Subject: RE: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541
From: "Ksenia Skljarova" <[email-masked]>
To: "Jaan Saia" <[email-masked]>
Cc: "Ksenia Haavistu" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Fri, 24 Jul 2026 10:28:00 +0300

Tere!

Manuses on allkirjastatud taotlus sulgemise kohta.

Lugupidamisega

Ksenia Skljarova

Liikluskorraldusinsener

M: 5326 8672

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Signaal TM

Liimi 3, 10621 Tallinn

 <http://www.signaal.ee/> www.signaal.ee

 <https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/> Facebook
<https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/>  /
<https://www.instagram.com/signaal_tm/> Instagram

From: Jaan Saia <[email-masked]>
Sent: Monday, July 20, 2026 12:17 PM
To: Ksenia Skljarova <[email-masked]>
Cc: Ksenia Haavistu <[email-masked]>
Subject: Vs: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Kooskõlastus lisas

Lugupidamisega

Jaan Saia

liikluskorraldaja

Põhja osakond

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus,

tel. +372 565 27 80

Saatja: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 20. juuli 2026 09:33
Adressaat: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Ksenia Haavistu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere!

Väljakaeve-, muldkeha- ja katendikihtide ehituse ning asfalteerimistööde
ajaks on vaja kooskõlastada tüüpskeem 5-1 (valgusfooridega).

Dropboxi link:

https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG8
fc?rlkey=63z5n0ktpccdm8godxftu3v0s
<https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG
8fc?rlkey=63z5n0ktpccdm8godxftu3v0s&st=di7guw4z&dl=0> &st=di7guw4z&dl=0

Lugupidamisega

Ksenia Skljarova

Liikluskorraldusinsener

M: 5326 8672

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Signaal TM

Liimi 3, 10621 Tallinn

 <http://www.signaal.ee/> www.signaal.ee

 <https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/> Facebook
<https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/>  /
<https://www.instagram.com/signaal_tm/> Instagram

From: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 6, 2026 11:04 AM
To: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Ksenia Haavistu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Kooskõlastus asub https://pilv.transpordiamet.ee/s/s1tsn1z2IUp1Fm3

Lugupidamisega

Jaan Saia

liikluskorraldaja

Põhja osakond

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus,

tel. +372 565 27 80

Saatja: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 2. juuli 2026 15:59
Adressaat: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere

Dropboxi link:

https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG8
fc?rlkey=63z5n0ktpccdm8godxftu3v0s
<https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG
8fc?rlkey=63z5n0ktpccdm8godxftu3v0s&st=vuratjgg&dl=0> &st=vuratjgg&dl=0

Lugupidamisega

Ksenia Skljarova

Liikluskorraldusinsener

M: 5326 8672

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Signaal TM

Liimi 3, 10621 Tallinn

 <http://www.signaal.ee/> www.signaal.ee

 <https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/> Facebook
<https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/>  /
<https://www.instagram.com/signaal_tm/> Instagram

From: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 2, 2026 3:22 PM
To: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere

Seletuskiri on täiendatud.

Lugupidamisega

Ksenia Skljarova

Liikluskorraldusinsener

M: 5326 8672

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Signaal TM

Liimi 3, 10621 Tallinn

 <http://www.signaal.ee/> www.signaal.ee

 <https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/> Facebook
<https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/>  /
<https://www.instagram.com/signaal_tm/> Instagram

From: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 1, 2026 3:45 PM
To: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Kooskõlastus lisas

Lugupidamisega

Jaan Saia

liikluskorraldaja

Põhja osakond

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus,

tel. +372 565 27 80

Saatja: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 1. juuli 2026 12:35
Adressaat: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere

Infotahvlitel muutus omanikujärelevalve esindaja.

https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG8
fc?rlkey=63z5n0ktpccdm8godxftu3v0s
<https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG
8fc?rlkey=63z5n0ktpccdm8godxftu3v0s&st=vuratjgg&dl=0> &st=vuratjgg&dl=0

Lugupidamisega

Ksenia Skljarova

Liikluskorraldusinsener

M: 5326 8672

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Signaal TM

Liimi 3, 10621 Tallinn

 <http://www.signaal.ee/> www.signaal.ee

 <https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/> Facebook
<https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/>  /
<https://www.instagram.com/signaal_tm/> Instagram

From: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 26, 2026 1:09 PM
To: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; Indrek Brandmeister
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Meelis Melts <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Ksenia
Haavistu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere

Kooskõlastatud liikluskorralduse joonised asuvad
https://pilv.transpordiamet.ee/s/YPzthiaed0GkLMb

Lugupidamisega

Jaan Saia

liikluskorraldaja

Põhja osakond

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus,

tel. +372 565 27 80

Saatja: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 26. juuni 2026 09:55
Adressaat: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; Indrek Brandmeister
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Koopia: Meelis Melts <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere

