavad min sügavused .
8.	Esitada ka IKÕ plaanid.

Palume projekti materjalides teha vastavad muudatused ning esitada 
korrigeeritud projekt Transpordiametile uuesti kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Ruth Koppel
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5912 7652
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marek Banko <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 26, 2025 1:47 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Taotlus tehnovõrgu-rajatise projekti kooskõlastamiseks

Tere

Edastan teile taotluse projekti kooskõlastamiseks.

-- 

--

Lugupidamisega

Marek Banko

Electrical Designer | Projekteerija

+372 58806473

 <https://hepta.ee/>

-- 

--

Lugupidamisega

Marek Banko

Electrical Designer | Projekteerija

+372 58806473

 <https://hepta.ee/>

-- 

--

Lugupidamisega

Marek Banko

Electrical Designer | Projekteerija

+372 58806473

 <https://hepta.ee/>

-- 

--

Lugupidamisega

Marek Banko

Electrical Designer | Projekteerija

+372 58806473

 <https://hepta.ee/>