Subject: RE: Infoks ja sisendipalve: ELi avalikud konsultatsioonid kahel kliimateemal
From: "Eliise Merila" <[email-masked]>
Cc: Merilyn Möls <[email-masked]>
Date: Wed, 6 May 2026 15:25:19 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Anname märku, et Eesti seisukohad 2030. aasta järgse kliimapoliitika 
raamistiku paindlikkuste avalikule konsultatsioonile vastamiseks kiideti 
heaks ka Riigikogu komisjonides muutmata kujul. Seisukohad leiab: 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/dokumendiregister/dokument/e9798239-6f9f-4738-8bda-04a1f14260f6/> 
Dokument - Riigikogu.

Lugupidamisega,

Eliise Merila
EL teemade valdkonnajuht | Välissuhete osakond

Head of EU affairs | Department of International Affairs
+372 626 2843 | [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
www.kliimaministeerium.ee <http://www.kliimaministeerium.ee>

From: Eliise Merila
Sent: Thursday, April 16, 2026 3:48 PM
Cc: Merilyn Möls <[email-masked]>
Subject: RE: Infoks ja sisendipalve: ELi avalikud konsultatsioonid kahel 
kliimateemal

Tere taas!

Täname veelkord kõiki kaasujaid! Anname märku, et tänasel Vabariigi 
Valitsuse istungil kiideti heaks seisukohad 2030. aasta järgse 
kliimapoliitika raamistiku paindlikkuste avalikule konsultatsioonile 
vastamiseks, mille leiab: 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/dokumendiregister/dokument/e9798239-6f9f-4738-8bda-04a1f14260f6/> 
Dokument - Riigikogu.

Seisukohtade osas järgnevad arutelud Riigikogu komisjonides.

Lugupidamisega,

Eliise Merila
EL teemade valdkonnajuht | Välissuhete osakond

Head of EU affairs | Department of International Affairs
+372 626 2843 | [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
www.kliimaministeerium.ee <http://www.kliimaministeerium.ee>

From: Eliise Merila
Sent: Wednesday, April 8, 2026 2:37 PM
Cc: Merilyn Möls <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Infoks ja sisendipalve: ELi avalikud konsultatsioonid kahel 
kliimateemal

Tere!

Täname kõiki laekunud sisendite eest! Kutsume huvitatud osapooli 13. 
aprillil kell 15.30 toimuvale infoseminarile, kus tutvustatakse Eesti 
seisukohtade kavandit, mis on koostatud 2030. aasta järgse kliimapoliitika 
raamistiku paindlikkuste avalikule konsultatsioonile vastamiseks. 
Kalendrikutse leiab manusest ning samuti on võimalik liituda järgmise lingi 
kaudu: 
<https://teams.microsoft.com/meet/345348100748414?p=vC3nl6pvu2k5MCr3QO> 
https://teams.microsoft.com/meet/345348100748414?p=vC3nl6pvu2k5MCr3QO

Head!

Eliise

From: Eliise Merila
Sent: Wednesday, March 4, 2026 3:46 PM
Cc: Merilyn Möls <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Infoks ja sisendipalve: ELi avalikud konsultatsioonid kahel 
kliimateemal

Head koostööpartnerid!

Anname teada Euroopa Komisjoni kahest käimasolevast avalikust 
konsultatsioonist, mille kaudu kogutakse arvamusi 2030-järgse 
kliimapoliitika arhitektuuri sisustamiseks kahes valdkonnas:

1.	Rahvusvaheliselt 
<https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/16632-Legal-framework-for-the-possible-use-of-international-carbon-credits-towards-the-2040-EU-climate-law-target/public-consultation_en> 
kaubeldavad kasvuhoonegaaside ühikud -  2040. a kliimaeesmärkide täitmisel 
saavad esimest korda piiratud rolli rahvusvaheliselt kaubeldavad KHG ühikud. 
Neid saab hakata aastatel 2036-2040 kasutama 5% ulatuses KHG heite 
vähendamiseks ning need põhinevad Pariisi kokkuleppe artikkel 6 
kvaliteedikriteeriumitel. Katseperiood selliste ühikute käivitamiseks saab 
toimuma 2031-2035. Komisjon kogub konsultatsiooniga arvamusi, kuidas sellist 
süsteemi korraldada.

2.	2030-järgse 
<https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/16692-National-targets-and-flexibilities-in-the-EU-climate-policy-framework-after-2030-review/public-consultation_en> 
kliimapoliitika paindlikkused – 2030- järgse kliimaraamistiku sisustamisel 
on oluline roll paindlikkustel. Konsultatsiooniga kogub komisjon arvamusi 
variantide kohta, kuidas tagada suurem paindlikkus, et aidata 
liikmesriikidel ja ELil saavutada eesmärgid kõige tõhusamal viisil. Lisaks 
peaks raamistik toetama ka looduspõhist süsiniku eemaldamist ja elurikkust, 
arendama edasi ringmajandust ja kestlikku biomajandust ning pikaajaliselt 
kindlustama nendega seotud tarneahelad - seda kõike kliimamuutuste toimumise 
olukorras.

Konsultatsioonide küsimustikud leiab ka manusest.

Euroopa Komisjon kavatseb 2026. aasta teises pooles esitada ka vastavad 
õiguslikud ettepanekud, milleks hetkel sisendeid kogutakse.

Avalikele konsultatsioonidele vastamise tähtaeg on 4. mai. 
Kliimaministeerium kavatseb konsultatsioonile vastata ning selleks palume ka 
teie kommentaare ja sisendeid koondvastuse kokku panekuks tähtajaga 20.03 
([email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ; 
[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ). Julgustame teid samas ka otse 
Komisjoni küsimustikule vastama nende leheküljel, et kõik teie mõtted ja 
ettepanekud Komisjonile laekuvates vastustes kajastuksid.

Lugupidamisega,

Eliise Merila
EL teemade valdkonnajuht | Välissuhete osakond

Head of EU affairs | Department of International Affairs
+372 626 2843 | [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
www.kliimaministeerium.ee <http://www.kliimaministeerium.ee>