Subject: FW: Tartu mnt 169 kasutusteatis
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Jun 2026 07:57:54 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit: nr 7.1-2/26/9430-2

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marek Kruusenvald <[email-masked]>
Sent: Monday, June 15, 2026 3:35 PM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Cc: Robert Kukke <[email-masked]>
Subject: Tartu mnt 169kasutusteatis

Tere,

Kirjutan seoses teie teatega kasutusteatise kooskõlastamata jätmise kohta.

„1. Kasutusteatisele lisatud teostusjoonise kohaselt ei ole tehnovõrk 
rajatud mõõdistuspunktide 15–25 vahelises lõigus Transpordiameti nõuetele ja 
projektile vastavale sügavusele ning paikneb lisaks ka punktide 15–20 
vahelises lõigus väljapool isikliku kasutusõiguse ala (vt joonis 1).

Joonis“

Olen nõus, et punktide 15 ja 20 vahelisel alal oleme IKÕ alast välja läinud. 
Kahjuks projekti asendiplaani joonisel pole IKÕ nähtav ja me panime 
kaablikaitsetoru selliselt, et kaabli saaks sinna hiljem probleemideta sisse 
tõmmata. Projekti järgi oli seal väga järsk nurk torule sisse tehtud ja 
käevarre jämedune kaabel ei lähe sellisest nurgast läbi. Kuna me oleme IKÕ 
alast kõige kaugemas punktis ainult 50cm väljas ja kaabel on juba torus 
sees, siis üks võimalus on, et kaevame punktide 15 ja 21 vahel vahetult 
kaablist tankla poole 1,1m sügavuse kaeviku ja tõstame kaabli sinna ümber. 
Siis saaksime kaabli IKÕ alasse sisse ja sügavuse selles osas õigeks. 
Alternatiivne ettepanek oleks jätta kaabel ümber tõstmata ja teha ümber 
notari leping. Seda muidugi juhul kui kaabli asukoht ja sügavus Teile muus 
osas probleeme ei põhjusta. Mina eelistaksin muidugi seda viimast 
alternatiivset ettepanekut, sest korda tehtud haljasalal muru juba kasvab, 
selle segamini kaevamine oleks tõsise vajaduse puudumisel ilma aegu häiriv 
ja mõttetu töö ning Teie teate teises punktis toodud viga IKÕ alas vajab 
niikuinii notarilepingu ümber tegemist. Selles osas annan teada, et meie 
projekteerija valmistab selle muudatuse ette ja korraldab uue notarilepingu 
sõlmimise.

Punktide 21 ja 25 vahel oli meil ristumine gaasitrassiga, mis asub 1m 
sügavusel. Gaasivõrkude nõue on jätta gaasitoru ja kaablikaitsetoru vahele 
min 30cm puhas kuja ja kuna tegemist on vanema gaasitorustikuga, siis juhul 
kui me oleksime ta lahti kaevanud, et tema alt läbi minna, siis oleks olnud 
nõutud gaasitoru ümber isoleerimine 1m ulatuses mõlemale poole 
ristumiskohta. See oleks eeldanud tankla äärekivide ja sillutise lahti 
võtmist ja on ka üsna hinnaline töö (eeldatavasti ca 1600€). Praegune 
lahendus, kus läksime gaasitoru lahti kaevamata temast ca 35cm kõrgemalt 
üle, sobib gaasivõrkudele. Seepärast teen ettepaneku jätta selles lõigus 
kaabel sellele kõrgusele kus ta praegu on. Leian, et on üsna vähetõenäoline, 
et ta vahetult tankla äärekivi taga kellelegi tulevikus ette jääks.

Kolmanda punkti osas jõudsime selgusele, et minu loa lõpetamise taotlus oli 
teele läinud Teie teate kirjutamisega samal päeval ja seda ei ole veel 
jõutud menetleda, ehk loodetavasti on sellega korras.

Kui vähegi võimalik, siis palun andke täna või homme hommikul enne kl 9 
teada kas minu ettepanekud on Teile vastuvõetavad, sellest sõltub minu 
edasine tööde planeerimine ja antud objekt on meile prioriteetne.

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Marek Kruusenvald

Projektijuht

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 5 123 016

 <http://www.eservice.ee/>