Subject: ADR eksamiküsimused
From: AutoSert / Lenno Põder <[email-masked]>
To: "Transpordiameti klienditugi" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>,Autoettevõtete Liit <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Jun 2026 12:39:10 +0300

Tere, Transpordiamet!

Pöördun teie poole palvega ADR eksamiküsimustele ligipääsemiseks.

Mõned aastad tagasi tehti ADR riiklike eksamiküsimuste kohta hange, mille 
võitis väga odavalt OÜ Roolikool, kes ise teostas hanke hetkel ja ka praegu 
ADR koolitusi. Meieni on jõudnud pidev informatsioon autojuhtidelt, et oma 
ADR koolitustel räägib-reklaamib koolitaja Timo Korhonen, kes on Roolikool 
OÜ omanik, et tema koostas küsimused ja jagab neid nii koolituste ajal 
õpilastele lahendamiseks, kui ka ettevõtetele. Seda selleks, et kui õpilane 
läheb ADR riiklikule eksamile, siis on ta need küsimused läbi lahendanud ja 
läbisaamise tõenäosus on suurem. Sealjuures koolituse sisu on suures osas 
nende testide lahendamisele, mitte ADR sisulise osa õpetamisele.

Küsimuste omamisega kasutab ta ära eelist, et meelitada enda juurde kliente 
ja pakkuda teenust klausliga, et "meie juures saate lahendada täpselt neid 
teste, mis riiklikul eksamilgi, sest mina olen need koostanud". Tõenäoliselt 
see oligi tema eesmärk ka hanke pakkumisel nii odava hinnaga, et see talle 
hiljem klientide näol kasu tagasi tooks. Ja nii see paraku ka on.

Taoline olukord loob ebavõrdse olukorra, kus meil Ametikoolitus OÜ-l ja ka 
teistel ADR koolitajatel ei ole ligipääsu eksamiküsimustele. Ok, meie jaoks 
see pole iseenesest probleem, sest me tegeleme koolitusel ADR-alase sisu 
edasiandmisega nii ehk naa, kuid klientide seisukohast - autojuhtide ja 
transpordifirmade vaatest nad eelistavad seda koolitusfirmat, kes on 
küsimused koostanud. Ja see on juba ebaõiglane.

Seetõttu palun teid väljastada meile ADR riiklike eksamite küsimused, et 
koolitajad oleksid võrdses positsioonis.

Kiri on koopiana edastatud ka ERAA-le, Autoettevõtete Liidule ja 
Kliimaministeeriumile.

Lugupidamisega,

Lenno Põder
koolitaja / trainer
juhatuse liige

Ametikoolitus OÜ

AUTOSERT Kompetentsikeskus
AUTOSERT TV
+ 372 50 77 332
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.autosert.ee <http://www.autosert.ee/>
  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4zQMo8ukIbLmV55NMpTomjbHeVvMwq-9g7k-IHalSIgwjt0wIKbujZlrDcGZwQzYcH_WLdores>