Subject: Eelnõu 878 SE menetlemisest Riigikogus
From: "Raini Laide" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>,Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Prokuratuurid info - PROKS" <[email-masked]>, "Kohtute Infoteenistus - KOHTUD" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Tallinna Vangla info - TLNV" <[email-masked]>, "Tartu Vangla info - TRTV" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 29 Apr 2026 15:30:27 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

 Tere!

Austatud koostööpartner
1-1/15-878/1

Vabariigi Valitsuse algatatud karistusseadustiku ja teiste seaduste
muutmise ning kriminaalhooldusseaduse kehtetuks tunnistamise seaduse (878
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/79910028-da82-4414-8a2c-7
7c1095ae2d5/karistusseadustiku-ja-teiste-seaduste-muutmise-ning-kriminaalh
ooldusseaduse-kehtetuks-tunnistamise-seadus/>  SE) eelnõu võeti Riigikogu
menetlusse 14.04.2026. Eelnõu juhtivkomisjon on õiguskomisjon.

Eelnõu 878 SE esimene lugemine Riigikogus on kavandatud 06.05.2026 ning
muudatusettepanekute esitamise tähtaeg eelnõule on 20.05.2026.

Muudatuste eesmärgiks on vähendada kohtute ja prokuratuuri töökoormust
ning muuta vanglateenistuse ja kriminaalhoolduse töökorraldust
paindlikumaks. Soovitakse parandada kinnipeetavate ja
kriminaalhooldusaluste võimalusi ühiskonda sulanduda ning õiguskuulekalt
elada. Muudetakse karistusseadustikku (KarS), karistusregistri seadust
(KarRS), kriminaalmenetluse seadustikku (KrMS) ja vangistusseaduses
(VangS). Kriminaalhooldusseadus (KrHS) tunnistatakse kehtetuks.

Pöördun Teie poole õiguskomisjoni esimehe Madis Timpsoni palvel. Kui Teil
on täiendavaid ettepanekuid, mis jäävad eelnõu reguleerimisalasse, siis
palun esitage need komisjonile hiljemalt 25.05.2026 aadressil
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Eelnõu 878 SE menetlusteabe ja- dokumentidega saab tutvuda eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/79910028-da82-4414-8a2c-7
7c1095ae2d5/karistusseadustiku-ja-teiste-seaduste-muutmise-ning-kriminaalh
ooldusseaduse-kehtetuks-tunnistamise-seadus/> 878 SE  kaardil.

Teavitatud huvirühmad:

Eesti Advokatuur, Harju Maakohus, Pärnu Maakohus, Riigiprokuratuur,
Riigikohus, Sisekaitseakadeemia, Tallinna Ringkonnakohus, Tartu
Ringkonnakohtus, Tartu Maakohus, Tartu Ülikooli õigusteaduskond, Viru,
Maakohus, Vanglad, Õiguskantsleri Kantselei

Lugupidamisega

Raini Laide

Riigikogu Kantselei

õiguskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T: +372 631 6450;

Riigikogu, Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

www.riigikogu.ee <http://www.riigikogu.ee/>