Subject: FW: 14788P Tabasalu Telia sideühendus
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 26 Aug 2026 16:39:10 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit: 7.1-2/26/10975-2

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Rea Nukk <[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 26, 2026 4:37 PM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: RE: 14788P Tabasalu Telia sideühendus

Tere

Geodeet on 11191 Harku-Rannamõisa tee kinnistul paikneva kaitsetoru
sügavuse fikseerinud. Toru on rajatud 70cm sügavusele.

Kuna antud juhul on tegemist KKS-2 tüüpi kaevuga, mille kõrgusmõõt on
780mm (välismõõt), on olemasolev kaitsetoru kaevust välja viidud
võimalikult sügavalt, sisuliselt kaevu põhjast. Seetõttu ei ole
olemasoleva kaitsetoru ulatuses kaevetöid ette nähtud.

Kaitsetoru sügavamale viimine eeldaks oluliselt suuremat töömahtu ja
praeguse lahenduse muutmist, sealhulgas kaevu välja vahetamist ning mulla-
ja taastamistöid kogu kaitsetoru ulatuses. Käesoleva lahenduse puhul ei
ole selline muudatus vajalik ning olemasoleva kaitsetoru ulatuses
kaevetöid ei teostata.

Lugupidamisega

Rea Nukk

Nooremprojekteerija

Tel +372 5620 1398

rea <mailto:[email-masked]> @kirjanurk.ee

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 26, 2026 3:23 PM
To: Rea Nukk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 14788P Tabasalu Telia sideühendus

Tere

Riigitee nr 11191 Harku–Rannamõisa tee kinnistul kulgeva kaitsetoru
teostusjoonis on vajalik kaitsetoru sügavuse Transpordiameti nõuetele
vastavuse hindamiseks. Lisaks paikneb geodeetilisel alusplaanil kujutatud
kaitsetoru nurk riigitee muldes, katte lähedal (vt lisatud pilt) ja pole
selge, kas seal tuleb ka teostada kaevetöid, mis võiks kahjustada või
ohustada teerajatisi. Juhul kui kaitsetoru tuleb lahti kaevata, siis
kaasneb sellega ka riigitee mulde, teepeenra ja võimalik, et ka teekatte
taastamine. Viimane sõltub selgelt kaitsetoru sügavusest ning vajalikest
kaevikutest.

Teostusjoonise puudumisel palun täpsustada teemaal paikneva kaitsetoru
asukoht ja paiknemissügavus geodeetilise mõõdistamise teel ning kajastada
mõõdistusandmeid joonisel.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Rea Nukk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 24, 2026 4:40 PM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 14788P Tabasalu Telia sideühendus

Tere

Aitäh edastatud tähelepaneku eest.

Tegin seletuskirjas vastavad parandused. Mis puudutab riigitee nr 11191
Harku–Rannamõisa tee km 5,48 paiknevat olemasolevat sidetrassi kaitsetoru,
siis nagu varasemalt selgitasin, on tegemist enne 2000. aastat rajatud
trassiga ning selle kohta vastavad dokumendid puuduvad.

Telia soovib siinkohal täpsustust seoses teostusjoonise esitamise
vajadusega ning palub selgitada, millest tuleneb nimetatud ligikaudu
meetripikkuse, 11191 Harku–Rannamõisa tee kinnistul kulgeva kaitsetoru
lõigu teostusjoonise vajalikkus antud projekti kooskõlastamisel.
Arvestades, et tegemist on olemasoleva trassiga, milles paiknes varasemalt
vaskkaabel.

Lugupidamisega

Rea Nukk

Nooremprojekteerija

Tel +372 5620 1398

rea <mailto:[email-masked]> @kirjanurk.ee

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, August 24, 2026 3:00 PM
To: Rea Nukk < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 14788P Tabasalu Telia sideühendus

Tere

Edastan tähelepanekud Tabasalu Kolde tn ja Mere, Harku ning Taumi tee
Telia side projektile riigitee nr 11191 Harku-Rannamõisa tee km 4,94-5,68
teemaal ja tee kaitsevööndis.