Muudetud

https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG8
fc?rlkey=oc3x8yhkdm5mylpra93pzyw5f
<https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG
8fc?rlkey=oc3x8yhkdm5mylpra93pzyw5f&st=ltgy7d4d&dl=0> &st=ltgy7d4d&dl=0

Lugupidamisega

Ksenia Skljarova

Liikluskorraldusinsener

M: 5326 8672

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Signaal TM

Liimi 3, 10621 Tallinn

 <http://www.signaal.ee/> www.signaal.ee

 <https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/> Facebook
<https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/>  /
<https://www.instagram.com/signaal_tm/> Instagram

From: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 25, 2026 4:26 PM
To: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; Indrek Brandmeister
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Meelis Melts <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere

Joonisel
16483_TP_TL-1_T11185_Hüüru_-_Alliku_-_Saue_km0,0-0,914_tüüpskeemid  ei
vasta tööde aegsete piirangute kehtestamine teelõigu tegelike kiirustega.

Joonised korrastada ja esitada uuesti

Lugupidamisega

Jaan Saia

liikluskorraldaja

Põhja osakond

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus,

tel. +372 565 27 80

Saatja: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 19. juuni 2026 15:04
Adressaat: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; Indrek Brandmeister
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Koopia: Meelis Melts <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere!

Seletuskiri on täiendatud. Lisatud on tööde kuupäevad ja info selle kohta,
milliseid skeeme igas etapis kasutatakse.
https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG8
fc?rlkey=oc3x8yhkdm5mylpra93pzyw5f
<https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG
8fc?rlkey=oc3x8yhkdm5mylpra93pzyw5f&st=ltgy7d4d&dl=0> &st=ltgy7d4d&dl=0

Lugupidamisega

Ksenia Skljarova

Liikluskorraldusinsener

M: 5326 8672

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Signaal TM

Liimi 3, 10621 Tallinn

 <http://www.signaal.ee/> www.signaal.ee

 <https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/> Facebook
<https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/>  /
<https://www.instagram.com/signaal_tm/> Instagram

Saatja: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 16. juuni 2026 08:41
Adressaat: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Ksenia Haavistu
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Indrek Brandmeister
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Rainer Otstavel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Koopia: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Teema: RE: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere!

Infoks, et esimese etapi tööde piirkond on muutunud. Alustame lõigust km
2,7–4,541.

Ehituse periood: esimene etapp 01.07–12.09.2026, millele järgneb teine
etapp kuni 30.09.2026.

Manuses on ehitaja poolt allkirjastatud taotlus.

Dropboxi link joonistele:

https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG8
fc?rlkey=oc3x8yhkdm5mylpra93pzyw5f
<https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG
8fc?rlkey=oc3x8yhkdm5mylpra93pzyw5f&st=ltgy7d4d&dl=0> &st=ltgy7d4d&dl=0

Hiljem lisanduvad teise etapi joonised.

Lugupidamisega

Ksenia Skljarova

Liikluskorraldusinsener

M: 5326 8672

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Signaal TM

Liimi 3, 10621 Tallinn

 <http://www.signaal.ee/> www.signaal.ee

 <https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/> Facebook
<https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/>  /
<https://www.instagram.com/signaal_tm/> Instagram

From: Valdo Jänes <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 9, 2026 5:42 PM
To: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Indrek Brandmeister
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Rainer Otstavel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Gerthard Tints
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Jaan
Saia <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Ksenia Haavistu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere!

Olete esitanud tee sulgemisaegse ajutise liikluskorralduse skeemid, kuid
puuduvad ehitusobjekti sees tüüplahendused, kuna kohalikele elanikele peab
olema tagatud juurdepääs kinnistutele nii sõidukitega kui jalgsi.

Palun lisage tüüplahendused erinevateks tööprotsessideks.

Sellise ajutise liikluskorralduse projekti osaks peaks olema ka
seletuskiri.

Kui on tegemist riigimaantee sulgemisega, siis tuleb Transpordiametile
esitada vastav taotlus, mille alusel amet saab väljastada tee sulgemise
loa.

TERVIST ja OHUTUT LIIKLEMIST!

Valdo Jänes

liikluskorraldaja

From: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 5, 2026 9:14 AM
To: Valdo Jänes <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Indrek Brandmeister
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Rainer Otstavel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Gerthard Tints
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Jaan
Saia <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Ksenia Haavistu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere!

Saadan Teile kooskõlastamiseks esimese etapi skeemid.

Andke märku, kui soovite midagi muuta.

