Subject: RE: Määrdunud riigitee nr 11105 Kiiu-Soodla
From: Haube, Tõnis <[email-masked]>
To: <[email-masked]>,Tõnis Pihlamägi <[email-masked]>
Cc: "Strazdin, Aleks" <[email-masked]>
Date: Mon, 27 Oct 2025 14:41:41 +0200

Tere

Merko Kaevandused OÜ opereerib Soodla II liivakarjääris. Oleme koostöös
INF Maavarad OÜ-ga hoidnud viimased 15 aastat Soodla karjääride väljasõidu
ühiselt korras, vajadusel tellinud harjamasina riigitee puhastamiseks.
Meie töötajad on kohalikud inimesed ja saavad tagasisidet inimestelt, kes
teed igapäevaselt kasutavad. Igapäevaselt jälgib tee seisukorda
karjäärimeister ja korraldab korrashoiu koostöös INF Maavarad OÜ-ga.

Kaebuse hetkel võime kinnitada, et Soodla karjääridest on igapäevane vedu
viimased 4 nädalat olnud erakordselt väike ja teeolud olid tavapärased.
Viimased kuu aega on keskmine väljavedu jäänud alla 500 t päevas, s.o. ca
20 autot. Julgen kahtlustada, et suurem kaebus käis Huntaugu väljasõidu
kohta.

Jätkame sisseharjunud praktikat ja hoiame puhtust.

Lugupidamisega

 <https://merko.ee/>

TÕNIS HAUBE

Juhatuse liige

+372 510 5285 ·  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Merko Kaevandused OÜ · Järvevana tee 9g, Tallinn

From: Tõnis Pihlamägi <[email-masked]>
Sent: Tuesday, October 21, 2025 10:59 AM
To: Haube, Tõnis <[email-masked]>; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]
Subject: Määrdunud riigitee nr 11105 Kiiu-Soodla

Tere,

Pöördun teie poole murega seoses määrdunud riigitee nr 11105 Kiiu-soodla
tee kattega. Antud tee ääres on teie ettevõtetele kuuluvad karjäärid
(Kuusalu, Huntaugu ja Soodla). Viimasel aja on tulnud tavapäraselt rohkem
kaebusi määrdunud/porise/tolmuse katte koha pealt. Lisaks oleme saanud ka
pretensioone porise tee tekitatud kahjude hüvitamiseks.

Seetõttu pöördub Transpordiamet Teie poole küsimusega, kas ja mida olete
probleemi lahendamiseks teinud ja mida kavatsete teekatte püsivalt puhtana
hoidmiseks ette võtta. Palume Teil edastada oma ettepanekud probleemi
lahendamise kohta Transpordiametile (e-posti aadress
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ) hiljemalt
24.10.2025.

Samas palume Teil alustada koheselt teie karjääride tegevuse tõttu
risustatud teekatte koristamise ning harjamisega, et oleks tagatud
liiklejatele ohutud liiklusolud ning riigitee nõuetekohane seisund.

Lugupidamisega,

Tõnis Pihlamägi
korrashoiu projektijuht
korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond
tel: +372 58514903
Transpordiamet |  <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Teelise 4 | 10916 Tallinn