Subject: Arvamuse esitamine - Liivi lahe REP arvamuse andmine ning avalik väljapanek
From: <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Fri, 24 Jul 2026 01:05:14 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Esitame allpool küsitud arvamuse Liivi lahe REP kohta.

Arvamus esitatud manuses.

Lugupidamisega ,

Toomas Lipre,

Osaühing Rentaki ja Rannamajaka  OÜ

juhatuse liige,  tel. +372 568 09 103,

From: Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium <[email-masked]>
Sent: reede, 5. juuni 2026 10:05
To: [email-masked]
Subject: Liivi lahe REP arvamuse andmine ning avalik väljapanek

Hea maaomanik!

Teavitame, et Liivi lahe meretuulepargi elektriühenduse riigi eriplaneeringu 
(edaspidi REP) ja selle keskkonnamõju strateegilise hindamise (edaspidi KSH) 
aruande eelnõud on planeerimisseaduse § 37 lõike 1 alusel arvamuse andmiseks 
ja § 38 lõike 4 kohaselt avalikul väljapanekul 19. juunist kuni 26. juulini 
2026.

Materjalidega on võimalik tutvuda planeeringu kodulehel dokumentide alt 
<https://www.riigiplaneering.ee/riigi-eriplaneeringud/liivi-lahe-meretuulepargi-elektriuhendus/dokumendid> 
www.liivielekter.ee ja planeeringu kaardirakendus leitav lingil: 
<https://gis.skpk.ee/portal/apps/webappviewer/index.html?id=f5a2168ef0294382a6990aedc1352420> 
Liivi lahe meretuulepargi elektriühenduse kaart. Samuti on paberkandjal 
dokumendid eelmainitud perioodil kättesaadavad Tallinnas ministeeriumite 
ühishoones ning Häädemeeste, Kihnu ja Saarde vallavalitsustes nende 
lahtiolekuaegadel. Avaliku väljapaneku jooksul on kõigil võimalik esitada 
planeeringulahenduse ja mõjude hindamise aruande kohta arvamusi.

Planeeringu koostamise eesmärk on leida optimaalseim asukoht kavandatava 
Liivi lahe meretuulepargi ühendamiseks maismaa põhivõrguga ning kavandada 
selleks vajalikud rajatised. Sellega panustatakse taastuvenergia 
eesmärkidesse ja elektrivarustuskindluse tagamisse. Kaasnevad mõjud on 
hinnatud mõjude hindamise, sh KSH käigus ja nende tulemustega on arvestatud 
ning planeeringuga on seatud tingimused elektriühenduse rajamisega 
kaasnevate negatiivsete mõjude leevendamiseks. REPi asukohavaliku otsuse 
alusel planeering kehtestatakse.

Planeeringuala, mille piires sobivat elektriühenduse trassikoridori otsiti, 
hõlmas ligikaudu 5400 km² ning ulatus Liivi ja Pärnu lahele ning maismaal 
Häädemeeste, Tori, Kihnu ja Saarde valda ning Pärnu linna. Kohalike 
omavalitsuste ja kogukondadega tehtud koostöö ning mõjude hindamise 
tulemuste põhjal eelistatud lahenduse järgi algab kavandatav elektriühendus 
Liivi lahe avamere jaotusalajaamast merekaablitena ning jõuab rannikule 
Häädemeeste vallas Jaagupi külas. Sealt jätkub ühendus maakaablitena 
kavandatavasse Arumetsa rannikualajaama ning edasi kahe kõrvuti paikneva 
330kV kõrgepinge õhuliinina läbi Häädemeeste ja Saarde valla rajatava 
Kärsuveski liitumisalajaamani.

Planeerimisseaduse § 37 lõike 2 kohaselt, kui arvamuse andja ei ole 
ettenähtud aja jooksul planeeringu ja mõjude hindamise aruande eelnõu 
saamisest arvamust avaldanud ega ole taotlenud tähtaja pikendamist, 
eeldatakse, et arvamuse andja ei soovi nende kohta arvamust avaldada.

Palume soovi korral esitada oma põhjendatud arvamus hiljemalt 26.07.2026 
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]>  või postiaadressile 
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn.

Maa- ja ruumipoliitika osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium