Subject: FW: Kiri
From: "Kaido Loor" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Cc: "Aleksandr Logussov - JUSTDIGI" <[email-masked]>
Date: Wed, 6 Aug 2025 11:10:42 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Viitan lisatud vastusele. Õigustate (andmetele juurdepääsu) õigust 
vajadusega. See ei ole õiguslikult korrektne, sest „vajadust“ võib olla väga 
paljudel riigiasutustel ja kohalik omavalitsustel. Nt. SHS § 3 lg 1: 
"Sotsiaalhoolekandelise abi andmisel: [...] 1) lähtutakse esmajärjekorras 
isiku vajadusest; [...]." 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/112062025023#para3), mis viitab, koos 
uurimispõhimõttega selgelt sellele, et igasugust sotsiaalhoolekandelist abi 
andev asutusel (sh KOV) „on vaja“ tutvuda abisaaja pangakonto jäägiga ja 
pangakontol toimuvaga. Siit nähtub selgelt, et vajadus ei saa luua õigust. 
Õigust saab luua siiski õigusakt, mitte vajadus. TMS § 63-2 on selles mõttes 
defektne õigusnorm ja PS-i selgelt rikkuv, sest ei ole piisavalt selge.

Samuti, igal isikul on „vaja“ kaitsta oma isikuandmeid. Kuidas saab võtta 
seisukoha, et mingi ametiasutuse „vajadus“ on suurem kui isiku vajadus, 
olukorras, kus Põhiseadus näeb selgelt ette et riik on rajatud kodanike, 
mitte valitsuse vabadustele (Kõikumatus usus ja vankumatus tahtes 
kindlustada ja arendada riiki, […] mis on rajatud vabadusele, õiglusele ja 
õigusele). Ja NB! mitte vajaduste rahuldamiseks, aga vabaduste 
realiseerimiseks.

Ma näen, et olete oma positsioonis kinni ja kaitsete seda. Palun vahetada 
selgitustaotlusele vastajat, et välistada iseenese seisukoha pimedat 
õigustamist.

Palun vastata minu varasematele selgitustaotlustele ülaltoodut ja kehtivat 
õigust arvestades.

Parimatega,

Kaido Loor

Advokaadibüroo Loor OÜ

+372 5646 5758, Teams  <sip:[email-masked]> sip:[email-masked]

Tasuta kliendiparkla: sõida Hariduse 1 ja helista mulle.

Broneeri aeg:  <https://calendar.app.google/P15Drv9M4fDWABbx9> 
https://calendar.app.google/P15Drv9M4fDWABbx9

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: teisipäev, 5. august 2025 12:03
To: Kaido Loor <[email-masked]>
Subject: Kiri

Tere!

Teile on saadetud Justiits- ja Digiministeeriumi dokumendihaldussüsteemi 
Delta kaudu dokument.

Pealkiri: Vastus

Registreerimise kuupäev: 05.08.2025

Registreerimise number: 2-6/25-5802-4.

Lugupidamisega

Justiits- ja Digiministeerium

Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
Tel. (372) 620 8100
e-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.justdigi.ee