Subject: FW: Uue kooskõlastuse küsimine Kadrina valla üldplaneeringu seletuskirja punkti 6.5.7.1 osas
From: "Melika Alliksoo" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Oct 2025 16:06:54 +0300

From: Kristi Kuuse <[email-masked]>
Sent: Thursday, October 9, 2025 3:30 PM
To: Melika Alliksoo <[email-masked]>
Subject: FW: Uue kooskõlastuse küsimine Kadrina valla üldplaneeringu
seletuskirja punkti 6.5.7.1 osas

Tere Meelika

Palun registreeri mulle tööülesanne. Päring ja kooskõlastuse uuendus
puudutab Kadrina valla ÜP menetlust. Eelnev töövoog:
<https://delta.transpordiamet.ee/dhs/n/document/57a46b62-2171-4265-afeb-68
a479e8d0cc>
https://delta.transpordiamet.ee/dhs/n/document/57a46b62-2171-4265-afeb-68a
479e8d0cc

Parimat

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

From: Merje Verhovitš <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, October 9, 2025 1:15 PM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Terje Tomson <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: Uue kooskõlastuse küsimine Kadrina valla üldplaneeringu
seletuskirja punkti 6.5.7.1 osas

Tere

Kadrina valla üldplaneeringu heakskiidumenetluses selgus, et vajalik on
küsida uuesti Transpordiameti kooskõlastust seletuskirja punktile
6.5.7.1, sest seda on avaliku väljapaneku järgselt muudetud. Maa- ja
Ruumiametisse heakskiitmiseks esitatud materjalid on leitavad
<https://www.kadrina.ee/koostatav> https://www.kadrina.ee/koostatav

 Transpordiamet kooskõlastas üldplaneeringu eelnõu 14.12.2023 kirjaga
7.2-1/23/24688-2. Eelnõus oli punktis  6.5.7.1  kirjas järgnev:
Tuuleenergia Kadrina vallas on lubatud kuni 30 m kõrgusega väiketuuliku
püstitamine hajaasustusega alal oma majapidamise või ettevõtte tarbeks või
kombineeritult päikesepaneelidega.  Juhul, kui soovitakse kavandada kuni
30 m tuulikutega tuulikuparki (alates kahest tuulikust), tuleb arvestada,
et kui detailplaneeringu kavandamise kohustust ei ole (vt ptk 4.3), on
kohustuslik projekteerimistingimuste avalik menetlus ning tuleb kaasata ka
naaberkruntide omanikud.  Põhivõrguga ühendatava üksiku üle 30 m tuuliku
püstitamiseks tuleb algatada detailplaneering. Detailplaneeringu
koostamisel tuleb hinnata tegevusega kaasneda võivaid mõjusid.
Detailplaneeringu menetlusse tuleb kaasata maaomanikud, kelle maa jääb
tuuliku võimalikust asukohast kauguseni, mis on võrdne 5 tuuliku
kogukõrgusega. Kadrina Vallavolikogu algatas 25.05.2022 otsusega nr 39
kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu ja selle keskkonnamõjude
strateegilise hindamise (KSH) tuuleparkide kavandamiseks ning seoses
sellega põhivõrguga ühendatavaid tuuleparke kui olulise ruumilise mõjuga
ehitisi Kadrina valla territooriumile käesoleva üldplaneeringuga ei
kavandata. Kasutus- ja ehitustingimused 1. Tuuliku masti ja pöörlevate
labade varjud ei tohi langeda naaberkinnistu elamu õuemaale ega
üldkasutatavale alale. 2. Ehitusprojekti juurde tuleb lisada müra
modelleerimise ja varjutuse hindamise (varjukaart) tulemused. 3. Alustada
koostööd Kaitseministeeriumiga juba tuuliku(te) paigaldamist kavandades
veendumaks, et tagatud on riigikaitseliste ehitiste töövõime. 4.
Tuuliku(te) rajamisel tuleb hiljemalt hoonestusloa menetluse etapis
kooskõlastada tegevus Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja
arenduskeskusega (SMIT). 5. Arvestada kaitsealade, hoiualade, Natura 2000
võrgustiku alade, kaitsealuste liikide, kaitstavate looduse
üksikobjektide, püsielupaikade, vääriselupaikade ja KOV tasandil
kaitstavate loodusobjektide jmt säilimisega ning kavandada tegevust
viisil, et tegevus ei avalda negatiivset mõju nende kaitse-eesmärkidele.
6. Tuulikute kavandamisel arvestada, et tuulik ei tohi avalikult
kasutatavatele teedele (sõltumata nende funktsioonist, liigist, klassist
ja lubatud sõidukiirusest) paikneda lähemal kui 1,5x(H+D) (sealjuures H =
tuuliku masti kõrgus ja D = rootori ehk tiiviku diameeter). Väikese
kasutusega (alla 100 auto/ööpäevas) avalikult kasutatavate teede puhul
võib põhjendatud juhtudel riskianalüüsile tuginedes ja teeomaniku
nõusolekul lubada planeeringus elektrituulikuid teele lähemale, kuid (H +
0,5D).

