Subject: FW: Toila alevikus Pikk tn 18 a/ 18b juurdepääsust
From: "Kristi Kuuse" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Jun 2026 13:02:35 +0300

Tere Anne

Palun registreeri mulle täitmiseks ja märkuste esitamiseks projektile.

Parimat

Kristi

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Friday, June 5, 2026 11:35 AM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]>
Cc: 'Ilmar Raap' <[email-masked]>
Subject: RE: Toila alevikus Pikk tn 18 a/ 18b juurdepääsust

Tere,

Saadan Teile arvamuse avaldamiseks teedeinseneri poolt koostatud esialgse 
lahenduse Pikk 18b juurdepääsust.

Lugupidamisega,

Monika Gitška

Projekteerija

+372 5324 3040

KEK Invest AS

Näpi tee 20, 44305,

monika <mailto:[email-masked]> @kekinvest.eu

 <http://www.kekinvest.eu/> www.kekinvest.eu

From: Ilmar Raap <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 6, 2026 15:53
To: Monika Gitška <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Indrek Kustavus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: Toila alevikus Pikk tn 18 a/ 18b juurdepääsust

Sent from my iPhone

Begin forwarded message:

From: Kristi Kuuse <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: 6. May 2026 at 15:43:58 EEST
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Toila alevikus  Pikk tn 18 a/ 18b juurdepääsust

Lp Ilmar Raap

Telefonivestluse jätkuks saadan täpsema info ka meilile. Hetk tagasi läks 
meie delta süsteemist ametlik kiri ristumiskoha ja tehnovõrkude ehitamise 
nõuetega samuti välja. Võib tulla mõneminutilise viibega.

Planeeringu kooskõlastuses märkisime, et arvestades teeületuse ümber 
tõstmist nö peatuva bussi taha, tuleb teeprojektis täpsustada bussipeatuse 
ja ülekäiguraja omavahelised vahekaugused ning hinnata künnise rajamist 
liiklust rahustava meetmena.

Kuna tegemist on asulakeskkonnaga, on võimalik lahendusele läheneda 
mõnevõrra paindlikumalt. Kohalik liikluskorraldaja on värskelt olukorda 
hinnates pakkunud ühe võimalusena ristmiku nihutamist bussipeatusest eemale. 
Tegin väikse skeemi:

Võiksime esmalt eelistada lahendust, kus mahasõit nihutatakse ülekäiguraja 
lähedusse, arvestades, et teeületus toimub niikuinii bussipeatuse 
piirkonnas – kauplusest otse teisele teepoolele. Selline lahendus viiks 
sisse- ja väljasõidud jalakäijatest ning bussipeatusest eemale ja parandaks 
üldist liiklusohutust. Selliselt ei pea paremal teeküljel (nö üle tee) 
asuvale bussipeatusele leidma uut asukohta.

Künnise rajamine tuleks tänaste teadmiste kohaselt ette näha enne 
ülekäigurada. Tõenäoliselt tähendab see vajadust kaaluda riigiteede nr 13133 
ja 13196 ristmiku tõstmist. Arvestades ristmike põimumisalade paiknemist, 
puudub antud asukohas sisuliselt alternatiivne sobiv lahendus, kuid 
kavandatava lahenduse toimivus tuleb üle kontrollida kõrguslikult.

Oleme valmis projekteerijaga koostöös leidma parima võimaliku lahenduse. 
Palume kaaluda meie ettepanekut ning oleme valmis andma tagasisidet ka 
erinevatele alternatiividele, et jõuda võimalikult toimiva lahenduseni.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, April 12, 2026 8:17 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: avaldus

Tere

Palun väljastada  Toila alevikus  Pikk tn 18 a/ 18b ja Oru tn 
ristumiskohtade põhiprojekti koostamise nõuded ning tehnovõrgu nõuded 
projekti koostamiseks teemaale 80206:001:0166.

Lugupidamisega

RRLektus AS

Ilmar Raap

5064484