*	Edastatud teostusjoonisel ei kajastu 11191 Harku–Rannamõisa tee km
5,48 paikneva olemasoleva sidetrassi kaitsetoru, kuhu on kavandatud
paigaldada kaabel. Edastage palun teostusjoonis.
*	Tehnovõrgu kulgemise km teemaal ja tee kaitsevööndis ei ühti
asendiplaanil ja seletuskirjas. Palun kontrollida ja ühtlustada.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Rea Nukk < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, August 5, 2026 2:18 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: 14788P Tabasalu Telia sideühendus

Tere

Tegin projektis vajalikud parandused ning saadan selle uuesti
kooskõlastamiseks.

Lisasin projektile Telia olemasolevate kaitsetorude teostusjoonise.
Riigitee nr 11191 Harku–Rannamõisa tee km 5,48 paikneva olemasoleva
sidetrassi kohta leping puudub. Telialt saadud info kohaselt on tegemist
enne 2000. aastat rajatud trassiga, millele kehtib talumiskohustus.

Lugupidamisega

Rea Nukk

Nooremprojekteerija

Tel +372 5620 1398

rea <mailto:[email-masked]> @kirjanurk.ee

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, June 29, 2026 12:29 PM
To: Rea Nukk < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 14788P Tabasalu Telia sideühendus

Tere

Edastan tähelepanekud Tabasalu Kolde tn ja Mere, Harku ning Taumi tee
Telia side projektile riigitee nr 11191 Harku-Rannamõisa tee km 4,94-5,68
teemaal ja tee kaitsevööndis.

1.	Isikliku kasutusõiguse (IKÕ) plaani Pos 2 joonisel ei ole trassi
asukoht kooskõlas projektlahendusega. Palun korrigeerida IKÕ plaani ning
edastada IKÕ plaanide fail ka .dwg formaadis.
2.	Lisada asendiplaanile kinniselt paigaldatava sidetrassi kulgemise
km vahemiku viited 11191 Harku-Rannamõisa tee kinnistul, et oleks lihtsam
kokku viia ristmevälja joonisega.
3.	Harku tee 7 kinnistule rajatava kaitsetoru tingmärk ei  vasta
tingmärkide loetelus olevale kirjeldusele (värvus on erinev).
4.	Projektiga on kavandatud maakaabli paigaldamine olemasolevasse
kaitsetorusse. Palun edastada olemasolevate kaitsetorude teostusjoonised
ja riigitee nr 11191 Harku-Rannamõisa tee km 5,48 olemasoleva sidetrassi
riigimaa kasutusõigust tõendav dokument (km 5,64 paikneva sidetrassi kohta
leidsin notariaalse lepingu riigi kinnisvararegistrist).
5.	Katastriüksuse 19801:002:0299 nimetus on 11191 Harku-Rannamõisa
tee, mitte Harku-Rannamõisa tee. Palun korrigeerida seletuskirja ja
ristmevälja jooniste pealkirjasid.
6.	Asendiplaanilt ei leia olemasolevat Telia sidekaevu TAB-199,
millele olete viidanud seletuskirja punktis 2 ning liitumiskaevu tähist
F52S83L03_K01. Palun täiendada.
7.	Täpsustada seletuskirjas sidetrassi riigitee maaüksusel kulgemise
km (märgitud on üks ristumine, kuid projekteeritud on kaks ristumist ja
puudub kulgemine kaitsevööndis km 4,94)

PS. Jäi silma, et Harku tee 9 aadress ja katastriüksuse tunnus on
ekslikult sattunud ka Harku tee 11 kinnistule.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Rea Nukk < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, June 18, 2026 1:54 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: 14788P Tabasalu Telia sideühendus

Tere

Koostame projekti “14788P Harju maakond, Harku vald, Tabasalu alevik,
Kolde tn ja Mere, Harku ning Taumi tee Telia sideühendus”.

Saadan projekti ülevaatamiseks ja kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Rea Nukk

Nooremprojekteerija

Tel +372 5620 1398

rea <mailto:[email-masked]> @kirjanurk.ee

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee