Subject: RE: NOTAM A1340/25
From: Eve Härm <[email-masked]>
To: "Armin Mau" <[email-masked]>
Cc: "Viktor Popov" <[email-masked]>, "Diana Krotova" <[email-masked]>, "Briefing" <[email-masked]>, "Safety" <[email-masked]>
Date: Fri, 2 May 2025 14:09:53 +0300

Tere Armin,

Sinu pöördumisest ei selgu, et kas Sa oled NOTAM-is toodud telefoni numbril 
ühendust võtnud ja sealt on keeldutud igasugustel tingimustel alas 
lendamiseks loa andmisest.

Palun selles osas täiendavat informatsiooni, mille alusel saakime siis ala 
haldajaga ühendust võtta ning antud probleemile lahenduse leida. Ala on 
kehtestatud tingimusel, et ala käitajaga koordineeritult saab muu liiklus 
ala kasutada.

Piirangualade kehtestamisel koordineeritakse ala kehtestamine alati 
sertifitseeritud lennuväljade ja kopteriväljakute käitajatega, võimalusel ka 
muude teadaolevate platside haldajatega juhul kui nende andmed on avaldatud 
VFR  infoteatmikus. Konuvere kopteriväljaku/platsi andmeid, muuhulgas 
haldaja andmeid,  VFR infoteatmikus avaldatud ei ole.

Lennuväljadele ja kopteriväljakutele, millele on Eestis ICAO asukohaindeks 
antud, kuid mis ei ole sertifitseeritud, ei kehti mingeid kohustusi ja 
nõudeid ega ka õiguseid, näiteks ei kaitsta väljaku lähiümbrust jne. ICAO 
asukohaindekseid on seni sellistele platsidele/väljakutele antud eesmärgiga 
lihtsustada lennuplaani andmist. Vaatamata sellele püüame juhul, kui 
väljaku/platsi andmed on avaldatud, piirangute kehtestamise ka  haldajaga 
koordineerida.

Tervitades

Eve Härm

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna juhataja

+372 58 130 721

www.transpordiamet.ee | Lõõtsa 5, Tallinn 11415

Transpordiamet

From: Armin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 2, 2025 10:12 AM
To: Briefing <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; info transpordiamet 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Safety <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Ecaa Safety 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: NOTAM A1340/25
Importance: High

Tere

Palun selgitust, kuidas selline asi võimalik on, et on kehtestatud NOTAMiga 
drooni piirangu ala aktiivses kasutuses registreeritud kopteri 
maandumisplatsi kohale ilma platsi operaatoriga koordineerimata?

Seoses sellega, et tegevus on koordineerimata palun koheselt antud NOTAM ala 
tühistada, et ära hoida meile piiranguga tekkiv edasine kahju.

Kõike paremat

Armin Mau

Koolitusjuht

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 58 900 050

 <https://piloodikool.ee/>

Piloodikool | EE/ATO/009 | Kopteri ja/või Lennuki Erapiloodi Teooria kursus 
| Lennuki Erapiloodi Lennupraktika kursus | Kopteri Erapiloodi Lennupraktika 
kursus | Öölennukoolitus kopteril | Öölennukoolitus lennukil | Kopteri 
lennuinstruktori koolitus | Lennuki lennuinstruktori koolitus | Kopteri 
Bell206 Tüübikoolitus | Kopteri Bell505 Tüübikoolitus |  Kopteri Cabri G2 
Tüübikoolitus | Kopteri ENF28 Tüübikoolitus | Kopteri EC120B Tüübikoolitus | 
Kopteri EC130/AS350 Tüübikoolitus | Kopteri EC135 Tüübikoolitus | Kopteri 
R22 Tüübikoolitus | Kopteri R44 Tüübikoolitus | Kopteri R66 Tüübikoolitus | 
Kopteri EC135 Tüübiinstruktori koolitus

Kiri on konfidentsiaalne ega kuulu avalikustamisele kolmandatele 
osapooltele. / This letter is confidential and is not subject to disclosure 
to third parties.

On 02.05.2025, 08:30, "[email-masked] <mailto:[email-masked]> " <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

    Tere

    Manusest leiate tänase NOTAM PIBi.

    Head päeva!

    NOTAM büroo

    671 0257

    [email-masked] <mailto:[email-masked]>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.