Subject: Reg 01173193, 19.06.26, Coli-laadse bakteri leid lasteaia joogivees
From: "Tallinna Vesi AS" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Jun 2026 18:44:01 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea Pille Pani

Täname Teid pöördumise eest.

Oleme tutvunud Teie poolt edastatud infoga.

Tallinna Vesi võtab aasta läbi regulaarselt veeproove, et veenduda 
jaotusvõrgu kaudu edastatava joogivee puhtuses. Mustamäe piirkonnas tehakse 
proovivõttu kaks korda kuus ning Teile lähimates proovivõtukohtades ei ole 
kõrvalekaldeid esinenud.

Üksik coli-laadsete bakterite leid võib mõnikord olla juhuslikku laadi ning 
seotud erinevate teguritega, näiteks:

*	pikk kinnistusisene jaotussüsteem, mis võib paikneda soojas keskkonnas;
*	süsteemile lisatud, kuid ebapiisavalt hooldatud filtrid või seadmed;
*	vähese veetarbimise perioodid, mille jooksul torustikus olev vesi ei 
asendu piisavalt värske võrguveega.

Juhul kui analüüsis tuvastatakse coli-laadsete bakterite leid, soovitame 
esimese sammuna võtta kordusproov.

Selliste leidude korral võib abiks olla torustiku loputamine. Lisaks hoone 
sisese torustiku voolutamisele soovitame üle vaadata ka kraan, kust proov 
võeti. Hooldamata kraan (nt puhastamata sõel) võib samuti proovi mõjutada.

Coli-laadsete bakterite teemal on Terviseamet koostanud riskihinnangu, mille 
lühikokkuvõte ning soovitused on huvi korral leitavad Tallinna Vee 
kodulehelt:

 <https://www.tallinnavesi.ee/veetarbijale/terviseameti-soovitused> 
https://www.tallinnavesi.ee/veetarbijale/terviseameti-soovitused

Parimate soovidega

Lauri Liepkalns

Veekvaliteedi spetsialist

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <tel:+372%205875%200242> +372 5875 0242

From: Pille Pani <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: Tuesday, June 16, 2026 11:52 AM
To: Kristiina Soovik <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Coli-laadse bakteri leid lasteaia joogivees

[email-masked] <mailto:[email-masked]>  ei saada teile 
sageli meilisõnumeid. Lugege teavet selle kohta, miks see on oluline 
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

Tere

Terviseameti labor teostas meie lasteaias joogiveeproovi analüüsi. 
Analüüsitulemustest selgub, et Coli-laadsete bakterite sisaldus proovis oli 
2 MPN/100 ml, mis ei vasta kehtivatele nõuetele.

Labori protokolli lisan manusesse.

Vastavalt kehtivale korrale oleme juhtumist teavitanud ka Terviseametit.

Palume Teie hinnangut olukorrale ning infot võimalike edasiste tegevuste 
kohta, et leida olukorrale võimalikult kiire lahendus.

Ette tänades!

Parimate soovidega

Pille Pani

Majandusjuhataja

TALLINNA KADAKA LASTEAED

Tel. +372 5865 5640

E-mail: [email-masked]