Subject: FW: NB: Kodukohvikud 2026 / asukohad ja parkimine
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Tue, 21 Jul 2026 14:23:38 +0300

From: Joanna Elisabeth Viik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 20, 2026 11:11 AM
To: Marika Koppel <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Re: NB: Kodukohvikud 2026 / asukohad ja parkimine

Tere!

Täitsin taotluse ja saadan allkirjastamiseks, eelmise kirjaga saadetud
kommentaarides mainitud lisatõendid.

Lugupidamisega

Joanna Elisabeth Viik

Sihtasutus Hiiumaa Arenduskeskus

sihtkoha turunduse ja arenduse koordinaator

+372 5343 4544

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.hiiumaaarenduskeskus.ee/> www.hiiumaaarenduskeskus.ee

 <http://www.hiiumaa.ee/> www.hiiumaa.ee

  _____

From: Joanna Elisabeth Viik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 17, 2026 12:14 PM
To: Marika Koppel Transpordiamet <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Moonika Raudsepp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: NB: Kodukohvikud 2026 / asukohad ja parkimine

Tere!

Allpool lisatud kogutud kinnitused ja selgitused. Jään ootama tagasisidet
ja loodan väga, et saan lisada liikluskorralduse muutmise taotluse AÜ
taotlusele täna/esmaspäeval ja käivitada Spokus protsess. Tean, et Anul
vaja hiljemalt 24.07ks osapoolte kinnitatud taotlust, et vallas
protseduuridega jätkata.

1.	„Kauged majakad“ (Orjaku sadama külalistemaja) – Margiti poolt
taotlus koos liikluskorraldusega esitatud (06.07) – siin lahendus olemas!

OK

2.	„Meri ja Maa“ (Puulaiu kõrts, Nasva küla) - Ürituse ajaks tuleb
muuta olemasolevat liikluskorraldust, st esitada taotlus ja
liikluskorralduse skeem!

Lisatud Arvilt saadud märkide hinnapakkumine ja skeem. Kas meie AÜ
taotlusest piisab või tuleb neil eraldi esitada liikluskorralduse
muutmine?

3.	Liivaku kodukohvik (riigitee 81 Kärdla-Käina tee km 8,726 paremal
Nõmbas) – 50 km/h ala, aga asukoht massiliseks parkimiseks väga kehv, väga
pime kurv.

Ürituse ajaks paigaldada 81 Kärdla-Käina tee äärde parklasse suunavad
liiklusmärgid 575a (kahepoolne) koos lisatahvlitega 831/832.

Ürituse korraldaja (liikluskorralduse eest vastutav isik) peab jälgima
kogu ürituse vältel, et riigitee äärde ei pargitaks vaid suunab külastajad
parkimisalasse.

Siiri Kaldma on asjaga tegelenud ja suhelnud ja tema kirjalik kinnitus:
Liikluskorralduse reguleerimisega tegelen. Eile vestlesin sel teemal proua
Marika Koppeliga ja sain kontakti kelle poole pöörduda.
Originaalliiklusmärgid saan kohalikult ettevõttelt (manuses) ja
liiklusskeemi koostamise kohta olen saatnud kolm hinnapäringut. Kui
liiklusskeem on valmis, siis saadan sulle sellekohase teate. Tervitades
Siiri Kaldma

4.	Neebri Taco Talu (riigitee 80 Heltermaa-Kärdla-Luidja tee km 13,5
vasakul) - Parkimise võimalus kinnistul puudub, kuidas lahendada? Pakun
välja, et lubada parkimine vasakul pool tee ääres, paremale poole
paigaldaks liiklusmärgid 362 ehk keelaks peatumise-parkimise. Kindlasti
tuleb ürituse ajaks kiirust piirata (70 või 50 km/h)!

Neebri kohviku Kris on asjaga tegelenud, märkide tellimuskiri manuses.

5.	Mawa Tee Leid (riigitee 12113 Tahkuna majaka tee km 2,57 paremal)
– Sooviks täpsustada planeeritavat parkimiseala, tegemist kurvi ääres
oleva kinnistuga. Kui parkimisala olemas, siis tuleb vastavad märgid
riigitee äärde paigaldada, mis suunaksid parklasse jne.

Korraldaja Dima tegeleb samuti asjaga ja tema kirjalik kinnitus: Aitäh
info eest. Vaatasime selle hoolikalt üle. Meie plaan on korraldada
parkimine oma kinnistu/hoovi piires, mitte tee ääres. Külastajad
suunatakse parklasse kinnistu sisse ning soovime
vältida olukorda, kus autod pargivad riigitee servas.

Me kindlasti ei paigalda riigitee äärde isevalmistatud ega nõuetele
mittevastavaid märke. Saatsime täna päringu Warren.ee liikluskorralduse
aadressile, et saada pakkumine ja kirjalik kinnitus ühe nõuetele vastava
parkimismärgi kohta, millel on nool paremale ja
mis suunab autod tee äärest meie hoovi/parklasse. Kui Warren meile
pakkumise/kinnituse saadab, edastame selle teile kohe, et enne loa
väljastamist oleks olemas kirjalik kokkulepe
nõuetele vastava märgi osas.  Palun anna ka teada, kas sellisest
lahendusest piisab või soovib Transpordiamet meie asukoha puhul lisaks
eraldi ajutise liikluskorralduse skeemi. Kui on vaja lihtsat skeemi
parkimisala kohta, saame selle samuti ette valmistada.

Tervitustega
Dima

___________________

Olen juba ette väga tänulik me tõhusa koostöö eest!

Lugupidamisega

Joanna Elisabeth Viik

Sihtasutus Hiiumaa Arenduskeskus

sihtkoha turunduse ja arenduse koordinaator

+372 5343 4544

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.hiiumaaarenduskeskus.ee/> www.hiiumaaarenduskeskus.ee

 <http://www.hiiumaa.ee/> www.hiiumaa.ee

  _____

From: Marika Koppel <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 10, 2026 11:47 AM
To: Joanna Elisabeth Viik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Moonika Raudsepp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kodukohvikud 2026 / asukohad ja parkimine

Tere,

Vaatasin nimekirja üle, toon välja kohad, kus võib seoses parkimisega
tekkida probleeme ja ürituse tegevusega võidakse riigiteel takistada
normaalset tavaliiklust:

1.	„Kauged majakad“ (Orjaku sadama külalistemaja) – Margiti poolt
taotlus koos liikluskorraldusega esitatud (06.07) – siin lahendus olemas!
2.	„Meri ja Maa“ (Puulaiu kõrts, Nasva küla) - Ürituse ajaks tuleb
muuta olemasolevat liikluskorraldust, st esitada taotlus ja
liikluskorralduse skeem!
3.	Liivaku kodukohvik (riigitee 81 Kärdla-Käina tee km 8,726 paremal
Nõmbas) – 50 km/h ala, aga asukoht massiliseks parkimiseks väga kehv, väga
pime kurv.

Ürituse ajaks paigaldada 81 Kärdla-Käina tee äärde parklasse suunavad
liiklusmärgid 575a (kahepoolne) koos lisatahvlitega 831/832.

Ürituse korraldaja (liikluskorralduse eest vastutav isik) peab jälgima
kogu ürituse vältel, et riigitee äärde ei pargitaks vaid suunab külastajad
parkimisalasse.

4.	Neebri Taco Talu (riigitee 80 Heltermaa-Kärdla-Luidja tee km 13,5
vasakul) - Parkimise võimalus kinnistul puudub, kuidas lahendada? Pakun
välja, et lubada parkimine vasakul pool tee ääres, paremale poole
paigaldaks liiklusmärgid 362 ehk keelaks peatumise-parkimise. Kindlasti
tuleb ürituse ajaks kiirust piirata (70 või 50 km/h)!
5.	Mawa Tee Leid (riigitee 12113 Tahkuna majaka tee km 2,57 paremal)
– Sooviks täpsustada planeeritavat parkimiseala, tegemist kurvi ääres
oleva kinnistuga. Kui parkimisala olemas, siis tuleb vastavad märgid
riigitee äärde paigaldada, mis suunaksid parklasse jne.

Lisaks soovin enne ürituse loa väljastamist saada kirjaliku kokkulepet
vajalike liiklusmärkide rentimise ja paigaldamise osas, et teede äärde ei
paigaldataks isevalmistatud märke, mis nõuetele ei vasta.

3-5 kohvikute korraldajatega tuleb ühendust võtta ja selgitada
liikluskorralduse muutmise vajadust ja lahendada parkimise teema. Kui
autod pargivad tee ääres, siis tuleb ürituse ajaks kiirust piirata ja
parkimine planeerida ühele tee poolele (võimalusel kohviku poolne serv,
siis teele jooksmist ja liikumist edasi -tagasi vähem).

Liikluskorralduse muutmiseks ja üritusega seonduvate piirangute
kehtestamiseks riigiteel peab olema ürituse korraldajal esitada ajutine
liikluskorralduse lahendus, mille on koostanud pädev ettevõte või isik,
kellel on majandustegevuse registris majandustegevuse teatena
registreeritud liikluskorralduse projektide tegemine.

Ürituse korraldajatele tuleb kindlasti üle korrata, et liikluse
korraldamine ja liikluskorraldusvahendite paigaldamine toimub nende kulul.

Ülejäänud kohvikud jäävad riigiteedest kaugemale ja neil Transpordiametiga
kooskõlastust vaja ei ole, küll aga vallalt!

Lugupidamisega

Marika Koppel

Korrashoiuprojektijuht
Lääne osakond / Korrashoiu ja liikluskorralduse üksus
Teehoiuteenistus
+372 5272923
www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>