Subject: Päring, palun abi
From: "Soovide puu" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Cc: "Mai-Liis Kullama - JUSTDIGI" <[email-masked]>
Date: Wed, 17 Jun 2026 11:46:24 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Teabenõue:
- Millise konkreetse õigusakti sätte alusel saadetakse teavitusi aastaid 
tagasi võõrandatud mittetulundusühingu lihtliikmele või endisele juhatuse 
liikmele?

- Kas väiksemad juriidilised isikud ja mittetulundusühingud peavad esitama 
majandusaasta aruande, kui neil möödunud aastal puudus majandustegevus?

Selgitustaotlus:
- Miks neid teavitusi endisele mittetulundusühingu juhatuse- või 
lihtliikmele selle võõrandatud mittetulundusühingu tegevuse kohta 
saadetakse? Mida nende teavitustega endiselt juhatuselt/liikmelt 
taotletakse?

 - Palume viidetega õigusaktidele selgitada, kuidas on nn ajutise meetmena 
võõrandatud mittetulundusühingu lihtliikme või endisele juhatuse liikme 
Äriregistrile juurdepääsu piiramine (kuni võõrandatud ühingu kohta teabe 
portaalis vastuvõtmiseni) isiku õiguste piiramisena proportsionaalne ja 
kehtiva Põhiseaduse põhimõtetega kooskõlas?
Arvestades, et mittetulundusühingu võõrandanud isik ei ole ju mitte ühelgi 
viisil selle ühinguga seotud asjades ei "menetlusosaline" ega asjassepuutuv 
adressaat.
Arvestades, et see isik, ei pääse Äriregistris talle riigi poolt pandud 
kohustusi (sh majandusaasta aruannet esitama) täitma.

Siiralt!
Peep Veermets