Subject: RE: Mnt nr 21129 km 29,40 - 29,75 kergliiklustee ja ristumiskohad
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: Andri Põrk <[email-masked]>
Date: Wed, 6 Aug 2025 15:11:01 +0300

Tere,

Palume projekt saata meile enne ehitusloa eelnõud ülevaatamiseks ja
kooskõlastamiseks.

Projekti palume saata e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Kuna kergliiklustee ehitus toimub KOVi poolt, siis selle ehituse käigus
rekonstrueeritavad ja rajatavad kinnistute ristumiskohad on selle projekti
osa ja

me eraldi ristumiskoha ehitamise lepinguid siin ei sõlmi. Kergliiklustee
ehituseks väljastab ehitusloa KOV ja see on meie jaoks piisav.

Kui ristumiskohta(sid) soovitakse ehitada välja ennem KOVi kergliiklustee
ehitust, siis tuleb kinnistu omanikul sõlmida meiega ristumiskoha
ehitamise leping.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Andri Põrk <[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 6, 2025 2:53 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: RE: Mnt nr 21129 km 29,40 - 29,75 kergliiklustee ja ristumiskohad

Tere

Täname vastuse eest ja arvestame teie ettepanekutega. Kuidas peaks käima
meie edasine koostöö? Meie plaan on panna kergliiklustee projekt koos
mahasõitudega kokku ja taotleda KOV-lt ehitusluba läbi EHR-i. Kas TRAM
lihtsalt kooskõlastab projekti seal või peaksime enne otse
kooskõlastamiseks saatma. Kas ma saan õigesti aru, et eraldi
ristumiskohtade ehitusnõudeid ja ehitamise lepinguid ei ole vaja?

Andri Põrk | Projektijuht | Klotoid OÜ| Tehnika tn 20, 93815 Kuressaare |
<http://www.klotoid.ee/> http://www.klotoid.ee/

Mobile +372 5257248 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 30, 2025 2:36 PM
To: Andri Põrk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Mnt nr 21129 km 29,40 - 29,75 kergliiklustee ja ristumiskohad

Tere,

Oleme tutvunud koostatud eskiislahendusega ning siin on mõningad
ettepanekud, mida palume edasisel projekteerimisel arvestada:

1.	Metsapõllu (tunnus 40302:001:0042) ja Kuusiku (tunnus
40302:001:0502) kinnistutele on võimalik rajada riigiteelt ühine
juurdepääs kahe kinnistu piirile. Tegemist on maatulundusmaa
kinnistutega.

Teeregistri järgi puudub mõlemal kinnistu ametlik juurdepääs. Vähem
ristumiskohtasid on ohutum nii riigitee vaates kui ka rajatava JJT vaates.

2.	Meie liikluskorraldaja on hinnanud omavalitsuse ettepanekut
nihutada käesoleva projekti raames riigiteel 50 km/h piirkiirusega mõjuala
ala märki ning tema seisukoht on, et antud muudatus ei ole antud

asukohas vajalik ega ka asukohast tingituna sobilik. Kergliiklustee
rajamisel nõuetekohase eraldusega riigiteest ei ole vajalik piirkiiruse
alandamine 50 km/h kiirusele. Vastavalt normidele on  tagatud minimaalne
vajalik eraldusriba laius  (7, 0 m  90 km /h piirkiiruse juures, kui
liiklussagedus on alla 6000 sõiduki ööpäevas). Lisaks antud keskkond ei
soosi piirkiiruse langetamist asula kiirusele – tegemist ei ole asula
keskkonnaga, mõlemal pool riigiteed on põllud ja metsad. Märk üksi ei
toimi antud asukohas ja sõidukijuhid ei hakka sellest kinni pidama.
Ettepanek on pikendada antud lõigul 70 km/h piirkiirusega ala ja viia märk
Kase tee ristmikust veidi mööda.

Muuta tuleb märke ka riigitee teisel pool külge, hetkel on Leisi alevikust
väljuval suunal  peale asula märki 90 km/h piirkiirus. Muuta tuleb seal
samuti 70 km/h piirkiirusele koos lisatahvliga 821.

3.	Eskiisil näidatud ristumiskohtade põhimõtted on õiged ja
sobilikud. Nii elamu kui ka maatulundusmaa kinnistutele on ristumiskoht
laiusega 3.5 m ja pöörderaadiustega 5 sobilik. Kase tee projekteeritavad
pöörderaadiused peaksid olema mõnevõrra suuremad (näiteks R9). Nii et
päästeameti ja jäätmekäitluse sõiduk saaksid teostada vajalikud pöörded.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Andri Põrk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 23, 2025 6:00 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Mnt nr 21129 km 29,40 - 29,75 kergliiklustee ja ristumiskohad

Tere

Koostame Saaremaa Vallavalitsuse tellimusel projekti „Leisi aleviku
kergliiklustee rajamine III etapp“ (Tehniline kirjeldus manuses). Enamuses
lõigus koostame ehitusloaga põhiprojekti põhjal tööprojekti (OÜ TEEDE
INSENERID töö nr 0108; ehitusluba nr 2212271-17250), asukohaskeemid
manuses. Kuid vastavalt lähteülesandele projekteerime ka täiendavat
kergliiklustee lõiku riigitee nr 21129 äärde km 29,40 - 29,75, mille kohta
varasem projektlahendus puudub. Oleme koostanud selle kergliiklustee lõigu
kohta eskiisi (230525_PP_TL-4-200_Asendiplaan-4-201) ning lisanud sellele
ka kinnistute juurdepääsud, mis on vajalik koos kergliiklusteega rajada.
Mahasõitudest kaks oleksid täiesti uued (Kuusiku ja Rehe kinnistutele),
aks oleks olemasolevate ametlike mahasõitude ümberehitused (Miku ja
Karjalasma metskond 40) ning üks oleks olemasoleva registrist puuduva
mahasõidu ümberehitus (Metsapõllu).

Saaremaa Vallavalitsuse soovil teeme ka ettepaneku nihutada asula
liiklusmärk ametlikule asula piirile Rehe ja Karjalasma metskond 40
piiril. See tähendaks, et projekteeritav kergliiklustee ja mahasõidud
jääksid valdavalt asula territooriumile ja 50km/h piirkiirusega alale.

Soovime Transpordiameti seisukohta projekteeritud eskiisile ja
ettepanekutele ning vajadusel ristumiskohtade ehitamise nõudeid.

Andri Põrk | Projektijuht | Klotoid OÜ| Tehnika tn 20, 93815 Kuressaare |
<http://www.klotoid.ee/> http://www.klotoid.ee/

Mobile +372 5257248 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]