Pärast üldplaneeringu vastuvõtmist (25.09.2024) korraldatud avaliku
väljapaneku (11.11-20.12.2024) ajal tehti vallavalitsusele ettepanek
(lisatud manusesse) muuta punktis  6.5.7.1 sõnastust ja tingimusi,
vallavalitsus nõustus selgitustega ja muutis sõnastust ja tingimusi
järgmiselt:

Kadrina vallas on lubatud kuni 30 m kõrgusega väiketuuliku püstitamine
hajaasustusega alal oma majapidamise või ettevõtte tarbeks või
kombineeritult päikesepaneelidega.

Juhul, kui soovitakse kavandada kuni 30 m tuulikutega tuulikuparki (alates
kahest tuulikust), tuleb arvestada, et kui detailplaneeringu kavandamise
kohustust ei ole (vt ptk 4.3), on kohustuslik projekteerimistingimuste
avalik menetlus ning tuleb kaasata ka naaberkruntide omanikud.

Põhivõrguga ühendatava üksiku üle 30 m tuuliku püstitamiseks tuleb
algatada detailplaneering. Detailplaneeringu koostamisel tuleb hinnata
tegevusega kaasneda võivaid mõjusid. Detailplaneeringu menetlusse tuleb
kaasata maaomanikud, kelle maa jääb tuuliku võimalikust asukohast
kauguseni, mis on võrdne 5 tuuliku kogukõrgusega.

Kadrina Vallavolikogu algatas 25.05.2022 otsusega nr 39 kohaliku
omavalitsuse eriplaneeringu ja selle keskkonnamõjude strateegilise
hindamise (KSH) tuuleparkide kavandamiseks ning seoses sellega põhivõrguga
ühendatavaid tuuleparke kui olulise ruumilise mõjuga ehitisi Kadrina valla
territooriumile käesoleva üldplaneeringuga ei kavandata.

Kasutus- ja ehitustingimused

1.       Tuuliku masti ja pöörlevate labade varjutuse mõju tuleb hinnata
täpsemal kavandamisel arvestades kehtivaid regulatsioone ja soovitusi.

2.       Ehitusprojekti juurde tuleb lisada müra modelleerimise ja
varjutuse hindamise (varjukaart) tulemused.

3.       Alustada koostööd Kaitseministeeriumiga juba tuuliku(te)
paigaldamist kavandades veendumaks, et tagatud on riigikaitseliste
ehitiste töövõime.

4.       Tuuliku(te) rajamisel tuleb hiljemalt hoonestusloa menetluse
etapis kooskõlastada tegevus Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja
arenduskeskusega (SMIT).

5.       Arvestada kaitsealade, hoiualade, Natura 2000 võrgustiku alade,
kaitsealuste liikide, kaitstavate looduse üksikobjektide, püsielupaikade,
vääriselupaikade ja KOV tasandil kaitstavate loodusobjektide jmt
säilimisega ning kavandada tegevust viisil, et tegevus ei avalda
negatiivset mõju nende kaitse-eesmärkidele.

6.       Tuulikute lähima kauguse määramisel avalikult kasutatavatest
teedest arvestada kehtivate standardite ja/või normidega.

Palume Transpordiameti seisukohta ja kooskõlastust  Kadrina valla
üldplaneeringu seletuskirja punktis 6.5.7.1 tehtud muudatuste osas.

Lugupidamisega

Merje Verhovitš

eriplaneeringu projektijuht                 +372 5366 9554

Kadrina Vallavalitsus                         <http://www.kadrina.ee/>
www.kadrina.ee

Käesolevas e-kirjas sisalduv teave on mõeldud ametialaseks kasutamiseks
ning seda võivad kasutada vaid e-kirja adressaadid. E-kirjas sisalduvat
teavet ei tohi ilma saatja selgelt väljendatud loata edasi saata ega
mistahes viisil kõrvalistele isikutele avaldada.