Subject: Kooskõlastus / teavitus matkasündmusest Põhja-Sakala ja Viljandi Vallas
From: "Silver Eensaar" <[email-masked]>
To: "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>,PÄA Lõuna <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Jul 2026 19:53:22 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Austatud korrakitsjad ja päästjad,

24.-26. juuli 2026 soovib MTÜ Estonian ACE läbi viia eelregistreeritud 
osalejatele suunatud 200km pikkuse seiklusretke Põhja-Sakala valla ja 
Viljandi valla territooriumil, millel osaleb ca 150 kogenud matkajat. Retk 
on jagatud etappideks, mida läbitakse osati jalgsi, osati jalgratta, osati 
kanuuga.  Enamasti liigutakse looduslikel kõrvalistel radadel, metsa- ja 
põlluteedel, mitte asfalteeritud maanteedel. Retkelised stardivad koos reede 
õhtul Põhja-Sakala vallas Suure-Jaani laululavalt, kuid erineva 
liikumiskiiruse tõttu hajuvad kiiresti suurele piiramata maa-alale. Osalejad 
liiguvad kaardi ja gps abil ja läbivad kontrollpunkte maastikul. Iga osaleja 
on individuaalselt vastutav liiklusseaduse täitmise eest. Korraldaja pakub 
logistilist tuge ja abi hädaolukorras. Kõik osalejad on varustatud GPS 
saatjatega ja nende asukoht on korraldajale igal ajahetkel teada. Osalejatel 
on kaasas veekindlalt pakitud mobiiltelefon ja ilmastikuoludele vastav 
varustus. Öisel ajal liikudes on kohustuslik kasutada tulesid. Veeetapil 
Põltsamaa jõel kasutatakse kanuusid, kõikidel osalejatel on kohustuslik 
kanda kinnitatud päästevesti.

Matka marsuut on: Suure-Jaani - Rassi - Kurgja - Villevere - Eistvere - 
Lebavere - Laekvere - Kolga-Jaani  Taganurga - Laashoone - Kaavere - 
Parika - Täksi - Olustvere - Suure-Jaani. Lisatud gpx fail planeeritavate 
kontrollpunktidega.

Seoses retkega ei piirata liiklust, ei looda tehislikke tingimusi, ega 
piirata teiste kodanike liikumist mingil moel. Retkeliste poolt liigutakse 
avalikel radadel ja teedel või kooskõlastatud erateedel ning iga osaleja on 
individuaalselt vastutav seaduskuuleka käitumise eest. Üritus on ainult 
eelregistreeritud osalejatele ning ürituse asukoht ei ole üheselt 
määratletav v.a. vahepunktid liikumisviiside vahetuseks - Särghaual, 
Järtsaarel, Taganurgas ja Laashoones - kõik kohad asuvad erakinnistutel.

Klassikalises mõttes ei ole see üritus pärast stardi andmist käsitletav 
avaliku üritusena, vaid rohkem osalejate individuaalse matkana, millele 
korraldaja pakub logistilist ja turvatuge. Samas on tegemist hulga inimeste 
liikumisega, millest võiks kohalik politsei ja päästeamet olla teadlik, kuna 
see toimub ka öisel ajal lampidega. Matk ei ole suunatud avalikkusele, 
sellega ei saa spontaanselt kohapeal liituda, osalejad on eelregistreerimise 
alusel teada.

Avaliku ürituse teatised on esitatud Põhja-Sakala vallale ja Viljandi 
vallale.

Küsimuste ja ettepanekute korral võtta ühendust vastutava isikuga Silver 
Eensaar, MTÜ Estonian ACE, Tel 5246894, e-post: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega,

Silver Eensaar
Expedition Estonia rajameister