Dropboxi link joonistele:

https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG8
fc?rlkey=oc3x8yhkdm5mylpra93pzyw5f
<https://www.dropbox.com/scl/fo/sgkcay7rspseyskpegsqc/AL8dD8OUNN53_1i2ynKG
8fc?rlkey=oc3x8yhkdm5mylpra93pzyw5f&st=ltgy7d4d&dl=0> &st=ltgy7d4d&dl=0

Lugupidamisega

Ksenia Skljarova

Liikluskorraldusinsener

M: 5326 8672

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Signaal TM

Liimi 3, 10621 Tallinn

 <http://www.signaal.ee/> www.signaal.ee

 <https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/> Facebook
<https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/>  /
<https://www.instagram.com/signaal_tm/> Instagram

From: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 29, 2026 2:19 PM
To: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Ksenia Haavistu
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Indrek Brandmeister <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Gerthard Tints
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Chris Müür
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; Rainer Otstavel <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere

Lepingu järgselt on lubatud töö tegemise ajal teelühiajaline sulgemine.
Töö vaheajal ja pausidel avada tee  liiklusele.

Tee sulgemiseks esitada taotlus vastavalt
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2026-01/KT_025_K2
_r1_Riigiteede%20liikluse%20piiramise%20ja%20sulgemise%20kord.pdf>
Riigiteede liikluse ajutise piiramise ja sulgemise kord (2025) | 254.95 KB
| pdf

Liiklus ümbersõidu ehitustööde ajal tuleb korraldada vastavalt juhendile “
Riigiteede ajutine liikluskorraldus“ KT 05 J30 r1. Enne töödega alustamist
tuleb koostada  ja kooskõlastada ajutise liikluskorralduse projekt (sh
peab lahendatud olema ühistranspordi ja kergliiklejate liiklemine)
Transpordiameti põhja teehoiu osakonnaga.

Kõik liikluskorralduse projektile hiljem lisanduvad joonised tuleb samuti
kooskõlastada enne nende rakendamist Transpordiameti põhja teehoiu
osakonnaga.

Lisaks Transpordiametile kooskõlastatakse kohaliku omavalitsusega
liikluskorralduse projekt või joonised kui need puudutavad omavalitsusele
kuuluvaid teid või liikluse ümbersuunamist nendele, muul juhul edastatakse
joonised teadmiseks.

Liikluskorraldusega seotud erinõuded:

Tööde ajal tagada valdavalt 1 + 1 sõidurajaga liiklus, sõiduraja laius 3
meetrit, lisaks plaanikõveratel sõiduraja laiendused.

Tööde iseloomust tulenevalt võib töö tegemiseks ühe sõiduraja sulgeda ja
liiklust reguleerida ja teekitsendil liiklust reguleerida

Sulgedes osa teest tööde tegemiseks peab Töövõtja kasutama liikluse
reguleerimiseks kas keskse juhtimisega foore või liikluse reguleerijaid.
Liikluse reguleerijate kasutamine on kohustuslik kui töövõtja ei suuda
fooridega tagada, et liiklusseisakud oleks väiksemad 5 min.

Vältimatu olukorra tekkimisel ja vajadusel ning kohtades, kus see on
võimalik, võib tee lõiguti lühiajaliselt sulgeda ja suunata liikluse
kõrvaltänavate kaudu ümbersõidule

Tee sulgemiseks tuleb taotleda Transpordiametilt tee sulgemise luba.
Töövõtja peab arvestama tee sulgemisest tekkivate kuludega, sh
ühistranspordi ümbersuunamise, ümbersõiduteede hooldamise, sulgemiseks
vajalike kooskõlastuste ja lubade hankimine.

Kõik kohalike teede kasutamised ümbersõitudena tuleb kooskõlastada
kohaliku omavalitsusega kirjalikult ja vastav kirjalik nõusolek esitada
Insenerile ja Tellijale

Ühistranspordile tuleb tagada läbipääs ja tööde piirkonda jäävate peatuste
kasutamise võimalus. Selleks peab töövõtja vajadusel ehitama tolmuvaba
kattega ajutisi bussipeatusi, mahasõite ja üleminekuid

Töövõtja peab tagama ühistranspordi kohta käiva info piisava
kättesaadavuse kõikidele ühistranspordiga reisijatele ja transporditeenust
pakkuvatele ettevõtetele.

Töövõtja peab korraldama bussipeatusele ohutu juurdepääsu. Vajadusel tuleb
objektile paigaldada jalakäijatele teabetahvlid ajutise liikluskeemiga

Piirkonda jäävatele ettevõtetele peab olema tagatud vajalik juurepääs.
Juhul, kui tekib vajadus ajutiselt sulgeda mõni juurdepääs, siis tuleb
sulgemine kooskõlastada eelnevalt vastava ettevõttega kirjalikult ja
ettevõtte poolne kirjalik nõusolek esitada Insenerile ja Tellijale.

