Subject: Üldplaneeringut muutev Meeruse sadamaala detailplaneeringu avalik väljapanek
From: Jüri Kollo <[email-masked]>
Date: Wed, 3 Jun 2026 12:20:38 +0300

Põhja-Tallinna Valitsus ANNAB TEADA!
Üldplaneeringut muutev Meeruse sadamaala detailplaneeringu avalik
väljapanek 
 
Põhja-Tallinna Valitsus ning Tallinna Linnaplaneerimise Amet (edaspidi
amet) avalikustavad Tallinna Linnavolikogu 14.05.2026 nr 64 otsusega
vastuvõetud üldplaneeringut muutev Meeruse sadamaala detailplaneering
(edaspidi DP) ajavahemikus 26.06.-27.07.2026. 
DP-ga on võimalik tutvuda tööpäeviti Põhja-Tallinna Linnaosa Valitsuse
infosaalis aadressil Kari tn 13 ning Tallinna planeeringute registri
veebiaadressil https://tpr.tallinn.ee/menetlus/DP042780/yld DP nr
DP042780.
DP asukoht: Põhja-Tallinnas asuv 13,28 ha suurune maa-ala: Kopliranna tn
47, Kopliranna tn 49, Kopliranna tn 53b ja Klaasi tn 1 kinnistud. 
DP lühitutvustus: Detailplaneering on koostatud eesmärgil kavandada
kaubasadama asemel jahisadam koos slipiga ning uus ärifunktsiooniga
elamukvartal, mis moodustatakse tootmismaa sihtotstarbega Kopliranna tn
47, Kopliranna tn 49, Kopliranna tn 53b ja ärimaa sihtotstarbega Klaasi tn
1 kinnistutest, määrates alale ehitusõiguse piirkonda sobiva kõrgusega
hoonete, 1- kuni 6- korruseliste ärihoonete, korterelamute või
äripindadega korterelamute ehitamiseks. Lisaks on planeeringus määratud
üldised maakasutustingimused ja antud heakorrastuse, haljastuse,
juurdepääsude, parkimise ning tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline
lahendus. 
DP oluline teave: Detailplaneeringus tehakse ettepanek muuta planeeritaval
alal Tallinna Linnavolikogu 11. jaanuari 2001 määrusega nr 3 kehtestatud
„Tallinna üldplaneeringust“ tulenev maakasutuse juhtotstarve kaubasadama
alast reisisadama alaks ja korruselamute alaks. Detailplaneeringuga
vähendatakse looduskaitseseaduse kohase ranna ehituskeeluvööndit 10–25
meetri ulatuses. Võrreldes algatatud detailplaneeringu lahendusega on
detailplaneeringus tehtud ka ettepanek planeeringuala piiri muutmiseks
15,60 ha-lt 13,28 ha-le, kuna nii käesolevale Meeruse sadamaalale kui ka
kõrvalolevale Bekkeri sadamaalale on koostatud ühtne arhitektuurne
lahendus ning tulenevalt sellest on slipi alla jääv osa määratud
kõrvaloleva Bekkeri sadamaala detailplaneeringu alasse. 
Avalikule väljapanekule järgneb avalik arutelu 27.08.2026 kell 17:00
Põhja-Tallinna Valitsuse 3. korruse saalis, Kari tn 13.

 
Lugupidamisega
Jüri Kollo
 
Põhja-Tallinna Valitsus
Ehitusspetsialist
[email-masked]
51935969