Subject: RE: teabenõue - TÜ uuring - müra mõõtmine 5 Eesti tuulepargis
From: "Tauno Hilimon - KLIM" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Kliimaministeerium info - KLIM" <[email-masked]>, "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Thu, 16 Jul 2026 16:29:34 +0300

Tere!

Suur tänu teabenõude eest. Hetkel pole Teie viidatud töö esimene etapp veel 
vastu võetud, seega ei ole võimalik käesoleval hetkel küsitud teavet 
väljastada. Töö vastuvõtmisel saame avalikustada töö esimese etapi koos 
selle lisadega.

Parimate soovidega,

	Tauno Hilimon

taastuvenergia valdkonna juht | Energeetikaosakond

+372 625 6476 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti

 <https://kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee

Koostöö. Vastutus. Austus. Areng. Tulemuslikkus.

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, July 10, 2026 8:37 AM
To: Kliimaministeerium info - KLIM < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Info - SOM < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: teabenõue - TÜ uuring - müra mõõtmine 5 Eesti tuulepargis

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tartu Ülikool teostab Sotsiaalministeeriumi ja Kliimaministeeriumi 
tellimusel tööd „Tuuleparkide akustilise mõju uurimine: mõõtmine ja 
modelleerimine ning registripõhine epidemioloogiline terviseriskide uuring“.

Asjakohases töövõtulepingus ja selle lisades on kirjas, et töö esimene etapp 
„Eesti tuuleparkide müratasemete modelleerimine ja mõõtmised, registripõhise 
uuringu ja küsitlusuuringu ettevalmistus“ kestab lepingu sõlmimisest kuni 
31.12.2025, s.o peaks olema hetkeseisuga kindlasti lõppenud.

Palume mittetulundusühingule Looduse ja Inimeste Eest teabenõude korras 
väljastada järgmine teave:
1. Missuguses viies Eesti tuulepargis on kõnesoleva uuringu raames mõõdetud 
tuulikute kuuldavat müra ja infraheli? Nimetada tuulepargid ja märkida, mis 
kuupäevadel toimus igas pargis mõõtmine.

2. Missugune on esimese etapis väljatöötatud metoodika müra modelleerimiseks 
ning infraheli modelleerimiseks või

arvutamiseks tuuleparkide läheduses? Esitada metoodika detailne kirjeldus.

3. Missugused on viies Eesti tuulepargis mõõdetud müratasemed? Esitada 
mõõteraportid.

Lugupidamisega / Regards,

***************
Urmas Maranik

MTÜ Looduse ja Inimeste Eest
Telefon: +372 516 28 26

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.facebook.com/mtu.looduse.inimeste.eest> 
https://www.facebook.com/mtu.looduse.inimeste.eest

 <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>

Viirusevaba 
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> 
www.avast.com

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.