Subject: P22014-5P Ääsmäe puhkekoht - arvamuse edastamine
From: "Indrek Brandmeister" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Kaarel Ilustrumm" <[email-masked]>
Cc: "Saue Vallavalitsus" <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Dec 2023 15:50:06 +0200

Lp Kaarel Ilustrumm

Lp Taavi Agasild

Vastuskiri: „P22014-5P Ääsmäe puhkekoht – kooskõlastamine“ arvamuse 
avaldamine

Palume Transpordiametil teha lisakaalutlus, kus sisalduks parkla asukoha 
valiku osas „maastaabi, mõju- ning vajadusanalüüs“. Hetkel on see 
kavandamise protsessist puudunud.

Via Baltica teemaplaneeringus on määratud perspektiivsete teenindusjaamade 
asukohad. Ääsmäe viadukti juurde pole määratud, vaid paar kilomeetrit põhja 
poole Maidla jõe silla juurde (vt pilti). See asukoht on heas kooskõlas ka 
planeeringu seletuskirjaga ("Maa-alade määramisel on arvestatud eelkõige 
olemasoleva asustuse lähedust, looduslike tingimusi, teedevõrgu paiknemist 
ja transiitliiklusest tulenevaid vajadusi, seades eesmärgiks, et puhkekoht 
või teenindusjaam rajatakse võimaluse korral veekogu, looduslikult kauni 
koha või muu vaatamisväärsuse lähedusse."). Vt pikem väljavõte allpool.

Seega leiame, et antud parkla projekti puhul on tegu maakonna 
teemaplaneeringu muutmise sooviga ja seda on vajalik mõjuvalt põhjendada. 
Saue valla üldplaneeringus on samuti otseselt viidatud teemaplaneeringule, 
millega kooskõlas tuleks kavandada.

Ühtlasi näeb Saue valla üldplaneering ette detailplaneeringu kohustuse, 
seega tuleks esitada detailplaneeringu koostamise taotlus ja siis saaks vald 
asuda põhjalikumalt kaalutlema.

Väljavõte Via Baltika teemaplaneeringu seletuskirjast:

„4.2.7 Parklad, puhkekohad, tanklad ja teenindusjaamad.

Peatumiseks, sh puhkamiseks, ning mootorsõiduki tankimise võimaldamiseks on 
planeeringuga määratud selleks sobivad maa-ala, kus võimaldatakse kas parkla 
ja/või puhkekohta ja/või tanklate või teenindusjaama rajamist.  Maa-alade 
määramisel on arvestatud eelkõige olemasoleva asustuse lähedust, looduslike 
tingimusi, teedevõrgu paiknemist ja transiitliiklusest tulenevaid vajadusi, 
seades eesmärgiks, et  puhkekoht või teenindusjaam rajatakse võimaluse 
korral veekogu, looduslikult kauni koha või muu vaatamisväärsuse lähedusse. 
Sobivaks kohaks võib osutuda ka maantee rekonstrueerimisel mahajäetud 
teelõik. Puhkekohas tuleb ette näha sõidukite parkla, puhkeala ja 
sanitaarala. Suurtes puhkekohtades eraldatakse üksteisest sõiduautode, 
busside ja veoautode parklad. Puhkealal nähakse ette einestamisvõimaluseks 
lauad ja toolid ning prügikastid. Sanitaaralal paikneb käimla. Soovitatav on 
puhkealale paigutada lähiümbruse teedevõrgu ja vaatamisväärtuste kaart. 
Tanklate ja teenindusjaamade rajamisel tuleb arvestada ka perspektiivis 
elektriautode kasutuselevõtuga. Lähtuda tuleb põhimõttest, et elektriautode 
laadimise võimaldamiseks luuakse teenindusjaamade võrgustik.   Parklad, 
puhkekohad, tanklad ja teenindusjaamad tuleb ette näha tee mõlema küljel 
ning kujundada eraldi sisse- ja väljasõiduga ühte liiklussuunda teenindav 
rajatis. Kui rajatis paikneb ristmiku piirkonnas, tuleb ühendusteed 
kavandada madalama klassiga või väiksema liiklussagedusega teele.  Parklate, 
puhkekohtade, tanklate, teenindusjaamade ja teiste teega seotud rajatiste 
rajamine on võimalik pärast tee-ehitusprojektide kinnitamist, millega 
täpsustub nii I klassi maantee kui selle toimimiseks vajalike 
liiklusrajatiste asukoht.“

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

GSM  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Kalle Muru <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, October 9, 2023 10:19 AM
To: Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Saue Vallavalitsus 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: P22014-5P Ääsmäe puhkekoht - kooskõlastamine

Mõnedele selle sõnumi saanud inimestele ei saadeta aadressilt 
<mailto:[email-masked]> [email-masked] sageli meilisõnumeid. 
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Lugege täpsemat teavet selle 
kohta, miks see on oluline

Tere.

Saadan projektijuhi palvel lingi Tallinn – Pärnu – Ikla maantee Topi-Ääsmäe 
projekti Ääsmäe puhkekoha osa materjalidega üle vaatamiseks ja sobivusel 
projekti osa kooskõlastamiseks.

 <https://reaalprojekt.sharepoint.com/:f:/s/ProjektiPank/EnSB25HGDmNMt7zrtG6HdP4BBLPaFKYO6LbWQJSXD0IP8A?e=dhwKIA> 
https://reaalprojekt.sharepoint.com/:f:/s/ProjektiPank/EnSB25HGDmNMt7zrtG6HdP4BBLPaFKYO6LbWQJSXD0IP8A?e=dhwKIA

Täiendav info:

Taavi Agasild

Projektijuht

OÜ Reaalprojekt

5660 9651

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Kalle Muru

Projekteerija-analüütik

OÜ Reaalprojekt

505 5976