Subject: FW: Põhja- ja Baltimaade avaliku halduse mobiilsusprogramm, Eesti esindaja programmi juhtgrupis
From: "Info - RAM" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Jun 2026 09:58:38 +0300

From: Madis Kanarbik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 25, 2026 3:59 PM
To: Merike Saks - RAM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Martin Kulp - RAM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Liina Aru <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Põhja- ja Baltimaade avaliku halduse mobiilsusprogramm, Eesti
esindaja programmi juhtgrupis

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp. pr. Merike Saks

Tere!

Lubage palun tänada Teid kogu senise väga hea ja tulemusliku koostöö eest!

Kirjutan seoses Põhja- ja Baltimaade avaliku halduse mobiilsusprogrammiga
Nordic-Baltic Mobility Program for Civil Servants and Public Institutions
<https://www.norden.ee/toetusprogrammid/avaliku-halduse-mobiilsusprogramm/
> Põhja- ja Baltimaade avaliku halduse mobiilsusprogramm - Norden , mis
on üks 2009. aastal algatatud Põhja- ja Baltimaade ühiseid
toetusprogramme. Mobiilsusprogrammi rahastavad kõik NB8 riigid, programmi
aastane eelarve on 230.000 EUR. Programm toetab avaliku sektori töötajate
kogemustevahetust ja võrgustike koostööd (õppekülastused, võrgustike
kohtumised), programmil on üks taotlusvoor aastas (tavaliselt  31.
märtsil). Põhjamaade taotlejatel tuleb külastada partnereid vähemalt 2
Põhjala riigis, Baltimaade taotlejad külastavad partnereid vähemalt 2
Põhjala riigis. Programm saab katta kuni 60% abikõlblike kulude summast
(reis, majutus, lähetuste päevarahad), taotlejal tuleks katta vähemalt 40%
sellest summast. Taotlused (ja aruanded) esitatakse programmi e-süsteemi
kaudu  <https://www.nb8grants.org/> Home - NB8-Grants  Sealsamas saab
tutvuda mobiilsusprogrammi statistikaga, nt. 2026. aasta tulemustest
<https://www.nb8grants.org/applications-statistics?type=28> Statistics -
NB8-Grants Tänavu laekus programmile 58 taotlust, neist 23 Eestist,
toetuse said 39 projekti, neist 17 Eestist.

Eesti on ka üldarvudes selle programmi üks aktiivsemaid kasutajaid, lisan
mõned arvud:

*	In total the mobility programme has received 1089 applications
during 2011-2026 from all NB8 countries, 888 of them approved.
*	5356 public sector participants from all NB8 countries have been
participating in the programme during this period (statistics are
available since 2011 when the e-system of the programme was launched).
*	As applicant, Estonia has submitted 405 applications during
2011-2026, being the most active country as applicant among all NB8
countries, and has received 330 grants.
*	As partner in granted projects, Estonia is also the most active
country among Baltic countries, particpating in 95 projects.

Mobiilsusprogrammi sekretariaadiks on Põhjamaade Ministrite Nõukogu
esindus Eestis  <https://www.norden.ee/> Norden

Programmi juhtorgan on mobiilsusprogrammi juhtgrupp, mis koosneb 8
asutajariigi esindajatest, 1 esindaja igast riigist. Suure kurvastusega
kuulsime, et Eesti kauaaegne esindaja juhtgrupis pr. Anna Laido on meie
seast lahkunud. Lubage palun avaldada Teile ja ministreeriumile ning
lahkunu omastele sügavat kaastunnet Põhjamaade Ministrite Nõukogu Eestis
esinduse ja mobiilsusprogrammi sekretariaadi poolt.

Senised Eestist määratud mobiilsusprogrammi juhtgrupi liikmed on mõlemad
olnud Rahandusministeeriumi esindajad: esmalt pr. Krislin Pärt ja tema
järel pr. Anna Laido. Lisan siin allpool koopia pr. Krislin Pärdi kirjast,
kus ta annab märku pr. Anna Laido asumisest juhtgrupi liikme kohale Eesti
esindajana 2018. aastal.

Pöördun Teie poole palvega määrata esimesel võimalusel Eesti poolt uus
Põhja- ja Baltimaade avaliku halduse mobiilsusprogrammi juhtgrupi liige.
Tänan lahke ja tulemusliku koostöö eest, soovin ilusat suve jätkumist!

Lugupidamisega

Madis Kanarbik

programmi koordinaator
Põhja- ja Baltimaade avaliku halduse mobiilsusprogrammi sekretariaat

Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindus Eestis

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Tel.: +372 50 46 570

 <http://www.norden.ee/> www.norden.ee

--

Saatja: Krislin Pärt [ <mailto:[email-masked]>
mailto:[email-masked]]
Saatmisaeg: 4. jaanuar 2018 8:52
Adressaat: Madis Kanarbik < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Koopia: Anna Laido < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Teema: FW: Funding scheme for cooperation between Nordic and Baltic civil
servants will be open for applicants in January 2018

Tere, Madis

Sain 18. detsembril teavituse, et 15. jaanuarist 2018 avatakse uus
taotlusvoor NB mobiilsusprogrammis osalemiseks. Kas Sa oleksid ka sellel
aastal huvitatud tulema ja personalijuhtidele 15 – 20 minutilise ettekande
programmist ja taotlusvoorust tegema? Sarnaselt eelmisele aastale.
Järgmine personalijuhtide ümarlaud, kus saaks teha ettekande
taotlusvoorust ja programmist  toimub  15. veebruaril (jääb taotlusvooru
aja sisse).

Mis Sa arvad, kas Sulle sobiks sellise lühikese tutvustuse tegemine?

PS! Ühtlasi annan Sulle teada, et minu viimane tööpäev
Rahandusministeeriumis on 12. jaanuar ning seoses avaliku halduse
mobiilsusprogrammiga jääb minu asemel Rahandusministeeriumi poolseks
kontaktisikuks ja juhtgrupi liikmeks Anna Laido
<mailto:[email-masked]> [email-masked]. Lisan ta seekord juba
koopiareale.

Ilusat jätkuvat uut aastat!

Krislin

--

From: Madis Kanarbik
Sent: Monday, June 15, 2026 2:44 PM
To: [email-masked]' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Põhja- ja Baltimaade avaliku halduse mobiilsusprogrammi Eesti
osamakse

Lp. hr. Martin Kulp

Tere!

Kuna sain Anna Laido ja Merilin Truuväärti e-mailiaadressidelt
tagasilükkamise koos automaatvastuse ja ettepanekuga pöörduda Teie poole,
siis saadan alloleva kirja edasi Teile. Palun andke märku, kui oleks
tarvis lisateavet Põhja- ja Baltimaade avaliku halduse mobiilsusprogrammi
üksiasjade ja tulemuste kohta. Esmane lühiteave on nähtav Põhjamaade
Ministrite Nõukogu esinduse kodulehel
<https://www.norden.ee/en/funding-schemes/mobility-programme-for-public-ad
ministration/> Nordic-Baltic Mobility Program for Civil Servants and
Public Institutions - Norden , taotlussüsteem ja programmi juhised ning
muu teave on e-süsteemi lehel:  <https://www.nb8grants.org/> Home -
NB8-Grants

Jään tänuga ootama Teie tagasisidet ja juhtnööre edasiseks koostöö
jätkamiseks mobiilsusprogrammi asjus.

Lugupidamisega

Madis Kanarbik

programmi koordinaator
Põhja- ja Baltimaade avaliku halduse mobiilsusprogrammi sekretariaat

Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindus Eestis

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Tel.: +372 50 46 570

 <http://www.norden.ee/> www.norden.ee