Liiklusele avatud teeosad ja ajutised ümbersõiduteed peavad olema
asfaltkattega. Asfalteerimata ajutised ümbersõidud või põikekohad on
lubatud põhjendatud juhtudel ja inseneriga kooskõlastatud kuni kaheks
tööpäevaks.

Töövõtja on kohustatud tagama jalakäijate ja jalgratturite ohutu läbipääsu
objektilt, rajades vajadusel täiendavaid panduseid, tolmuvaba kattega
teid, paigaldades ohutuspiirdeid, valgustust jne.

Objekt peab olema valgustatud aastaringselt vähemalt varasemaga (enne eh.
tööde algust) samal tasemel.

Vältimatutest lühiajalistest sulgemistest (kuni 15 min), mis on tingitud
näiteks tõstetöödest, vms, tuleb teavitada vähemalt 4 tundi ette. Jälgida
tuleb ühistranspordi liinide sõiduaegasid ja planeerida sulgemine liinide
vaheajale.

Töövõtja peab vähemalt 24 tundi enne muudatusi esitama liikluskorraldust
ja piiranguid puudutava info Tark Tee rakendusele.

Ajutise liikluskorralduse makseartikkel 70901 sisaldab kõiki ehitusobjekti
liikluse ajutiseks korraldamiseks vajalikke liikluskorraldusvahendeid,
infotahvleid, liikluse reguleerijaid, ajutisi foore, ajutist
teekattemärgistust, masinaid, tööde tegemist, ümbersõiduteede rajamist ja
hooldamist, tööde aegse liikluskorralduse projekti ja vajadusel sellele
täiendavate jooniste koostamist, teavitustööd jne.

Töövõtja peab arvestama, et tööd teostatakse osaliselt asula sees ning
põhjendamatult ei tohi hoida teed suletuna või häirida muul viisil
liiklejaid. Ehitustööd tuleb korraldada pidevalt ja võimalikult minimaalse
perioodi jooksul. Vajadusel tuleb tööd teha mitmes vahetuses.

Töövõtja peab arvestama ka erinevates meediakanalites avaldamiseks
sobilike ajutist liikluskorraldust selgitavate jooniste/skeemide
vormistamisega.

Töövõtja on kohustatud teavitama Transpordiameti liiklusjuhtimiskeskust ja
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskust pidevalt olulistest liikluskorralduse
muudatustest (keelud, ümbersõidud, piiranguala pikkuse ja iseloomu muutus,
tööde lõpetamine jms).

Kohtades, kus kandilised kaevuluugid ei ole projekteeritud äärekivide
vastu tuleb kasutada ümaraid luuke, mis toetub kogu ulatuses kattele.
Restkaevu serv peab olema äärekivist maksimaalselt 5 cm kaugusel.

Lugupidamisega

Jaan Saia

liikluskorraldaja

Põhja osakond

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus,

tel. +372 565 27 80

Saatja: Rainer Otstavel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 29. mai 2026 13:17
Adressaat: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Indrek Brandmeister
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Gerthard Tints <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Chris Müür <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
Teema: RE: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere

Viimane buss sõidab sealt piirkonnast läbi 09.06.2026 kell 14:00. Palume
hoida tee selle ajani bussiliiklusele avatuna. Pärast seda on
bussiliikluses antud teelõigul paus kuni septembrini.

Lugupidamisega

Rainer Otstavel
Liiniplaneerija

6406792

IIL.ee

MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus

Meistri 14, Tallinn

From: Ksenia Skljarova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 29, 2026 12:14 PM
To: Jaan Saia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Indrek Brandmeister
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Iris
Kruusel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Chris Müür <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Meelis Melts <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: T11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0-0,914 ja 2,7-4,541

Tere!

Meie poole pöördus Viaston Infra OÜ seoses T11185 Hüüru-Alliku-Saue tee
(km 0–0,914 ja 2,7–4,541) rekonstrueerimisega. Alustame km 0–0,914 ja
hiljem lisandub ka km 2,7–4,541.

Tee on kitsas ja ehitajal on keeruline töid pool-poolega teha. Mõte on
selline, et liikluse suletud alal lubame ainult kohalikele elanikele ja
ülejäänud liiklus suunatakse ringi Püha või Harku kaudu.

Kuna suletud alal sõidab ka ühistransport, soovime ka selle ümbersõidule
suunata.

Ehitustööd algavad nädalal 24.

Manuses on kaks põhimõttelist skeemi, mille kohta ootame tagasisidet enne
suure skeemi koostamist.

Lugupidamisega

Ksenia Skljarova

Liikluskorraldusinsener

M: 5326 8672

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Signaal TM

Liimi 3, 10621 Tallinn

 <http://www.signaal.ee/> www.signaal.ee

 <https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/> Facebook
<https://www.facebook.com/people/Signaal-TM/61571958012338/>  /
<https://www.instagram.com/signaal_tm/> Instagram