Subject: FW: 15055P Metsoja tee 1 sideühendus kooskõlastamiseks
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 23 Jul 2026 12:14:07 +0300

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Rea Nukk <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 23, 2026 11:53 AM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: 15055P Metsoja tee 1 sideühendus kooskõlastamiseks

Tere

Tegin projekti natuke ümber ja parandasin vead. Loodan, et nüüd on korras.

Saadan korrigeeritud projekti uuesti kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Rea Nukk

Nooremprojekteerija

Tel +372 5620 1398

rea <mailto:[email-masked]> @kirjanurk.ee

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Elliko Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 3, 2026 3:18 PM
To: Rea Nukk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 15055P Metsoja tee 1 sideühendus kooskõlastamiseks

Tere

Meie telefonivestluse jätkuks.

Pean kahjuks Teie esitatud lahenduse hetkel tagasi lükkama ning paluma
seda korrigeerida, kuna see ei vasta Transpordiameti tehnovõrkude
nõuetele.

Olete kavandanud sideühenduse ELASA sidekapist nr 056J04, mis asub
kõrvalmaantee nr 11267 Kuusalu–Valkla tee maaüksusel km 6,72. Samuti on
sidekaabel kavandatud paigaldada avatud kaevikuga riigitee muldesse.
Transpordiameti tehnovõrkude nõuete kohaselt ei ole teega rööpselt kulgeva
tehnovõrgu paigaldamine tee muldesse lubatud, eriti avatud kaeviku
meetodil.

Tehnovõrk tuleb kavandada võimalusel teemaa piiri lähedusse ning tee
konstruktsioonidest (muldkeha, kraavid, teerajatised jms) võimalikult
kaugele. Juhul kui teemaal paiknevad juba tehnovõrgud ning nende kõrval on
vaba teemaa olemas, tuleb uus tehnovõrk kavandada olemasolevate
tehnovõrkude suhtes vähima lubatud kujaga. Tee muldesse võib tehnovõrke
paigaldada üksnes kinnisel meetodil, ilma tee mullet lahti kaevamata,
nõuetekohasel sügavusel. Samuti palun lisada projektjoonistele tehnovõrgu
kaugused riigitee katte servast, nõlva alumisest joonest ning teistest
asjakohastest tee elementidest.

Palun lähtuda tehnovõrkude riigiteemaale kavandamisel Transpordiameti
juhendist MA 2018-015 „Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale
kavandamisel“.

Lisaks juhin tähelepanu, et kavandatavasse alasse ulatub Päikesemetsa
kinnistu detailplaneering, mis kehtestati Kuusalu Vallavalitsus 19.06.2025
korraldusega nr 201. Detailplaneeringu koostas LandComposition OÜ (töö nr
DP-23-08) ning sellega kavandatakse eeldused kolme elamu ja nendega seotud
taristu rajamiseks. Transpordiamet kooskõlastas detailplaneeringu
lahenduse (põhijoonis koos tehnovõrkudega) 02.04.2025 kirjaga nr
7.2-2/25/23655-6 „Kuusalu vald Salmistu küla Päikesemetsa kinnistu
detailplaneeringu kooskõlastamine“.

Samuti juhin tähelepanu, et Transpordiamet kooskõlastas 20.01.2026 kirjaga
nr 7.1-2/26/968-2 „Kuusalu vald Salmistu küla Metsoja tee 1 kinnistu
ehitusloa eelnõu kooskõlastamine märkustega“ Metsoja tee 1 üksikelamu
projekt ehitusloa eelnõu (menetlus nr 527132, EHR kood 121448486).
Ehitusloa aluseks on projekt „Harju maakond, Kuusalu vald, Salmistu küla,
Metsoja tee 1 üksikelamu projekt“, mille peaprojekteerija on OÜ Visahing
Designer Agency (töö nr 240925).

Palun lähtuda sidekaabli projekteerimisel nii detailplaneeringu kui ka
elamuprojekti lahendustest, võtta need oma projekti aluseks ning viidata
neile projektdokumentatsioonis.

Palun esitada korrigeeritud projekt kooskõlastamiseks otse minu e-posti
aadressile.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Rea Nukk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 11, 2026 9:33 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: 15055P Metsoja tee 1 sideühendus kooskõlastamiseks

Tere

Koostame projekti “15055P Harju maakond, Kuusalu vald, Salmistu küla,
Metsoja tee 1 sideüehndus”.

Saadan projekti ülevaatamiseks ja kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Rea Nukk

Nooremprojekteerija

Tel +372 5620 1398

rea <mailto:[email-masked]> @kirjanurk.ee

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee